Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-29@15:23:53 GMT

بازداشت مدیر عفو بین‌الملل توسط ترکیه غیر قانونی است

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۳۳۳۹۹

بازداشت مدیر عفو بین‌الملل توسط ترکیه غیر قانونی است

آفتاب‌‌نیوز :

دادگاه حقوق بشر اروپا حکم داد که ترکیه تانر کیلیچ، رئیس عفو بین‌الملل، را به‌ طور غیر قانونی به مدت ۱۴ ماه در آنکارا بازداشت کرده است و همچنین تصمیم گرفت که بازداشت کیلیچ در میان سایر اتهامات مرتبط با تروریسم، «مستقیماً با فعالیت‌های وی به عنوان یک مدافع حقوق بشر» مرتبط است که این مسئله در تعارض با آزادی بیان اوست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دادگاه حقوق بشر اروپا حکم داد که ترکیه ۲۴۵۰۰ یورو (۲۶۳۰۰ دلار) به عنوان غرامت و ۱۰۰۰۰ یورو (۱۰۷۳۵ دلار) به عنوان هزینه‌های پرونده پرداخت کند.

کیلیچ، یک وکیل حقوق بشری و رئیس افتخاری عفو بین‌الملل ترکیه است که در این کشور به ظن استفاده از یک برنامه پیام‌رسان تلفنی رمزگذاری‌شده مرتبط با گروه فتح‌الله گولن دستگیر شد. او همچنین به استفاده از برنامه تلفن همراه و همچنین سایر پیوندها مانند استفاده از اشتراک روزنامه و حساب‌های بانکی مرتبط با گروه فتح الله گولن متهم شده است.

دادگاه حقوق بشر اروپا به این نتیجه رسید که این «شواهد غیر مستقیم و استنتاجی» است که منجر به ظن منطقی مبنی بر ارتکاب جرم تلقی نمی‌شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: حقوق بشر بازداشت مدیر عفو بین الملل ترکیه حقوق بشر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۳۳۳۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت عامل تیراندازی در گتوند

ایسنا/خوزستان فرمانده انتظامی گتوند از دستگیری عامل تیراندازی و کشف سلاح به کار رفته در تیراندازی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ نصیر ابدالی فرد اظهار کرد: در پی وقوع یک فقره تیراندازی به سمت منزل یکی از شهروندان، شناسایی و دستگیری متهم در دستور کار پلیس اطلاعات و امنیت عمومی این شهرستان قرار گرفت.

به گزارش ایسنا به نقل از پلیس، وی افزود: ماموران پلیس امنیت عمومی گتوند با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی، متهم را شناسایی و در هماهنگی قضایی در عملیاتی منسجم و ضربتی وی را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی گتوند با اشاره به کشف سلاح به کار رفته بیان کرد: متهم علت و انگیزه تیراندازی را اختلاف شخصی عنوان کرد و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع ذیصلاح معرفی شد.

ابدالی خاطرنشان کرد: هر اقدامی که آرامش شهروندان را مختل کند با برخورد جدی و قانونی پلیس روبه‌رو خواهد شد و انتظار ما نیز از مردم در جهت برخورد با این گونه موضوعات حفظ خونسردی و اقدام از طریق مراجع قانونی است. 

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • درخواست پارلمان عربی برای تحقیقات در مورد کشف گور‌های جمعی در غزه
  • هراس اسرائیل از صدور حکم بازداشت نتانیاهو و گالانت از سوی دیوان کیفری بین‌المللی
  • زمان برگزاری نخستین جشنواره پایان‌نامه برتر حقوقی
  • احتمال صدور حکم بازداشت نتانیاهو در دادگاه لاهه و پیامدهای جهانی
  • نتانیاهو احتمالا بازداشت شود
  • ترس نتانیاهو از صدور قرار بازداشت در دادگاه بین المللی کیفری
  • ترس نتانیاهو از صدور قرار بازداشت دادگاه بین المللی کیفری
  • نتانیاهو از صدور حکم بازداشتش وحشت زده است
  • بازداشت عامل تیراندازی در گتوند
  • ماجرای کشف جسد بازپرس ویژه مبارزه با زمین‌خواری