Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه چین، ژائو لیجان در کنفرانس خبری با انتقاد از وضعیت حقوق بشر در آمریکا و با اشاره به تیراندازی‌های اخیر در این کشور اعلام کرد در آمریکا تضمینی برای حق زندگی مردم از جمله کودکان و نوجوانان وجود ندارد.

سخنگوی وزارت خارجه چین تاکید کرد نژادپرستی در آمریکا عمیقا ریشه دوانده است و اقلیت‌ها باید با تبعیض نژادی سیستماتیک زندگی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با بستن چشم بر نقض شدید حقوق بشر در داخل، آمریکا چه حقی دارد که مانند یک قاضی عمل کند و در امور سایر کشور‌ها دخالت کند؟

سخنگوی وزارت خارجه چین در سخنانی با اشاره به ادعای آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا درخصوص اینکه چین جدی‌ترین چالش نظم بین‌المللی است، گفت: در این اظهارات حقایق با فهرست طولانی از دروغ بصورت اشتباه ارائه می‌شود. درست برعکس است، چون آمریکا جدی‌ترین چالش برای نظم بین المللی است. آمریکا در جایگاهی نیست که بخواهد درباره قوانین صحبت کند. از نظر آمریکا قوانین بین المللی باید تابع منافع آن‌ها باشد.

او در بخش دیگری از اظهاراتش در پاسخ به این سوال گفت: آمریکا استاد دیپلماسی مبتنی بر زور است. آمریکا قوانین داخلی خود را بالاتر از قوانین بین المللی می‌داند و عمداً به تحریم‌های غیرقانونی یکجانبه متوسل می‌شود. از زمان شیوع کووید-۱۹، ونزوئلا، سوریه و ایران با مشکلات شدید اقتصادی و کمبود‌های پزشکی به دلیل تحریم‌های طولانی مدت آمریکا دست و پنجه نرم می‌کنند. در چنین شرایطی، آمریکا به جای توقف آن تحریم ها، آن‌ها را دو برابر کرد و اوضاع را برای این کشور‌ها بدتر کرد.

او درباره چهارمین گفتگوی امنیتی منطقه‌ای در مورد افغانستان به میزبانی تاجیکستان گفت: چهارمین گفتگوی امنیتی منطقه‌ای در مورد افغانستان درشهر دوشنبه پایتخت تاجیکستان، در ۲۷ ماه مه برگزار شد. نمایندگان ارشد چین، روسیه، هند، ایران، قزاقستان، ازبکستان، قرقیزستان و تاجیکستان در این نشست حضور داشتند. چین آماده است تا به این روحیه احترام بگذارد و با کشور‌های منطقه همکاری و از افغانستان در واکنش به چالش‌ها حمایت کند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نژادپرستی در آمریکا نظم بین المللی تیراندازی در آمریکا بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۳۲۲۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا در حال کار بر روی یک توافق امنیتی بلندمدت با اوکراین است

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تایید کرد که ایالات متحده در حال کار بر روی ترتیبات امنیتی بلندمدت با اوکراین است.

به گزارش ایسنا، متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا طی یک نشست مطبوعاتی گفت: «باید بگویم ما به صراحت اعلام کرده‌ایم که در حال کار بر روی راه‌هایی برای ارائه حمایت بلندمدت از امنیت اوکراین هستیم. ما روی ترتیبات امنیتی بلندمدت کار کرده‌ایم، این چیزی است که رئیس جمهور جو بایدن در زمان آخرین اجلاس سران ناتو علنی کرد.»

به گزارش اسپوتنیک، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین هفته گذشته در مصاحبه‌ای گفت که ایالات متحده و اوکراین در حال مذاکره درباره توافقنامه امنیتی دوجانبه مشابه توافقی هستند که کی‌یف با هشت کشور از جمله آلمان، بریتانیا، فرانسه و فنلاند تا به امروز امضا کرده است.

به گفته زلنسکی، کی‌یف قصد دارد با ایالات متحده یک توافقنامه کمک امنیتی امضا کند که «قوی‌تر» از همه توافق‌هایی است که اوکراین تاکنون امضا کرده است و شامل حمایت مالی، سیاسی، تسلیحاتی و تولید مشترک تسلیحات می‌شود.

کشورهای غربی از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در فوریه 2022، کمک‌های نظامی و مالی به کی‌یف ارائه کرده‌اند. کرملین به طور مداوم نسبت به تداوم تحویل تسلیحات به کی‌یف هشدار داده و گفته است که منجر به تشدید بیشتر درگیری خواهد شد. در آوریل 2022، روسیه یک یادداشت دیپلماتیک به همه کشورهای ناتو درباره موضوع ارسال تسلیحات به اوکراین ارسال کرد.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه هشدار داده که هرگونه محموله حاوی تسلیحات برای اوکراین به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دولت ترینیداد و توباگو کشور فلسطین را به رسمیت شناخت
  • آمریکا در حال کار بر روی یک توافق امنیتی بلندمدت با اوکراین است
  • گفتگوی بورل و امیرعبداللهیان در آستانه سفر گروسی؛ رئیس دیپلماسی اروپا به وزیر خارجه ایران چه گفت؟
  • بلینکن وزیر خارجه اسرائیل است نه آمریکا
  • حماس: بلینکن وزیر خارجه اسرائیل است نه آمریکا
  • ترکیه به پرونده نسل‌کشی اسرائیل در غزه خواهد پیوست
  • فیدان: تصمیم ورود به پرونده بین‌المللی علیه اسرائیل گرفتیم
  • فیدان: ترکیه به پرونده نسل‌کشی اسرائیل در غزه خواهد پیوست
  • وزیر خارجه آمریکا وارد اسرائیل شد
  • رام‌الله: اگر حمایت آمریکا نبود نتانیاهو جرأت به چالش کشیدن قوانین بین‌المللی را نداشت