Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش دریافتی روز سه شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی دفتر ارتباطات مردمی ابن نماینده مجلس، دکترمحمدرضا پورابراهیمی با اشاره به اینکه جلسه شورای اداری بخش ماهان با حضور فرماندار شهرستان کرمان و تعدادی از مدیران کل و مسئولان ماهان برگزار شد، اظهار داشت: بیش از ۱۵ هزار میلیارد تومان ظرفیت سرمایه گذاری در فاز اول این پروژه است و تا سقف ۲۵ هزار میلیار تومان افزایش خواهد یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این مجموعه سالانه حدود سه هزار مگاوات تولید سل را خواهد داشت که بزرگ ترین مجموعه تولید سل در خاورمیانه خواهد بود و می توان ناطرازی برق در حوزه انرژی های پاک را تامین کرد.

پورابراهیمی تصریح کرد: پیش بینی می شود حدود سه هزار نفر اشتغال مستقیم و غیرمستقیم این پروژه باشد که یک تحول در زمینه اشتغال جوانان منطقه خواهد بود.

وی بیان کرد: با توجه به دانش بنیان بودن پروژه، هماهنگی های لازم برای انعقاد قراردادهای تخصصی با پارک علم و فناوری ماهان و دانشگاه هایتک در دستور کار و از مهمترین تصمیمات اجرایی منطقه ماهان است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: کمک به تامین آب شرب شهر ماهان و روستاهای دارای تنش آبی منطقه نیز از دیگر موضوعات جلسه بود و مجوز حفر چاه جدید امروز نهایی شد.

وی تصریح کرد: ضمن اینکه مدیریت منابع آب از دیگر مسائل مهم است و با همه واحدهایی که اتصالات پشت کنتور دارند و بیش از حد مجاز آب مصرف می کنند، براساس قانون اقدام و برخورد می شود.

پورابراهیمی افزود: مقرر شد برای گازرسانی به واحدهای باقیمانده بزودی اقدام و پیش بینی می شود تا پایان سال روستای بدون گاز درمنطقه ماهان نداشته باشیم.

وی افزود: همچنین مصوب شد برق رسانی روستاهایی که تامین برق از مسیر اصلی برای آنها طولانی است و زیر ۲۰ خانوار هستند، از طریق واحدهای خورشیدی تامین شود.

پورابراهیمی تصریح کرد: در بحث آسفالت نیز تصمیم گرفته شد در اختیار همه روستاهای نیازمند آسفالت معابر، قیر رایگان قرار گیرد و با بنیاد مسکن به صورت مشارکتی انجام شود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس بیان کرد: برای طرح های اقتصادی که بزودی از طرف شهردار و شورای شهر ماهان اجرا شود، آمادگی داریم با سازمان شهرداری های کشور هماهنگی کنیم و کار عملیاتی شود.

وی افزود: در بحث محیط زیست بابت دامداری های اطراف ماهان که مشکلاتی ایجاد کرده و همچنین درباره ظرفیت های بخش های مختلف از جمله مخابرات و ... مصوبات خیلی خوبی داشتیم و امیدواریم توسط فرماندار و بخشدار موضوع پیگیری شود و در هفته های آینده نتیجه به اطلاع مردم برسد.

برچسب‌ها محمدرضا پور ابراهیمی داورانی کرمان انرژی برق صفحات خورشیدی ماهان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرمان انرژی برق کرمان انرژی برق صفحات خورشیدی ماهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۳۲۹۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنجیره تامین گوشت مرغ مازندران رو به رشد است

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مهدی عباس زاده شامگاه دوشنبه در گفت وگو با خبرنگاران با اعلام اینکه ۱۲ درصد گوشت مرغ موردنیاز کشور در این استان تولید می شود، گفت: با توسعه زنجیره مرغ در مازندران، توان صادراتی این زنجیره در استان افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به اینکه استان مازندران قطب تولید طیور کشور به شمار می رود و در همه عرصه های کشاورزی به عنوان نگین کشاورزی کشور مطرح است، تصریح کرد: زنجیره تولید مرغ یکی از زنجیره های مهم در استان مازندران به شمار می رود که قابلیت توسعه دارد.

وی با اشاره به اینکه زنجیره تامین گوشت مرغ روند رو به رشدی را سپری می کند، بیان کرد: مازندران از ظرفیت های بالقوه ای در حوزه تولید گوشت سفید برخوردار است به صورتی که بیش از ۵۰ درصد ظرفیت جوجه کشی کشور در مازندران واقع شده و بیش از ۲۷ درصد جوجه یک روزه کشور در استان مازندران تولید می شود.

عباس زاده با تاکید بر اینکه حدود ۱۲ درصد گوشت مرغ کشور در مازندران تولید می شود و این استان در تامین بخشی از نیاز مرغ پایتخت و استان های همجوار مشارکت دارد، عنوان کرد: در سالجاری با برنامه ریزی های صورت گرفته در جهت افزایش جوجه ریزی در کشور، ظرفیت تولید مرغ در این استان افزایش یافته است و به سمت صادرات گام برداشته شده است.

وی ابراز امیدواری کرد قابلیت صادرات و گسترش ارسال تولیدات به خارج از کشور در سال های آینده با حمایت های بیشتر روند پرشتاب تری را بگیرد.

کد خبر 6092500

دیگر خبرها

  • ۵۰۰۰ سامانه خورشیدی در فارس بهره‌برداری می‌شود
  • تولید بنزین از پتروشیمی‌ها کلید خورد
  • نیروگاه‌های حرارتی با آمادگی ۱۰۰ درصدی به استقبال تابستان می‌روند
  • همدان قهرمان مسابقات بوکس قهرمانی نوجوانان کشور شد
  • زنجیره تامین گوشت مرغ مازندران رو به رشد است
  • رتبه نخست کاشان در نصب نیروگاه خورشیدی کوچک‌مقیاس
  • تامین اعتبار ویژه برای تکمیل پتروشیمی دهدشت
  • بررسی و ساماندهی توسعه شهرک صنعتی شهرستان انار
  • تجهیز چاه‌های کشاورزی خراسان رضوی به پنل خورشیدی
  • افزایش ۶ درصدی تولید برق در فروردین ۱۴۰۳