Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، نخستین نشست هم‌اندیشی معاونت توسعه حمل و نقل پاک و آموزش سازمان حمل نقل و ترافیک و اعضای ستاد توان‌افزایی سمن‌های شهر تهران با نمایندگان گروه‌های مردم‌نهاد دوچرخه‌سواری برگزار شد. این جلسه با هدف مشارکت در تدوین برنامه‌های توسعه شهری در حوزه حمل و نقل پاک شکل گرفت و معاونان و نمایندگان سمن‌ها به بیان دیدگاه‌ها و برنامه‌های خود در زمینه مدیریت صحیح و ارتقای کیفی فعالیت‌های پیش رو پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون توسعه حمل و نقل پاک و آموزش سازمان حمل و نقل و ترافیک در ابتدای جلسه به ساز و کار و قوانین سمن‌ها اشاره کرد و گفت: گروه‌های مردم‌نهاد در امر توسعه دوچرخه‌سواری در شهر نیاز به مجوزهای قانونی فعالیت دارند و از ستاد توان‌افزایی سمن‌ها در شورای اسلامی شهر تهران به عنوان متولی امر درخواست کرد تا ضمن افزایش مشارکت در این حوزه، به پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و شهری و تسهیل فرایند صدور مجوز فعالیت کارگروه‌های حمل و نقل کمک کنند.

یعقوب آزاده‌دل با ارائه گزارشی از فعالیت سازمان‌های مردم نهاد در حوزه دوچرخه‌سواری از سال ۱۳۹۵ تاکنون افزود: در تلاشیم تا در دوره مدیریت شهری جدید نیز با مشارکت ستاد توان‌افزایی سمن‌ها در توسعه دوچرخه‌سواری در شهر تهران به پایداری برسیم.

معاون توان‌افزایی ستاد سمن‌های شورای اسلامی شهر تهران نیز در ادامه با اشاره به تغییر روند صدور مجوز فعالیت سمن‌ها در شهر تهران گفت: پس از برگزاری جلسات متعدد با وزارت کشور، روال کار صدور مجوزها تغییر کرده و در حال حاضر، ارائه مجوز، توسط بخشداری‌ها و با نظارت ستاد سمن‌ها صورت می‌گیرد.

فرهاد صالحی افزود: در توسعه فعالیت‌های سمن‌ها باید از اجرای رویدادها بگذریم و به تصمیم‌سازی در حوزه قوانین و لوایح شورای شهر برسیم. در حوزه حمل و نقل هم باید کارگروه‌هایی تشکیل شود تا با اصلاح قوانین به سهولت فعالیت سمن‌ها کمک شود.

وی همچنین با اشاره به ضرورت مشارکت سمن‌های حقوقی، روانشناسی و اجتماعی در برگزاری رویدادهای آموزشی در شهرک‌های آموزش ترافیک گفت: این مراکز به عنوان پایگاه‌های آموزش می‌توانند دیگر حوزه‌ها را با حوزه حمل و نقل درگیر کرده و به جلب مشارکت سالم‌تر در شهر تهران یاری برسانند.

معاون توان‌افزایی ستاد سمن‌ها، وظیفه این ستاد را تسهیل‌گری و ایجاد ارتباط سمن‌ها با کمیسیون‌های مختلف شورای شهر و مدیریت شهری عنوان کرد و گفت: گاهی این ورود از جنس نظارت و اجراست.

وی با دعوت از سمن‌های فعال در حوزه حمل و نقل و محیط زیست جهت ارائه برنامه‌های مناسبتی در روز جهانی دوچرخه و روز تشکل‌ها و کارگروه‌های اجتماعی گفت: هدف نهایی از ایجاد چنین برنامه‌هایی، مشارکت در جامعه است و این مشارکت باید آگاهانه باشد تا به پیشگیری از ایجاد عارضه‌های شهری کمک کرده باشیم.

در پایان جلسه نیز ضمن تشکر از تمامی فعالان حوزه حمل و نقل پاک از چهار دوچرخه‌سوار برتر شهر تهران با اهدای لوح و تندیس دوچرخه، تقدیر به‌عمل آمد.

کد خبر 5503766

منبع: مهر

کلیدواژه: شورای شهر شهر تهران شهرداری تهران شورای شهر تهران ساختمان متروپل علیرضا زاکانی دادستانی تهران آلودگی هوا شورای شهر سازمان تامین اجتماعی موزه حج تمتع شهر تهران شرکت مترو تهران سند تحول بنیادین آموزش و پرورش قوه قضاییه حوزه حمل و نقل حمل و نقل پاک دوچرخه سواری توان افزایی شهر تهران سمن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۳۲۵۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منع قانونی برای ادامه حضور شهردار قم وجود ندارد

روح‌اله امرالهی ، با اشاره به برخی شبهات و اظهار نظر‌ها در خصوص موانع قانونی ادامه فعالیت سقائیان‌نژاد به عنوان شهردار قم، گفت: با توجه به حکم کارگزینی ابلاغ شده توسط رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان به شماره ۹۶۲۷۰۶ مورخ ۳۰ دی ماه ۱۴۰۲ بر اساس موافقت هیات امنا این دانشگاه و مطابق ماده ۷۶ آئین‌نامه استخدامی اعضای هیات علمی، ماموریت اداری شهردار قم تا ۱۰ تیر ماه ۱۴۰۳ بلامانع است.

 سخنگوی شورای اسلامی شهر قم  همچنین از پیگیری این موضوع از دستگاه‌های نظارتی خبر داد و افزود: تاکنون از طرف فرمانداری شهرستان قم یا دستگاه‌های نظارتی استان هیچگونه ابلاغیه‌ای در "رد" یا حتی "اصلاحیه" آن به شورای اسلامی شهر قم ارسال نشده‌است.

امراللهی با تأکید بر عدم صدور هرگونه حکم بازنشستگی برای سقائیان‌نژاد،تصریح کرد: وی با توجه به وضعیت موجود تا پایان سال تحصیلی ۱۴۰۳ مشمول قانون منع بکارگیری بازنشستگان نخواهند شد و می‌تواند تحت نظارت شورای اسلامی شهر به فعالیت در شهرداری قم ادامه دهد.

 سخنگوی شورای اسلامی شهر قم  عدم وجود هرگونه ممنوعیت فعالیت شهردار قم را یادآور شد و ادامه داد: بر اساس ضوابط و مقررات استخدامی کشوری، تا زمانی که این ضوابط اجازه ادامه خدمت به شهردار قم دهند، هیچ منعی در این زمینه وجود ندارد.

امراللهی توجه به مر قانون و تاکید اعضای شورای اسلامی شهر بر اجرای دقیق قوانین و مقررات را از اصول و خطوط قرمز شورا دانست و با تقدیر از دغدغه‌های موجود تصریح کرد: این اطمینان را به شهروندان محترم و بزرگان شهر مقدس قم می‌دهیم که با برنامه‌ریزی‌های دقیق و پیش‌بینی شرایط آینده شهر، با رعایت کامل قوانین و مقررات، هیچگونه اختلالی در فعالیت مجموعه شهرداری قم پیش نیاید.

گفتنی است چندی پیش رییس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه شهردار قم ۷۲ سال سن دارد، بیان کرده بود که طبق قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان و اعضای هیأت علمی، سیدمرتضی سقائیان نژاد امکان ادامه فعالیت در مجموعه مدیریت شهری قم را ندارد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • فهرست کاندیدا‌های مورد حمایت جامعه اسلامی مهندسین اعلام شد
  • استاندار تهران: اتباع غیرمجاز دستگیر و از کشور خارج شوند
  • لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم سازوکار مشارکت مردم در بخش مولد را تسهیل خواهد کرد
  • هیچ نهادی مجاز به لغو کنسرت‌ها نیست/ در سوگِ مرگِ «موسیقی هنری»
  • منع قانونی برای ادامه حضور شهردار قم وجود ندارد
  • صدور الکترونیکی مجوز‌ها پیش‌نیاز توسعه اقتصادی و تسهیل مشارکت مردم در کسب‌وکار‌های خرد
  • موانع مشارکت مردم‬ استان‬ تهران‬ در امر تولید و اقتصاد رفع شود
  • ‌وزارت کشور بر افزایش مشارکت دور دوم انتخابات‌ تاکید دارد
  • دستگاه های استان تهران در حوزه راهیان نور به تکالیف خود عمل کنند
  • ایجاد ۲۲ هسته پژوهشی حوزه‌های علوم شناختی در دانشگاه‌های کشور