Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: شهروندان با اندازه گیری مستمر فشار خون و ودیابت خود می توانند از ابتلا به بیماری کلیوی پیشگیری کنند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی برنا از قزوین؛ اعضای انجمن بیماران کلیوی استان قزوین ظهر سه شنبه در دفتر معاونت سیاسی استانداری قزوین در جلسه ای مشکلات این بیماران را بررسی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این دیدار که اعظم پناهی عیسی لو مدیرعامل انجمن بیماران کلیوی کشور، مدرسی مدیرکل اجتماعی استانداری و جمعی از خیرین نیز حضور داشتند برای تامین نیازهای بیماران کلیوی بحث و تبادل نظر شد.

عبدالله دیدبان در این جلسه گفت: درد بیماران را می شناسیم و با توصیه های دینی باید رسیدگی به بیماران را در اولویت قرار دهیم.

وی افزود: انجمن بیماران کلیوی با کمک مجمع خیرین سلامت توانسته اند کمک دانشگاه علوم پزشکی در درمان بیماران باشد و جا دارد از این روحیه انسانی و ایثارگری تشکر کنیم.

دیدبان تصریح کرد: بیشترین دلیل شیوع بیماری کلیوی ناشی از دیابت و فشار خون است و اگر بتوانیم با اطلاع رسانی و آگاهی بخشی و ویزیت دوره ای به مردم از این بیماری ها پیشگیری کنیم می توانیم بیماران کلیوی را کاهش دهیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین یادآورشد: در همه خانه های بهداشت، مراکز درمانی و درمانگاههای استان امکان تست و اندازه گیری بیمارهای فشار خون و دیابت وجود دارد و از شهروندان درخواست می کنیم به علایم این بیماری ها اهمیت دهند تا دچار نارحتی های کلیوی نشوند.

در ادامه کشاورز معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: با ابلاغ نقشه راه در حوزه درمان و مشخص شدن نیازها امکان راه اندازی مرکز پیوند در استان نیست.

وی بیان کرد: در کشور در حال حاضر 15 مرکز پیوند فعال شده و خدمت رسانی می کند و با نیازهای دیگری که در بخش درمان و بهداشت استان دیده می شود و اولویت دارد فعلا امکان اجرای این طرح نیست مگر آن که بخش خصوصی و خیرین برای احداث اقدام کنند.

کشاورزی یادآورشد: تامین تجهیزات و نیروی انسانی متخصص برای مرکز پیوند اعضا نیز از دیگر چالش هاست و در شرایط کنونی در اولویت برنامه های دانشگاه قرار ندارد.

مهدی مدرسی مدیرکل اجتماعی استانداری نیز برای همکاری در تامین نیازهای بیماران کلیوی و پیگیری مشکلات این بیماران اعلام آمادگی کرد.

انتهای پیام

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: علوم پزشکی قزوین عبدالله دیدبان دانشگاه علوم پزشکی بیماران کلیوی استان قزوین فشار خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۳۳۴۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون ۱۰ هزار و ۷۴۴ قلاده سگ در قزوین

جلوخانی مدیر کل دامپزشکی قزوین گفت: هاری یک بیماری ویروسی کشنده و مشترک بین انسان و دام است که سیستم اعصاب مرکزی را درگیر می‌کند و میزان کشندگی آن بسیار بوده و در گوشتخواران اهلی، وحشی و انسان و غالبا از طریق گزش با بزاق آلوده ایجاد می‌شود وحیوان هار علایمی از قبیل ترشح شدید بزاق، عدم توانایی در بلع، حمله و گاز گرفتن اجسام و ناله کشیدن را نشان داده و در نهایت فلجی و مرگ به دنبال دارد.

جلوخانی، واکسیناسیون سگ‌های صاحب‌دار در روستا‌ها را موثرترین اقدام در راستای کنترل و پیشگیری این بیماری برشمرد و افزود: این اداره کل ضمن ایمن نمودن این دسته از دام‌ها، در صورت رخداد کانون‌های احتمال هاری، به بازدید و اقدامات میدانی مثل نمونه‌برداری از دام مشکوک به هاری و ارسال به آزمایشگاه مرجع ملی، واکسیناسیون اورژانسی متعاقب گزش، مراقبت فعال در کانون و واحد‌های موجود در شعاع کانون بیماری، نظارت بر دفن بهداشتی و ضدعفونی جایگاه دام مشکوک به هاری و آموزش و ترویج را به مرحله اجرا درمی‌آورد.

مدیرکل دامپزشکی قزوین از دامداران خواست در راستای کنترل بیماری ضمن همکاری با تیم‌های دامپزشکی، از تماس سگ‌های نگهبان با سگ‌های بلاصاحب از طریق حصارکشی مناسب خانه و دامداری جلوگیری به عمل آورده و در صورت برخورد با موارد مشکوک مراتب را سریعا به ادارات دامپزشکی شهرستان مربوطه اطلاع دهند و یا با شماره گویای ۱۵۱۲ و سامانه پیامکی ۵۰۰۰۱۵۱۲ تماس حاصل کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • واکسیناسیون ۱۰ هزار و ۷۴۴ قلاده سگ در قزوین
  • آیا مالاریا از مرزهای شرقی وارد کشور شده است؟
  • یک عامل مهم ابتلا به یائسگی زودرس
  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • بسیاری از اختلالات روانی ریشه جسمانی دارند
  • تبادل الکترونیک پرونده بیماران از اطاله دادرسی جلوگیری می‌کند
  • تبادل الکترونیک پرونده بیماران از اطاله دادرسی جلوگیری می کند
  • آزمایش خون ممکن است ام‌اس زودرس را تشخیص دهد
  • چند باوراشتباه درباره بیماری ام اس
  • امکان تشخیص ام‌اس زودرس با آزمایش خون