Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا و به نقل از پایگاه خبری آستان قدس رضوی، مالک رحمتی در مراسم اعزام کاروان‌های «زیر سایه خورشید» به سراسر کشور که در مسجد گوهرشاد برگزار شد، افزود: در کنار خدمت کریمانه بر جهاد عالمانه و جهاد تبیین که مد نظر رهبر معظم انقلاب است، نیز تاکید داریم. 

وی بیان کرد: شما خادمان بارگاه منور رضوی نزدیک به ۱۵ سال است که در ایام دهه کرامت رضوی در قالب کاروان‌های زیر سایه خورشید، شادی و نشاط و معنویت این ایام‌ مبارک را به شهرهای مختلف می‌برید و دل‌های مردم را از سراسر کشور به بارگاه منور رضوی گره می‌زنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: زیارت، عهد بین امت و امام است و با توجه به اینکه امام همواره زنده و حاضر است، بنابراین زیارت کردن، دور و نزدیک ندارد، بر این اساس پیام کاروان‌های زیر سایه خورشید این است که همه در پناه حضرت هستیم و باید به عهد خود با امام وفادار باشیم. 

قائم مقام تولیت آستان قدس افزود: کاروان‌های زیر سایه خورشید سفیران امام رضا (ع) هستند و باید نمایانگر ویژگی‌ و صفات آن حضرت باشند.

وی گفت: مهم‌ترین عامل ماندگار شدن این‌گونه کارهای فرهنگی، اخلاص در انجام آن است که در وجود خادمان حضرت رضا(ع) موج می‌زند و توانسته حرکتی اثرگذار در سراسر کشور به راه بیاندازد. 

رحمتی در ادامه به ضرورت ترویج روحیه نشاط در جامعه طی دهه کرامت اشاره کرد و گفت: نزدیک به دو سال بود که از این تجمعات پر شور و سرشار از معرفت، کم بهره بودیم و بیماری کرونا ما را از بسیاری لذت‌های معنوی محروم کرده بود، اما اکنون دوباره این فرصت را داریم و کرونا هم این درس بزرگ را به ما داد که قدر این‌گونه نعمت‌ها را بدانیم و شکرگذار باشیم. 

وی خاطر نشان کرد: امسال باید با اجرای برنامه‌های پر محتوا، همراه با ایجاد نشاط در نقاط مختلف کشور، دل‌های همه مردم را امام رضایی کنیم تا  در این ایام حال دلشان خوب شود و با توسل به اهل بیت و به‌ویژه امام رضا (ع) برای لحظاتی همه مشکلات را فراموش کنند.

رحمتی افزود: در ایام دهه کرامت وظیفه سنگین ایجاد این احساس خوب و آرامش‌بخش بر دوش خادمان حرم علی بن موسی الرضا(ع) نهاده شده و بر همین اساس با تدبیر تولیت آستان قدس رضوی، شعاری که برای این دهه انتخاب شده، شعار «همه خادم الرضاییم؛ خدمت کریمانه و جهاد عالمانه» است تا محور همه برنامه‌های دهه کرامت باشد.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به دو هجرت پربرکت امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) گفت: این هجرت‌های تاریخ‌ساز منشأ ثمرات و برکت‌های فراوانی برای سرزمین ایران بوده و ما نیز هرچه داریم از برکت هجرت این برادر و خواهر است. 

وی افزود: انتشار مهربانی و گره‌گشایی از کار همدیگر یکی از پیام‌های مهم در سیره حضرت رضا(ع) و خواهر بزرگوار ایشان است که ما نیز باید در تمام ایام سال و به ویژه دهه کرامت، ترویج این پیام را مدنظر داشته باشیم.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه کاروان‌های زیر سایه خورشید باید بسیج خدمت‌رسانی به راه بیندازند، گفت: این کاروان‌ها می‌توانند با حضور در استان‌ها و شهرهای مختلف از نزدیک با مشکلات مردم آشنا شده و با فعال کردن ظرفیت‌های مردمی و دستگاه‌های اجرایی به رفع این مشکلات کمک کنند. 

رحمتی افزود: در ایام دهه کرامت باید حرکت جهادی همه جانبه در کشور اتفاق بیفتد و این دهه مبنای تحول معنوی در کشور ما باشد.

 در دهه کرامت امسال ۱۷۵ خادم در قالب ۶۵ کاروان به نقاط مختلف کشور اعزام خواهند شد.

برچسب‌ها مشهد حرم امام رضا جهاد تبیین دهه کرامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشهد حرم امام رضا جهاد تبیین مشهد حرم امام رضا جهاد تبیین دهه کرامت کاروان های زیر سایه خورشید تولیت آستان قدس آستان قدس رضوی دهه کرامت کاروان ها امام رضا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۳۲۶۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهید مطهری چهره‌ای ماندگار در عرصه جهاد تبیین

سردار سنایی راد معاون عقیدتی سیاسی ستادکل نیرو‌های مسلح در نشست بصیرتی شورای اداری استان با بیان اینکه آثار بجامانده از استاد شهید مرتضی مطهری امروز نیز برای شبهات و سوالات نسل جوان پاسخ دارد اظهار داشت: در شرایط کنونی که دشمن تمام ظرفیتش را برای سیاه نمایی و زیر سئوال بردن خدمات نظام اسلامی بکارگرفته، تبیین و روایت واقعی دستاورد‌های نظام وظیفه عموم بویژه مسئولان است.

وی در ادامه با بیان اینکه هرحکومتی برای رسیدن به مشروعیت در کنار کارآمدی به روایتگری مناسب نیاز دارد افزود: اقدام بموقع سپاه در انجام عملیات وعده صادی و روایت عاقلانه و اخلاق مدار صداوسیما در این عملیات نمونه‌ای عینی و موفق از روایتگری بود.

حسنی معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام نیز گفت: با تشکیل قرارگاه جهاد تبیین بدنبال معرفی خدمات نظام در استان ایلام هستیم.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • برپایی جشن‌های دهه‌ کرامت در گیلان و میزبانی از سه کاروان خدام رضوی
  • شهید مطهری چهره‌ای ماندگار در عرصه جهاد تبیین
  • کیمیای سایه در اهواز/ خورشید در کمین است+فیلم
  • برنامه «اطعام رضوی» در استان سمنان اجرا می‌شود
  • قرارگاه جهاد تبیین به روشنگری و بصیرت‌افزایی کمک می‌کند
  • اجرای ۳۵۰ برنامه توسط آستان قدس رضوی در ایام دهه کرامت
  • تدارک ویژه حوزه‌های علمیه برای دهه کرامت در ۱۴۰۰ نقطه دنیا
  • شهید مطهری مجاهد عرصه‌ جهاد تبیین بود
  • برگزاری کنگره جهانی حضرت رضا(ع) در دهه کرامت
  • شهید مطهری مجاهدی در عرصه جهاد تبیین بود