Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از خواف،  رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خراسان رضوی در آیین آغاز عملیات اجرایی احداث یکی از شعب بانکی در منطقه سنگان خواف اظهار کرد :اجرای طرحهای توسعه معدنی در منطقه سنگان خواف واقع در جنوب این استان، برای ۲ سال آینده نیازمند ۴۰۰ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری است که توسعه سرمایه‌گذاری در این منطقه نیازمند تقویت زیرساختهای منطقه در بخشهای حمل و نقل، فرودگاه، ریلی، محورهای مواصلاتی و خدمات غیر صنعتی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیر رضا رجبی گفت : باید مانند الگوی منطقه عسلویه بستر جذب و مشارکت بخش خصوصی در توسعه زیرساختهای منطقه سنگان خواف افزایش یابد و بخشهای تامین کننده مالی مانند سیستم بانکی از سرمایه‌گذاران این بخش حمایت کنند.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با اشاره به اینکه منطقه سنگان خواف با توجه به ذخایر موجود خود توانایی تامین سنگ آهن صنایع فولادی کشور را تا ۵۰ سال آینده دارد، تصریح کرد: برای توسعه فعالیتهای سرمایه گذاری این بخش باید به توسعه زیرساختها توجه خاص داشت.
رجبی با بیان اینکه نقشه جامع نیازمندی‌های صنعتی و معدنی و حمایتی برای سرمایه‌گذاری‌های منطقه سنگان خواف در دست تهیه است، افزود: توجه سرمایه‌گذاران به ایجاد زیر ساختها در حوزه خدمات فنی و مهندسی، پذیرایی، حمل و نقل، مجتمع‌های مسکونی و سایر موارد در این منطقه ضروری است.
وی با اشاره به بازدید مدیر عامل یکی از بانک های کشور از طرحهای معدنی سنگان خواف گفت: هدف از دعوت وی برای سفر به این منطقه  آشنایی با طرحهای توسعه‌ای صنعتی و معدنی و بررسی راهکارهای حمایت مالی از سرمایه‌گذاران بخشهای خصوصی در این منطقه است.
مدیرعامل یکی از بانک های کشور و مسوولان سازمان صنعت و معدن و تجارت خراسان رضوی در سفر یک روزه به خواف علاوه بر حضور در آیین آغاز عملیات اجرایی شعبه بانکی منطقه سنگ آهن سنگان این شهرستان، با قابلیتهای معدنی و طرحهای توسعه ای و سرمایه گذاری این منطقه َآشنا شدند.
مجتمع سنگ‌آهن سنگان خواف با یک میلیارد تن ذخیره یکی از ۱۰ معدن بزرگ سنگ‌آهن در جهان و تامین‌کننده خوراک اولیه برای تولید ۱۷.۵ میلیون تن کنسانتره، ۱۵ میلیون تن گندله و پنج میلیون تن سنگ‌آهن در ایران است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: سازمان صنعت معدن و تجارت استان خراسان رضوی خواف سنگان سنگ آهن منطقه سنگان خواف سرمایه گذاری منطقه سنگ سنگ آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۳۳۱۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۷ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در بخش اصناف قم انجام شد

اکبر ابدالی گفت: پروانه‌های صادر شده در بخش تولیدی و خدمات فنی به تعداد یک هزار و ۸۵۷ فقره با سرمایه گذاری پنج هزار و ۵۷۱ میلیارد ریال و ظرفیت ایجاد اشتغال برای بالغ بر چهار هزار و ۶۰۰ نفر و همچنین در بخش توزیعی و خدماتی به تعداد سه‌هزار و ۷۸۴ مورد با سرمایه‌گذاری ۱۱ هزار و ۳۵۲ میلیارد ریال و ظرفیت اشتغالزایی برای ۹ هزار و ۴۶۰ نفر بوده‌است.

 مدیرکل صنعت، معدن و تجارت قم  با اشاره به سایر فعالیت‌های انجام شده در حوزه اصناف استان طی سال گذشته نیز افزود: در سال ۱۴۰۲، ۱۹ انتخابات صنفی در استان قم برگزار و مسئولان اتحادیه‌ها تعیین شدند، همچنین در این مدت با تشکیل جلسات کارشناسی در خصوص قیمت گذاری ۲۲ قلم کالا اقدام لازم صورت گرفت.

او در ادامه گفت: سال گذشته ۵۷۹ متقاضی دریافت تسهیلات در بخش اصناف استان به مبلغ یک‌هزار و ۴۶۲ میلیارد ریال در قالب تسهیلات رونق تولید، تبصره ۱۸، مشاغل خانگی و سایر موارد به بانک‌های عامل معرفی شدند.

گفتنی است مسئولان اداره کل صنعت، معدن و تجارت قم از عموم مردم استان درخواست کردند که هرگونه تخلف اقتصادی اعم از گرانفروشی، عدم درج قیمت، عدم صدور فاکتور، احتکار، عرضه خارج از شبکه و دیگر تخلفات صنفی را به تلفن ۱۲۴ و یا سامانه www.۱۲۴.ir اعلام نمایند.

همچنین از مردم خواسته شده‌است به فراخوان ثبت نام ناظران افتخاری به آدرس http://B ۲ n.ir/Nazerqom مراجعه و ثبت نام نمایند.

براساس آخرین پایش صورت گرفته، ۴۰ هزار پروانه کسب در قم موجود می‌باشد که ۱۶ هزار مورد آن در بخش تولیدی و خدمات فنی و ۲۴ هزار مورد آن در بخش توزیعی و خدماتی است.

اصناف در قم به دلیل موقعیت خاص زائرپذیری این استان و اهمیت بخش خدمات در آن، جایگاه ویژه‌ای دارند و در همین راستا اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت قم همکاری گسترده‌ای با فعالان بخش اصناف استان دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • نیازمند تحول در نگرش عمومی جامعه در حوزه وقف هستیم
  • ۱۷ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در بخش اصناف قم انجام شد
  • به نتیجه رسیدن حداقل ۱۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صنعتی و معدنی در کرمانشاه
  • مساعدت بنگاه‌های معدنی برای توسعه و تجهیز اردوگاه‌های دانش‌آموزی جوادیه و شهید باهنر
  • آغاز ساخت پایانه مکانیزه مواد معدنی در مجتمع بندری امام خمینی
  • سرمایه‌گذاری صنعتی ۱۰ هزار میلیارد تومانی در کرمانشاه با تسهیلات سفر رئیس جمهور
  • «خضری» در یک قدمی فرآوری ۵ ماده معدنی/جهش اقتصادی در حوزه معدن
  • تکمیل جاده سربند- مشگین‌شهر نیازمند یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار
  • تکمیل جاده سربند- مشگین‌شهر نیازمند یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار است
  • تخصیص۱۱ هزار میلیارد ریال اعتبار به طرحهای راه آذربایجان شرقی