Web Analytics Made Easy - Statcounter

ابزار مناسب از مهم ترین لوازم برای تعمیرات برد الکترونیکی است. اگر در زمان تعمیرات برد مجهز به ابزار مناسب نباشید ممکن است به جای تعمیر، مشکلات بیشتری در برد الکترونیک ایجاد شود.

اگر قصد تعمیرات بردهای الکترونیکی را دارید؛ اما نمی دانید برای این کار چه ابزاری مورد نیاز است با ما تا پایان این مطلب همراه باشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مقاله بررسی می کنیم که برای آموزش تعمیرات برد الکترونیکی به چه ابزاری نیاز دارید و شما را با لیست ابزار تعمیرات برد الکترونیکی آشنا می کنیم.

مهم ترین ابزار تعمیرات برد الکترونیکی ۱-مولتی متر

مولتی متر یکی از مهم ترین و ضروری ترین تجهیزات در تعمیرات الکترونیک است و هیچ میز کار الکترونیکی بدون وجود این ابزار وجود ندارد. از مولتی متر برای اندازه گیری ولتاژ، جریان الکتریکی، مقاومت و غیره استفاده می شود. علاوه بر این در مولتی مترهای جدید اندازه و ظرفیت دیود، ترانزیستتور، باتری اندازه گیری می شود. اگر قصد خرید مولتی متر را دارید توصیه می کنیم نوع با کیفیت را خریداری کنید چون مولتی مترهای ضعیف انحراف بیشتری دارند.

۲-پایه نگهدارنده برد الکترونیکی

یکی از دیگر ابزارهای مهم و کلیدی در تعمیرات بردهای الکترونیکی پایه های نگهدارنده هستند. این ابزار به عنوان دست سوم عمل کرده و با استفاده از آن حین کار تعمیرات برد و لحیم کاری، برد لرزش نخواهد داشت. علاوه بر این به دلیل دارا بودن ذره بین، تعمیرات برد با دقت بیشتری انجام می شود.

۳-هویه

هویه از دیگر ابزارهای کاربردی برای تعمیرات برد است که از آن برای مونتاژ بردهای الکترونیکی استفاده می شود. با هویه قطعات قرار گرفته بر روی برد مجدد به یکدیگر متصل می شوند. بسیاری از هویه های جدید دارای قابلیت تعویض نوک هستند بنابراین اگر قصد خرید هویه را دارید حتما از این نوع استفاده کنید.

۴-انبردست و دم باریک

انبردست ها از دیگر ابزار ضروری برای کار تعمیرات برد هستند و انواع گوناگونی دارند. انبردست بینی، جانبی و لاینمن از جمله انبردست های کاربردی برای تعمیرات برد الکترونیکی به حساب می آیند.

۵-پنس

پنس ها ابزارهای مهمی هستند که در زمان لحیم کاری بردهای الکترونیکی بسیار مورد استفاده قرار می گیرند. کاربرد اصلی پنس در تعمیرات برد، برداشتن قطعات از روی برد است. علاوه بر این به دلیل تخلیه ساکنی که در دستان ما قرار دارد برداشتن قطعات از روی برد با دست می تواند به قطعات آسیب بیشتری وارد کند؛ با به کارگیری پنس این مشکل رفع خواهد شد.

۶-دریل برقی

از دریل برقی برای سوراخکاری بر روی بردهای الکترونیکی استفاده می شود. ممکن است در ابتدای کار تعمیرات برد به این ابزار نیاز نداشته باشید چرا که معمولا PCB هایی که مورد استفاده قرار می گیرند قبلا سوراخ شده اند. اما اگر بخواهید PCB‌ های سفارشی را ایجاد کنید به دریل هایی با مته برقی نیاز خواهید داشت.

۷-سیم لحیم

از سیم لحیم برای اتصال قطعات الکترونیکی و فلزات به یکدیگر استفاده می شود. از مزیت های این سیم، نقطه ذوب پایین آن است. مهم ترین ماده استفاده شده در سیم های لحیم قلع است.

۸- اسیلوسکوپ

از اسیلوسکوپ برای بررسی شکل موج ها استفاده می شود. با این ابزار می توانید مشخصات شکل موج را بررسی کنید. همچنین از اسیلوسکوپ جهت مقایسه دو شکل موج نیز استفاده کرد. اسیلوسکوپ ها انواع گوناگونی دارند، اسیلوسکوپ های آنالوگ و دیجیتال از مهم ترین انواع اسیلوسکوپ هستند.

برخی از دیگر ابزارهای کاربردی برای تعمیرات بردهای الکترونیکی عبارتند از:

آی سی کش خمیر قلع روغن لحیم مایع فلکس اسفنج نسوز پروگرامر اشنایدر و پمپ باد شابلون برد

آموزش تعمیرات برد الکترونیکی

برای آنکه بردهای الکترونیکی را به صورت اصولی عیب یابی و تعمیر کنید لازم است نحوه کار با ابزارهای تعمیرات برد را به صورت حرفه ای یاد بگیرید. علاوه بر این لازم است با قطعات بردهای الکترونیکی آشنا باشید و علائم خرابی آنها را بدانید. آموزش تعمیرات برد الکترونیکی یکی از بهترین روش هایی است که از طریق آن می توانید تعمیرات برد را به صورت حرفه ای و اصولی یاد بگیرید و انجام دهید. برای یادگیری تعمیرات برد می توانید یک آموزشگاه تعمیرات برد حرفه ای را پیدا کنید و در دوره های آن ثبت نام کنید.

آموزشگاه فنی برق یکی از بهترین آموزشگاه های برگزار کننده دوره های تعمیرات برد الکترونیکی در تهران است که به صورت تخصصی نحوه عیب یابی و تعمیر انواع بردهای الکترونیکی را به شما آموزش می دهد.

در این آموزشگاه علاوه بر دوره های تعمیرات برد دوره های متعدد دیگری برگزار می شود. آموزش تعمیرات کولر گازی، آموزش تعمیرات موبایل، آموزش تعمیرات لوازم خانگی، آموزش جوشکاری، آموزش مکانیکی، آموزش برق خودرو، آموزش برق ساختمان و غیره برخی از دیگر دوره های برگزار شده در این آموزشگاه هستند.

در آموزشگاه فنی برق کلاس ها به صورت عملی برگزار می شوند. کارگاه های تعمیرات برد مجهز به انواع ابزار و تجهیزات است و شما می توانید طی دوره به صورت عملی با این ابزار کار کرده و مراحل تعمیرات برد الکترونیکی را انجام دهید.

در مجتمع فنی برق برای آموزش سرفصل ها با اساتید متخصص و حرفه ای همکاری شده است. سرفصل های این دوره کامل و جامع بوده و صفر تا صد تعمیرات برد را به شما آموزش می دهد.

از دیگر مزایای شرکت در دوره های تعمیرات برد فنی برق دریافت مدرک فنی حرفه ای تعمیرات برد، بازآموزیی رایگان و پشتیبانی بعد از دوره است.

اگر قصد ثبت نام دوره آموزش تعمیرات موبایل، دوره آموزش تعمیرات لوازم خانگی، آموزش کولر گازی و پکیج، آموزش جوشکاری، آموزش برق خودرو و غیره را دارید تنها کافیست به آدرس https:// fannibargh.com مراجعه کرده یا با شماره تلفن ۰۲۱۶۶۱۲۱۰۲۹ تماس بگیرید و در جریان ریز و جزئیات دوره‌های آموزشی این آموزشگاه قرار گیرند. همچنین، شماره تلفن ۰۹۳۶۹۰۵۱۲۲۶ در شبکه‌های مجازی آماده پاسخگویی به کلیه سوالات و نقطه نظرات متقاضیان و علاقمندان به دوره‌های فنی حرفه ای است.

کد خبر 1636787

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: آموزش تعمیرات برد الکترونیکی بردهای الکترونیکی تعمیرات برد تعمیرات برد استفاده می شود دیگر ابزار مولتی متر مهم ترین حرفه ای اگر قصد فنی برق روی برد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۳۲۶۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی آموزش نیروگاه برق خورشیدی در بوشهر

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر از آغاز برنامه‌های آموزش مهارتی نیروگاه‌های برق خورشیدی در استان خبر داد و گفت: دوره آموزش انرژی خورشیدی و پاک از برنامه‌های مهم امسال است. - اخبار استانها -

عبدالمجید دراهکی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهرف فراهم شدن اشتغال جوانان را از سیاست‌های مهم آموزش مهارت‌آموزی دانست و اظهار کرد: در راستای توانمندسازی نیروی انسانی، آموزش‌های مهارتی متناسب با نیاز بازار کار ارائه می‌شود و این مهارت‌ها برای ورود به بازار کار در اختیار بنگاه‌های اقتصادی و دستگاه‌های اجرایی قرار می‌گیرد.

وی فراهم شدن اشتغال بیش از 70 درصد مهارت‌آموزان فنی و حرفه‌ای را از مزیت‌های این آموزش‌ها دانست و خاطرنشان کرد: یکی از سیاست‌های مهم استان بوشهر در سال جاری ویژه مددجویان نصب نیروگاه‌های برق خورشیدی است که بر این اساس آموزش این حرفه برای جامعه هدف در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر از آغاز نصب و راه‌اندازی نیروگاه برق خورشیدی خبر داد و بیان کرد: با راه‌اندازی آموزش فنی و حرفه‌ای در  زمینه نصب و راه‌اندازی نیروگاه‌های برق خورشیدی ضمن ایجاد اشتغال‌زایی و درآمدزایی زمینه فرهنگ بهره‌مندی مردم از انرژی پاک افزایش می‌یابد.

دراهکی از آغاز برنامه‌های آموزشی نصب، راه‌اندازی و تعمیر نیروگاه‌های برق خورشیدی در استان خبر داد و گفت: دوره آموزش انرژی خورشیدی از برنامه‌های مهم امسال است.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای دشتستان هم از برگزاری نخستین دوره نصب و تعمیر نیروگاه برق خورشیدی برای مددجویان کمیته امداد خبر داد و بیان کرد: در راستای تفاهم‌نامه آموزشی با کمیته امداد امام خمینی (ره) و برای اولین بار در استان بوشهر دوره نصب و تعمیر نیروگاه برق خورشیدی برای متقاضیان مددجویان کمیته امداد اقدام شده است.

هادی توسلی  با اشاره به ضرورت ایجاد بستر و زمینه مناسب برای آموزش تخصصی مددجویان خاطرنشان کرد: امید است با توجه به فضای همدلی و همکاری خوب مسئولان کمیته امداد بتوانیم از این فرصت برای اشتغال و توانمندسازی اقشار نیازمند جامعه بهره ببریم.

وی افزود: توانمندسازی نیروهای تحصیل‌کرده و مددجویان کمیته امداد از برنامه‌های مهم فنی و حرفه‌ای است که سبب می‌شود آمار بیکاران در این قشر نسبت به سایر اقشار جامعه کاهش یابد.

توسلی اضافه کرد: مددجویان با کسب مهارت شغلی می‌توانند برای خود شغل ایجاد کرده و در مسیر خودکفایی گام بردارند و برگزاری دوره‌های آموزش فنی و حرفه‌ای نیز در راستای توانمندسازی مددجویان نقشی اساسی دارد.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای دشتستان با اشاره به اینکه برگزاری دوره‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای نقش مهمی در مهارت‌آموزی مددجویان دارد اضافه کرد: مددجویان با کسب مهارت شغلی می‌توانند برای خود شغل ایجاد کرده و علاوه بر درآمدزایی در بهبود وضعیت اقتصاد و معیشت خانواده نیز موثر باشند .

انتهای پیام/190/

دیگر خبرها

  • دوره آموزشی چرم دوزی در مهدیشهر
  • آموزش: نکات مهمی که قبل از خرید دستگاه‌های الکترونیکی دست دوم باید بدانید
  • تولید برق در اوج گرمای تابستان
  • بهترین دوره آموزشی تعمیرات موبایل برای خانم‌ها 
  • راه‌اندازی آموزش نیروگاه برق خورشیدی در بوشهر
  • یک روزنامه: سختگیری دهه 60 در مدارس در حال تکرار است/ هنوز «آینه» ممنوع است! دانش‌آموزان دوره متوسطه می‌گویند در مدرسه کیف‌هایشان را می‌گردند و مسئولان مدرسه برخوردهای خشن و توهین‌آمیز دارند
  • هنر، ابزار استدلال و استقناع هنرمندانه عفاف و حجاب
  • از معلم‌بلاگری تا عجیب‌ترین هدیه‌ برای روز معلم!
  • توجه ویژه به آموزش و فرهنگسازی در حوزه ترافیک ضروری است
  • خود مراقبتی در فضای مجازی امری ضروری است