Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، در رویدادی به مناسبت صد و بیست و پنجمین سالگرد انتشار رمان دراکولا اثر برام استوکر، در مجموع ۱۳۶۹ نفر در ویتبی در یورکشایر شمالی با لباس دراکولا شرکت کردند و رکورد قبلی ۱۰۳۹ ثبت شده در سال ۲۰۱۱ را شکستند. 

گفته می‌شود که داستان ترسناک گوتیک از سفر استوکر به ویتبی در سال ۱۸۹۰ الهام گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این رویداد توسط انگلیش هریتیج به عنوان بخشی از یک سال رویداد ویژه به افتخار این کتاب برگزار شد.

رکورد قبلی ۱۰۳۹ خون آشام، در سال ۲۰۱۱ در Doswell در ویرجینیا، ایالات متحده ثبت شد. «خون‌آشام‌ها» برای ثبت رکورد باید پنج دقیقه کنار هم در یک مکان بایستند.

قبل از تلاش برای ثبت رکورد، مارک ویلیامسون مدیر صومعه ویتبی گفت که این رویداد توجه سراسر جهان، از جمله شرکت‌کنندگانی را به خود جلب کرده است که از کالیفرنیا به تفرجگاه یورکشایر شمالی سفر کرده بودند. 

در این رویداد همچنین موسیقی از گروه محلی وسترنرا و اجرای قطعاتی از دراکولا توسط گروه تئاتر Time Will Tell پخش شد. جک بروکبانک، داور رسمی رکوردهای جهانی گینس، گفت: «ما در مورد لباس رسمی که مجاز است کاملا سختگیر هستیم. این لباس باید شامل کفش مشکی، شلوار یا لباس مشکی، جلیقه، پیراهن، شنل مشکی یا کت یقه‌دار و دندان‌های نیش روی ردیف بالایی دندان‌ها باشد.» 

صدها نفر از طرفداران دراکولا هر سال به ویتبی می‌آیند و بسیاری از بازدیدکنندگان از راهنمای تفرجگاه سراغ قبر دراکولا را می‌گیرند و فراموش می‌کنند که او فقط یک شخصیت داستانی است.

سال گذشته، کارکنان کلیسای مریم مقدس، یادداشتی را روی در گذاشتند که در آن از گردشگران خواسته بودند درباره قبر دراکولا سوال نکنند، چون چنین چیزی وجود ندارد. 

خانه‌ای که برام استوکر در آن اقامت داشت و بسیاری از کتاب‌های او هنوز سر جای خودشان هستند و زمان حضور او روی پلاکی ثبت شده است. 

منبع: ترجمه از بی‌بی‌سی با کمی تغییر. 

کد خبر 679607 برچسب‌ها سینمای جهان ادبیات انگلیس تلویزیون بی بی سی کتاب - نویسندگان و پدید آورندگان کتاب - داستان و رمان گینس

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: سینمای جهان ادبیات انگلیس تلویزیون بی بی سی کتاب داستان و رمان گینس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۳۲۷۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حسام منظور به سراغ دراکولای برام استوکر می‌رود

به گزارش خبرگزاری مهر، حسام منظور بازیگر با سابقه تئاتر که پیش از این و در سال ۱۳۹۸ نمایش «الیزابت باتوری» را کارگردانی کرد که با استقبال قابل توجه مخاطبان و منتقدان تئاتر روی صحنه رفت، بعد از ۵ سال و در جدیدترین تجربه کارگردانی خود به سراغ رمان مطرح برام استوکر رفته است.

منظور قصد دارد در سال جاری اقتباسی نمایشی از رمان «دراکولا» را که از شاخص‌ترین آثار کلاسیک ادبیات ژانر وحشت است، روی صحنه ببرد.

تا کنون در سینما و تئاتر جهان اقتباس‌های مختلفی از رمان «دراکولا» شده است که از جمله مطرح‌ترین آن‌ها می‌توان به فیلم «دراکولا» به کارگردانی فرانسیس فورد کاپولا و بازی گری اولد من و آنتونی هاپکینز اشاره کرد.

حسام منظور در حال حاضر فیلم «مست عشق» به کارگردانی حسن فتحی را روی پرده سینماهای کشور دارد.

متعاقبا اخبار مربوط به عوامل، مکان و زمان اجرای عمومی این اثر نمایشی منتشر می‌شود.

کد خبر 6091907 فریبرز دارایی

دیگر خبرها

  • کدام پرنده رکورد جهانی بالاترین ارتفاع پرواز را در اختیار دارد؟ | برخورد کرکس روپل با یک هواپیما در ارتفاع ۱۱ هزار و ۳۰۰ متری
  • حسام منظور به سراغ دراکولای برام استوکر می‌رود
  • رکورد تیمی ریکرو بانوان ایران شکسته شد
  • تیراندازی با کمان کاپ جهانی| رکورد تیمی ریکرو بانوان ایران شکسته شد
  • کنایه سنگین یک استقلالی؛ رکورد پرسپولیس را در گینس ثبت کنید | سه بار کامبک خوردن کار هر تیمی نیست
  • ثبت رکورد جهانی هنر‌های رزمی با تلاش ورزشکار هوراندی
  • برپایی بیش از ۸ هزار محفل شیرخوارگان حسینی در ایران و کشور‌های جهان
  • ثبت رکورد پرمخاطب‌ترین روز سال برای «ملت» و «باغ کتاب»
  • ثبت رکورد جهانی هنرهای رزمی با تلاش ورزشکار هوراندی
  • ثبت رکورد جهانی هنرهای رزمی توسط ورزشکار هوراندی