Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امور خارجه عمان در مصاحبه‌ای گفت که نمی‌تواند وجود مذاکرات محرمانه میان ایران و آمریکا در این کشور را تایید کند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، «بدر بن حمد البوسعیدی» وزیر خارجه عمان گفت که نمی‌تواند وجود مذاکرات محرمانه در سلطنت عمان میان ایران و آمریکا را تایید کند.

وی که با نشریه فرانسوی «لوفیگارو» مصاحبه می‌کرد در پاسخ به سوال خبرنگار این نشریه که پرسید آیا می‌تواند وجود مذاکرات محرمانه در سلطنت عمان میان ایران وآمریکا همانند مذاکراتی که در سال ۲۰۱۳ انجام شد را تایید کنید که وی پاسخ داد: «واقعا نمی‌توانم این موضوع را تایید کنم».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر خارجه عمان در ادامه گفت: «ما همواره خرسند هستیم که در صورت درخواست، کمک کنیم و امیدوارم که تحرک جدید برای تکمیل این توافق حاصل شود، چون این موضوع نه تنها به نفع امنیت و ثبات منطقه بلکه همه جهان خواهد بود».

بدر بن حمد البوسعیدی گفت: «در مذاکرات کنونی (میان ایران و آمریکا) هنوز نقاط اختلافی وجود دارد که باید حل شود و امیدوارم که دولت کنونی آمریکا بتواند با دولت رئیس جمهور رئیسی به توافق برسد».

پس از روی کار آمدن دولت «جو بایدن» در آمریکا، قرار شد که مذاکرات برای احیای برجام برگزار شود که البته مذاکرات مستقیم بین ایران و گروه ۱+۴ از فروردین سال گذشته آغاز و مذاکرات غیرمستقیم هم از طریق نماینده اتحادیه اروپا بین ایران و آمریکا در جریان بود و پیام‌ها به واسطه مورا رد و بدل می‌شد. ۶ دور این مذاکرات تا ۳۰ خرداد ماه ۱۴۰۰ در دولت دوازدهم برگزار شد، ولی در پی کارشکنی‌های آمریکا و با وجود پیشرفت‌هایی که حاصل شده بود، به نتیجه‌ای نینجامید.

ایران در سفری که اخیرا انریکه مورا، معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به تهران داشت ابتکار جدیدی را روی میز گذاشته است. ابتکاری که پیش از این نیز سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست هفتگی با خبرنگاران به آن اشاره کرده و گفته بود: برخی راه‌حل‌ها پیشنهاد شد و اگر آمریکا پاسخ دهد می‌توانیم به وین برگردیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: بدر بن حمد البوسعیدی ایران و عمان مذاکره با آمریکا لوفیگارو میان ایران و آمریکا مذاکرات محرمانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۳۳۴۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی سفیر ایران با معاون نخست وزیر عمان در امور دفاعی

سفیر ایران روز گذشته در دیدار با معاون نخست وزیر عمان در امور دفاعی بر اهمیت رایزنی‌های مستمر تهران و مسقط تاکید کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، موسی فرهنگ، سفیر جمهوری اسلامی ایران در عمان با "شهاب بن طارق بن تیمور آل سعید"، معاون نخست وزیر عمان در امور دفاعی دیدار و گفتگو نمود.

سفیر ایران در این دیدار با اشاره به ظرفیت‌ها و تجربیات همکاری در حوزه دفاعی، اهمیت رایزنی‌های مستمر دو‌ کشور در حوزه‌های مربوطه را مورد تاکید قرار داد.

معاون نخست وزیر عمان در امور دفاعی نیز با اشاره به روابط تاریخی و ممتاز ایران و عمان، ابراز امیدواری کرد که مناسبات دو‌ کشور در زمینه‌های مختلف توسعه یابد.

تماس تلفنی وزرای امور خارجه ایران و عماندرباره تداوم ابتکار عمان در راستای لغو تحریم‌‌ها گفتگو شد

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رایزنی سفیر ایران با معاون نخست وزیر عمان در امور دفاعی
  • ایران ۵شرکت و ۷شخص حقیقی آمریکایی را تحریم کرد + جزئیات | بیانیه مهم وزارت خارجه
  • ایران ۵شرکت و ۷شخص حقیقی را تحریم کرد + جزئیات | بیانیه مهم وزارت خارجه
  • مذاکرات دوجانبه صلح جمهوری آذربایجان و ارمنستان در آلماتی
  • واکنش تند حماس به ادعاهای جدید بلینکن درباره مذاکرات
  • مذاکرات اطلاعاتی- امنیتی ترکیه و سومالی
  • سومین دور مذاکرات مربوط به توافقنامه امنیتی آمریکا و اوکراین
  • بلینکن وارد سرزمین های اشغالی شد
  • ۲۲ سال حبس برای عامل اطلاعاتی آمریکا به جرم فروش اسناد محرمانه
  • دیدار نمایندگان فتح و حماس در چین/ پیشرفت مذاکرات مثبت بود