Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-04@03:05:37 GMT

روایت شهروندان فلسطینی از توحش شهرک‌نشینان صهیونیست در «رقص پرچم»

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۳۲۸۱۱

روایت شهروندان فلسطینی از توحش شهرک‌نشینان صهیونیست در «رقص پرچم»

شهروندان فلسطینی ساکن قدس اشغالی در گفتگو با خبرنگار تسنیم از توحش شهرک نشینان صهیونیست و اقدامات تجاوزکارانه آنها سخن گفتند، تجاوزاتی که با حمایت کامل نظامیان رژیم اشغالگر در اطراف مسجدالاقصی صورت گرفت و طی آن دهها فلسطینی زخمی شدند.

به گزارش ایران اکونومیست از قدس اشغالی، شهرک‌نشینان صهیونیست با یورش به حریم مسجدالاقصی، مراسم تلمودی خود را برگزار کردند، راهپیمایی رقص پرچم آنها از «باب العامود» آغاز شد و در کوچه پس کوچه‌های بخش قدیمی قدس (قسمت عرب‌نشین شرق بیت المقدس) ادامه یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

یک فلسطینی ساکن قدس اشغالی به می‌گوید: تا جایی که می‌توانیم «لَا حَوْلَ وَ لَا قُوَّةَ إِلَّا بِاللَّهِ الْعَلِیِّ الْعَظِیمِ» می‌گوییم(هیچ نیرو و توانى جز از سوى خداوند بلندمرتبه و بزرگ نیست). یک شهرک‌نشین با پایش به من لگد زد. اگر من او را کتک می‌زدم، من را جنایتکار می‌خواندند و بازداشت می‌کردند و مورد ضرب و شتم قرار می‌دادند و به عنوان یک جنایتکار در میان یهودیان و همپیمانانشان معرفی می‌شدم. ما جز خدا کسی را نداریم، خدا با ماست و به جهان و هم‌چنین همه هموطنانمان در خارج از فلسطین می‌گوییم که وعده الهی نزدیک است؛ پیروزی نزدیک است و به امید خدا به زودی در مسجد الاقصی نماز جماعت را خواهیم خواند.

بیش از هزار شهرک نشین صهیونیست در ساعات اولیه صبح وارد حریم مسجدالاقصی شدند. ایتمار بن گَویر، نماینده پارلمان رژیم اسرائیل (کنست) نیز در این یورش شرکت کرد. در یک اقدام بی سابقه، شهرک‌نشینان صهیونیست مراسمی تحت آنچه «نیایش حماسی» می‌خوانند، برگزار کردند. مراسمی که رژیم اشغالگر صهیونیستی به مناسبت سالگرد اشغال شهر بیت المقدس و به ویژه حکومت بر بخش شرقی و قسمت‌های قدیمی شهر برگزار می‌کند.

شهروند دیگری به می‌گوید: اتفاق عجیبی نیست از کسانی که قاتل پیامبران الهی بودند و آن‌ها را تکذیب کردند، عجیب نیست که بار دیگر به حریم مقدسات و مساجد و انسان تعدی می‌کنند، مسئله شگفت آور، این است که امت اسلام ساکت بماند. مردم قدس که خداوند آنها را برای محافظت از مسجدالاقصی انتخاب کرده است، تا حد توانشان به مقابله با این تجاوزات پرداختند.

نظامیان رژیم اشغالگر، شهروندان مسلمانی را که به عنوان مدافعان مسجدالاقصی عمل کردند، با شلیک گلوله و گاز اشک‌آور سرکوب و بیش از 60 نفر را بازداشت کردند. درگیری‌ها آغاز شد و اهالی بیت المقدس در صحن‌های مسجدالاقصی و در کوچه‌های منطقه قدیمی با این راهپیمایی مقابله کردند. در خیابان صلاح‌الدین، راهپیمایی پرچم‌های فلسطین برگزار شد و حتی در برابر باب العامود، پرچم فلسطین برفراز پرچم های شهرک نشینان صهیونیست به اهتزاز درآمد.

یکی دیگر از فلسطینیان ساکن قدس اشغالی به خبرنگار گفت: همانطور که بارها گفتیم، قدس پایتخت ابدی کشور فلسطین است. من از مردم می‌خواهم که به این پرچم افتخار کنند؛ چرا که نماد خون شهدا و رزمندگان تمام گروه‌هاست. پرچم ما، هویت ماست.

بیش از سه‌هزار نظامی و پلیس اسرائیلی برای حمایت از راهپیمایی شهرک‌نشینان صهیونیست در قدس مستقر شدند، همین موضوع به عقیده تحلیلگران، نشان می‌دهد رژیم اشغالگر در تلاش است تا آنچه را در طول سال‌ها از دست داده  است، اثبات کند: کنترل و حاکمیت بر قدس.

در حریم مسجد الاقصی، اشغالگران پرچم‌های رژیمی را برافراشتند که در نبرد شمشیر قدس سقوط کرده است. دستی پرچمی برافراشته و دست دیگر از هر سیلی که ممکن است از غزه وارد شود، می‌ترسد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: شهرک نشینان صهیونیست رژیم اشغالگر قدس اشغالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۳۲۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت ۵۱۰۰ کارگر فلسطینی به دست اشغالگران صهیونیست

به گزارش قدس آنلاین، اتحادیه سراسری کارگران فلسطین در بیانیه ای اعلام کرد: طی سال جاری میلادی اشغالگران ۵۱۰۰ کارگر فلسطینی را در محل کارشان در نوار غزه یا هنگام بازگشت به این منطقه بازداشت کرده‌اند.

در بیانیه اتحادیه مذکور همچنین آمده است: بیش از ۲۳۵ هزار کارگر فلسطینی در داخل اراضی اشغالی از شش ماه پیش از کار بیکار شده‌اند.

این در حالی است که باشگاه حمایت از اسیران فلسطین دو روز قبل اعلام کرده بود که رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر۲۰۲۳ و همزمان با آغاز عملیات طوفان‌الاقصی، ۸ هزار و ۵۰۵ نفر را در کرانه باختری بازداشت کرده است.

گفتنی است؛ رژیم صهیونیستی پس از هفتم اکتبر شمار زیادی از کارگران فلسطینی را اخراج کرد. کارگران فلسطینی که از سرزمین‌های اشغالی به غزه اخراج شدند، گفتند که صهیونیست ها آنها را برهنه، شکنجه و در قفس زندانی کرده و مورد ضرب و شتم شدید قرار داده‌اند.

«مقبل عبدالله الراضی»، اهل روستای بیت لاهیا در شمال غزه، یکی از کارگرانی است که پیشتر به سی‌ان‌ان گفته بود: آنها ما را با باتوم و چوب کتک زدند. ما را تحقیر و سپس رها کردند که بدون غذا و آب از گرسنگی بمیریم.

وی افزود: من از جمله هزاران کارگر اهل غزه بودم که مجوز کار در اراضی اشغالی را داشتم و بلافاصله پس از آغاز جنگ به همراه کارگران دیگر به «رهط»، یک شهر عمدتاً عرب نشین در جنوب سرزمین های اشغالی فرار کردیم، اما ساکنان محلی ما را به ارتش اسرائیل تحویل دادند.

همزمان با جنگ ویرانگر در نوار غزه که تاکنون ده‌ها هزار شهید بر جای گذاشت، مبارزان و جوانان فلسطینی در کرانه باختری نیز در بخش های مختلف این منطقه از جمله نابلس، طولکرم، جنین و الخلیل به مقابله با نظامیان رژیم صهیونیستی برخاسته‌اند و کرانه باختری شاهد موجی از تنش ها و درگیری های میدانی بین فلسطینیان و نظامیان ارتش رژیم اشغالگر و یورش به محله ها و بازداشت فلسطینیان توسط صهیونیست ها است.

کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد اخیرا اعلام کرد که بازداشت های خودسرانه دسته جمعی، بازداشت های غیرقانونی و موارد شکنجه گزارش شده و سایر اشکال بدرفتاری با زندانیان فلسطینی را در کرانه باختری ثبت کرده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • تحریم‌های جدید انگلیس علیه شهرک‌نشینان صهیونیست
  • چگونه ارتش اسرائیل از شهروندان فلسطینی به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کند؟ (فیلم)
  • تشدید تحریم‌های انگلیس علیه شهرک‌نشینان افراطی اسرائیلی
  • روایت مهر از شهرک چوبی امامزاده ابراهیم(ع) شفت
  • انتقاد اردوغان از بی‌تفاوتی غرب نسبت به نسل‌کشی در غزه توسط صهیونیست‌ها
  • اردن حمله شهرک‌نشینان به کاروان‌های کمک‌ها را به شدت محکوم کرد
  • روایت سلیمی نمین از تندروهای مهدی نصیری / او تا نقطه سقوط کامل پیش خواهد رفت / اصلاح‌طلبان پرچم‌داری او را نخواهند پذیرفت
  • بازداشت ۵۱۰۰ کارگر فلسطینی به دست اشغالگران صهیونیست
  • تعرض تحریک‌آمیز شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجدالاقصی+ عکس
  • هشدار جهانی نسبت به وخامت اوضاع غزه