Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید مجید حسینی گفت: سوال این است که آیا این ساختمان های ناایمن به خاطر فساد ساخته شده اند یا ماده صد به آنها اجازه ساخت داده است واقعیت این است که امروز مفسدین تمام قواعد شهرسازی را به نفع خود تغییر داده اند اما مردم فکر می کنند که مسئله این است که امثال عبدالباقی فساد کرده اند.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو سید مجید حسینی عضو هیئت علمی دانشگاه تهران در مراسم یابود جانباختگان و مصیبت دیدگان حادثه متروپل ابادان که با عنوان "قلب ایران زیر آوار است" از سوی بسیج دانشجویی دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: فاجعه ریزش ساختمان متروپل مانند فاجعه پلاسکو و هواپیمای اوکراینی فاجعه بزرگی است ولی واقعیت این است که امروز در مورد ماجرای آبادان به مردم و افکار عمومی آدرس غلط می دهند و این ماجرا به فساد ارجاع داده می شود از این رو گفته می شود باید با فساد مبارزه کرد اما سوال این است که آیا اگر در آبادان فساد نبود و عبدالباقی و مناطق آزاد با هم هم دست نمی شدند و قواعد شهرسازی رعایت می شد آیا وضعیتی بهتر از این اتفاق می افتاد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه امروز کمیسیون ماده صد و شهرداری به نفع عبدالباقی ها و طبقات بالا و در جهت از بین بردن حقوق عمومی هستند تصریح کرد: امروز خطرناک ترین زاغه نشینی در ماهشهر وجود دارد و با ساختن متروپل نیز اتفاقی که می افتاد این است که آبادان را گران می کردند و یک زاغه نشینی خطرناک دیگر در این شهر هم به وجود می آمد.

حسینی به وجود 129 ساختمان ناایمن و خطرناک در تهران اشاره کرد و افزود: سوال این است که آیا این ساختمان های ناایمن به خاطر فساد ساخته شده اند یا ماده صد به آنها اجازه ساخت داده است واقعیت این است که امروز مفسدین تمام قواعد شهرسازی را به نفع خود تغییر داده اند اما مردم فکر می کنند که مسئله این است که امثال عبدالباقی فساد کرده اند.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران با تاکید براینکه تا زمانی که ماده صد وجود دارد از این طریق می توان هر تخلفی اعم از تراکم فروشی را قانونی کرد افزود: مسئله اصلی فساد نیست بلکه مسئله این است قانون به نفع عبدالباقی ها نوشته شده و اگر عبدالباقی ها هم محاکمه می شدند باز هم مشکل آبادان متروپل نیست بلکه مشکل وجود 400 هزار بد مسکن در آنجاست.

وی اظهار کرد: امروز آبادان و کل ایران مصیبت زده این است که مافیا مشغول نوشتن قانون و قواعد برای شهرهای ما هستند با این اوصاف می توان گفت امروز کدام عمل است که سازندگان مسکن نمی توانند در تهران آن را انجام دهند؟ چرا ما فکر می کنیم مسئله فساد است وقتی شورای شهر هر چند وقت یک بار به متخلفین تخفیف می دهد تا جریمه تخلف خود را بپردازند و تخلف آنها قانونی شود و این یعنی تخلف کنید تا شهرداری اداره شود.

حسینی گفت: اکثر ساختمان هایی که در تهران ساخته شده اند دارای آزمایش ژئوتکنیک و استحکام بنا هستند اما سوال این است که این مجوزها را چگونه دریافت کرده اند؟ ما برای اینکه میلیون ها نفر بد مسکن نداشته باشیم باید قواعد را تغییر بدهیم امروز 35 نفر در آبادان زیر آوار مانده اند اما سوال این است که ما باید با گرسنگی کسانی که زیر آوار زاغه نشینی هستند چه کنیم آیا انسان نیستند نباید برای آنها عزاداری کنیم؟

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران خاطر نشان کرد: زمانی آقای ملک مدنی شهردار وقت تهران پشت همین تریبون قرار گرفت و گفت کسانی که پول زندگی در تهران را ندارند از شهر بروند و امروز 4 میلیون نفر از تهران اخراج شدند و به اطراف این شهر رفته اند و فقط روزها برای بردگی به تهران می آیند و شب ها از آن خارج می شوند و این مسئله ای است که باید برای آن عزاداری کنیم.

وی بیان کرد: یک روز هم آقای هاشمی پشت تریبون نماز جمعه گفت چه کسانی گفته برای آدم های مومن پول به دست آوردن غلط است مومنین و مذهبی ها بروند و پول به دست بیاورند و قانونا هم پول به دست آوردند ولی عده ای در شهرها زندگی خود را از دست دادند.

حسینی اظهار کرد: امروز به دست فروشان یک متر فضا برای کاسبی نمی دهند اما در غرب تهران گرانترین زمین ها را برای ساختن بیمارستان خصوصی به ثمن بخس می دهند.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران تصریح کرد: سوال این است چرا در مجلس شورای اسلامی یک قانون علیه بساز و بفروش ها و یک قانون برای اخذ مالیات از پزشکان سرمایه دار تصویب نمی شود و یا یک قاعده علیه ماده صد و قانونی کردن تخلفات وضع نمی کنند و چرا قانون مالیات بر خانه های خالی اجرا نمی شود اما گران سازی نان و ماکارانی یک شبه اتفاق می افتد انگار فشار آوردن به طبقات پایین کم هزینه ترین کار برای تامین کسری بودجه است و پولدار کردن سازندگان، بانک ها در تهران راحت ترین کار دنیاست.

وی اظهار کرد: ما اگر می خواهیم وضعیت تغییر کند نیازمند یک افکار عمومی هستیم که علیه ماده صد و قوانین شهرسازی و شهرداری باشد به هر روی با فساد یک فرد باید برخورد شود اما اگر امروز در لواسان ویلاسازی می شود همه اش به خاطر فساد نیست بلکه به خاطر قوانین موجود است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: حسینی آبادان متروپل عضو هیئت علمی دانشگاه تهران ماده صد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۳۳۴۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت اژدهای هفت سر فساد را در بخش‌های مختلف شناسایی کند

امام جمعه رشت گفت: دولت در کنار تلاش برای مهار تورم و تثبیت قیمت اجناس، با کمک دستگاه‌های نظارتی و اطلاعاتی، اژدهای هفت سر فساد را در بخش‌های مختلف شناسایی و مقابله کنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، آیت‌الله رسول فلاحتی امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در مصلی امام خمینی(ره) رشت با اشاره به اهمیت رعایت عدل و انصاف در تعاملات اجتماعی و توجه به مستمندان و نیازمندان اظهار داشت: امیرالمومنین علی(ع)، رعایت عدل و انصاف در میان مردم را بالاتر از بخشش و کمک مالی به‌ مستمندان دانستند زیرا عدل به‌معنای قرار گرفتن هر چیزی سر جای خودش است و یک سیاست و مدیریت عمومی فراگیر محسوب می‌شود و اگر عدل و انصاف در جامعه مورد توجه آحاد مردم و مسئولان باشد بستر جامعه سالم خواهد ماند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم(ص) درباره فضیلت نماز جمعه گفت: پیامبر(ص) فرمودند خداوند در روز جمعه فرشتگانی را می‌فرستد که بر روی درب مسجدی که در آن نماز جمعه اقامه می‌شود اسامی هرکسی که برای اقامه نماز وارد مسجد می‌شود را بنویسند و نوشتن اسامی تا زمانی‌که خطیب در جایگاه سخنرانی قرار بگیرد ادامه دارد.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به سه‌شنبه 18 اردیبهشت سال 97 روز خروج آمریکا از برجام عنوان کرد: امام(ره) درباره آمریکا فرمودند " این ابرقدرت‌ها می‌خواهند به همه‌جا مسلط شوند؛ برخی دولت‌ها خیال می‌کنند که اگر دست به دامن آمریکا شوند نجات‌ می‌یابند در حالی‌که اشتباه است زیرا آمریکا درصدد است که همه چیز ما را از بین ببرد و ما اگر تسلیم هرکدام از ابرقدرت‌ها شویم، همان‌ چیزی را به ما می‌دهند که به نوکران خود می‌دهند."

امام جمعه رشت با بیان اینکه کمک‌های آمریکا در هرجای دنیا با آسیب و ظلم علیه بشریت همراه بوده است افزود: هنوز ماجرای ارسال خون‌های آلوده توسط فرانسوی‌ها و انگلیسی‌ها به ایران و سایر کشورها را از یاد نبرده‌ایم؛ ما 8 سال با صدام جنگیدیم و آمریکایی‌ها با تمام توان پشت سر صدام ایستادند و بعد از جنگ هم دست از دشمنی برنداشتند تا جایی‌که مذاکره‌کننده آمریکایی به صراحت اعلام کرد که "ما بعد از برجام هم ایران را تحریم کردیم".

وی با اشاره به نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان و دانشجویان اروپا و آمریکا در بهمن سال 1393 خاطرنشان کرد: در آن زمان، بعضی داخلی‌ها نامه رهبری به‌ جوانانِ اروپا را به تمسخر گرفته و تحلیل‌های خاصی داشتند که از سر نادانی و حقارت بود و متوجه کار رهبری نمی‌شدند؛ رهبری همان زمان خطاب به این جوانان فرموده بودند "من از شما می‌خواهم اجازه ندهید با چهره‌پردازی‌های موهن و سخیف، بین شما و واقعیت، سد عاطفی و احساسی ایجاد کنند و امکان داوری بی‌طرفانه را از شما سلب کنند."

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان ادامه داد: دنیای امروز در تلاش است تا با شگردهای مختلف، چهره‌ای سیاه از اسلام، مسلمانان و چهره نورانی پیامبر اسلام  نشان دهد اما جوانانِ دنیای امروز متوجه حقانیت اسلام شدند و لذا بسیاری از فرهیختگان اسلام و تحلیلگران، امروز این جوانان معترض آمریکایی و اروپا را تحسین می‌کنند که تحت تاثیر سخنرانی رهبری قرار گرفته‌اند.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به موج بیداری در دنیا افزود: جبهه استکبار همیشه از بیداری ملت‌ها هراس داشت زیرا بیداری و هوشیاری ملت‌ها به‌ویژه آگاه‌ شدن جوانان و دانشگاهیان، برای استکبار خطرساز است و برای حفظ قدرت استکباری خود از هیچ تلاشی برای خاموش کردن این صداها دریغ نمی‌کنند و برای‌ آن‌ها فرقی ندارد که این صداها از سوی چه‌کسانی است و بر علیه ملت خود، اساتید و جوانان و رؤسای دانشگاه‌های خود اقدام می‌کند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه صهیونیست‌ها امروز در حال عقب‌نشینی هستند و پیام جمهوری اسلامی نیز به گوش دنیا رسیده است گفت: فاسدان و نفوذی‌های لیبرال‌منش برای ضربه زدن به نظام اسلامی، در طول این سال‌ها به عرصه‌های مختلف کشور نظیر واردات، صادرات، فولاد، نفت و دستگاه‌ها و ادارات مختلف وارد شده و هنوز هم جا خشک کرده‌اند و لذا دولت و دستگاه‌های نظارتی و اطلاعاتی تلاش کنند تا این اژدهای هفت سر فساد را در عرصه‌ها و بخش‌های مختلف شناسایی و مقابله کنند که و این افراد باید به مردم معرفی شوند.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • عضو شورای شهر خواستار شد: برخورد قانونی با خاطیان مرگ کارگر شهرداری تهران
  • برخورد قانونی با خاطیان فوت کارگر شهرداری تهران
  • لزوم رعایت دستورالعمل استقرار HSE در مناطق/برخورد قانونی با خاطیان فوت کارگر شهرداری تهران
  • شهردار تهران: اتصال بزرگراه یادگار امام به بروجردی و آزاد راه ساوه
  • آزادراه تهران - شمال بازگشایی شد
  • ناوگان حمل‌ونقل عمومی جدید تهران چگونه خواهد بود؟ | تغییرات جدید در اتوبوس، مترو و موتورسیکلت ها
  • چرا در تهران قدیم خودروها وسط خیابان پارک می‌کردند؟
  • اجرای مدیریت یکپارچه شهری، اساسی ترین مسئله شوراها
  • دولت اژدهای هفت سر فساد را در بخش‌های مختلف شناسایی کند
  • تسهیل در روند اجرای آزادراه شهید شوشتری ظرف ۱۰ روز آینده