Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار ویژه خوزستان گفت: بقایای ساختمان ریزش کرده متروپل آبادان فاقد پایداری لازم است و به تشخیص کارشناسان امکان نگهداری آن و جود ندارد.

به گزارش خبرنگار برنا از آبادان، صادق خلیلیان امروز سه شنبه 10 خرداد ماه در گفت و گو با خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا از ابتدا عملیات آوار برداری متروپل با ماشین آلات و سرعت بیشتری انجام نشد، اظهار کرد: طی دو روز اول به دلیل حضور مردمی که دنبال جانباختگان شان بودند و همچنین احتمال پیدا کردن افراد به صورت زنده از زیر آوار، طبیعتاً کار با احتیاط و دستی انجام شد و به تدریج گروه های مختلف با تجهیزها وارد شدند تا عملیات از مرحله اول به سمت مرحله دوم سوق داده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه از ابتدای حادثه تا کنون از پالایشگاه آبادان گرفته تا آتش نشانی شهرهای استان و استان های دیگر همچون تهران، هلال احمر، شرکت های مختلف، قرارگاه خاتم الانبیاء و...همه پای کار هستند، گفت: عملیات در مرحله دوم با فعالیت ماشین آلات و دستگاه ها ادامه یافت چرا که ساختمان پایداری لازم را ندارد به این خاطر باید تجهیزهای بیشتر فعال باشند تا افراد که اگر خدای نکرده ریزشی اتفاق افتاد، شاهد تلفات انسانی دیگری نباشیم و از یک فاجعه جلوگیری شود. در این مرحله دستگاه ها و فناوری است که حرف اول را می‌زند.

استاندار خوزستان با یادآوری اینکه این ساختمان پایداری لازم را ندارد به حضور کارشناسان سازمان نظام مهندسی، شهرداری و وزارت راه و شهرسازی در محل حادثه اشاره و اظهار کرد: به عقیده کارشناسان امکان نگهداشتن باقیمانده ساختمان به دلیل نبود ایمنی، امکان پذیر نیست و باید به طور کامل تخریب شود. لذا پس از رهاسازی آخرین پیکر از زیر آوار، عملیات سبک سازی و جمع آوری ساختمان متروپل از طبقه های بالا آغاز خواهد شد.

خلیلیان با اشاره به اینکه تقسیم کار خوبی شده، پشتیبانی های خوبی از هر لحاظ داریم و همه قدرت ملی و استانی در شهر آبادان پای کار هستند تا بتوانیم هر چه زودتر این آوار رو برداریم، بیان کرد: دوربینهای نقشه برداری به صورت شبانه روزی در حال پایش لرزش‌های ساختمان هستند، اما رعایت احتیاط برای جلوگیری از وقوع یک فاجعه بزرگ ضرورت دارد.

نماینده عالی دولت در خوزستان اضافه کرد: از چهار روز قبل تا کنون با فعال شدن در چهار جبهه کاری توانستیم به زیر زمین مجتمع متروپل دسترسی پیدا کنیم، همه تمرکز ما بر روی نقاطی است که احتمال وجود پیکر های مفقود شده است همچنین شب گذشته چهار پیکر را آزاد سازی کردیم که متاسفانه تعداد فوتی های این حادثه تا امروز به عدد 35 رسیده و تلاش برای رهاسازی دیگر پیکر های احتمالی ادامه دارد.

استاندار خوزستان در پایان افزود: طبیعتاً این مرحله را تقریباً امروز تا فردا به اتمام می‌رسانیم و تا آخرین نفری که احتمال بدهیم خانواده ایی وجود دارد که عزیزش زیر آوار است، پس از راستی آزمایی این کار را انجام می‌دهیم و بعد وارد مرحله آواربرداری خواهیم شد./انتهای پیام

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا آبادان خبرنگاران عملیات متروپل جانباختگان زنده حادثه پالایشگاه آبادان آتش نشانی تهران هلال احمر قرارگاه خاتم الانبیاء ساختمان فاجعه فناوری استاندار خوزستان سازمان نظام مهندسی شهرداری وزارت راه و شهرسازی ملی آبادان آوار دوربین دولت پیکر وزارت راه و شهرسازی نظام مهندسی استانداری خوزستان ساختمان متروپل آبادان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۳۳۵۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم پایداری جوی در آبادان و خرمشهر

محمد سبزه زاری مدیر سازمان هواشناسی خوزستان گفت: آسمان امروز آبادان و خرمشهر صاف و آفتابی است و دمای هوا در این شهر‌ها روی نقشه هواشناسی ۲۸ درجه را نشان می‌دهد است.

به گفته مدیر سازمان هواشناسی خوزستان در حال حاضر نم نسبی هوا ۶۱ درصد و دید افقی هفت هزار متر است.

او گفت: بیشترین دمای ثبت شده در آبادان و خرمشهر طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۷ درجه و کمترین میزان دمای ثبت شده در این مدت زمانی ۲۴ درجه گزارش شده است.

این مسئول گفت: سرعت وزش باد در آبادان و خرمشهر ۲ متر بر ثانیه و هفت کیلومتر بر ساعت است.

باشگاه خبرنگاران جوان آبادان آبادان

دیگر خبرها

  • سنگلج در خطر است!
  • نماز خواندن مرد غزه‌ ای زیر آوار ساختمان
  • افت دما در آبادان و خرمشهر
  • هشدار هواشناسی خوزستان درباره تداوم تندباد‌های لحظه‌ای و گردوخاک
  • نوار غزه ۳۰ برابر مساحت خود آوار دارد
  • هشدار تندباد و گرد و خاک برای خوزستان
  • اتفاق ناگوار در انتظار تماشاخانه قدیمی سنگلج/ مسئولان شهرداری کجا هستند؟
  • موعود شمخانی کیست؟
  • تداوم پایداری جوی در آبادان و خرمشهر
  • رقابت ۹۰ نفر برای ۴۵ کرسی باقیمانده مجلس دوازدهم /خبر ستاد انتخابات درباره تعرفه ها