Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از استانداری خراسان رضوی، یعقوبعلی نظری امروز با حضور در محل اجرای طرح آزادراه حرم تا حرم حضور  یافت و مراحل اجرای این طرح را مورد بررسی قرار داد.

استاندار خراسان رضوی همچنین از عملیات اجرایی طرح در دست اجرای تامین و انتقال آب از خلیج فارس به استان خراسان رضوی بازدید کرد و در جریان اقدامات انجام شده قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 طرح آزاد راه مسیر حرم تا حرم به طول هزار کیلومتر، تنها آزادراه شرق کشور است که با ساخت آن مسیر آزادراهی ایران به ۲ هزارو ۵۰۰ کیلومتر می‌رسد.پیش‌بینی‌ می‌شود این طرح تا سال ۱۴۰۷ تکمیل شود.

همچنین آزادراه حرم تا حرم در کریدورهای شرق و غرب و شبکه بزرگراهی آسیایی واقع است. اتصال این آزادراه به شبکه آزادراهی داخل کشور باعث ایجاد کریدور آزادراهی غرب به شرق، اتصال آن به ترکیه و راههای بین‌المللی از طریق مرز بازرگان می شود.

 طول کلی آزادراه ۴۹۳ کیلومتر شامل ۱۵۲ کیلومتر (قطعه قم - گرمسار)، ۱۲۰ کیلومتر (قطعه گرمسار - سمنان) و ۲۲۳ کیلومتر (قطعه سبزوار - نیشابور- مشهد) است.

 کارفرمای طرح 'شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور' و سرمایه گذار آن 'قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء' است.

همچنین عملیات اجرایی طرح تامین و انتقال آب خلیج فارس به استان خراسان رضوی از مشهد آغاز شده است که اولین قطعه این مسیر به مسافت ۱۲۰ کیلومتر از روستای شریف آباد بخش ملک آباد شهرستان مشهد تا تربت‌حیدریه در حال انجام است.

طول مسیر خط انتقال آب خلیج فارس به خراسان رضوی هزارو ۲۷۵ کیلومتر و در ۱۴ منطقه کارگاهی تعریف شده است.

تامین آب کریدور شرق کشور از سواحل چابهار تا استان های خراسان رضوی، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان از اهداف این طرح ملی است. در مجموع امکان برداشت یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون متر مکعب از آب دریا فراهم می شود که استان سیستان وبلوچستان ۲۲۸ میلیون مترمکعب، خراسان رضوی ۱۱۰ میلیون مترمکعب و خراسان جنوبی ۶۰ میلیون متر مکعب از خروجی این آب سهم می برند.

تمام فرایند انتقال آب از سواحل چابهار به شرق کشور توسط بخش خصوصی انجام می شود و مشارکت دولت تنها در حوزه پشتیبانی است.

برچسب‌ها سیستان و بلوچستان مشهد سمنان استانداری خراسان رضوی قم تربت حیدریه گرمسار خراسان جنوبی یعقوبعلی نظری خلیج فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان مشهد سمنان سیستان و بلوچستان مشهد سمنان استانداری خراسان رضوی قم تربت حیدریه گرمسار خراسان جنوبی یعقوبعلی نظری خلیج فارس خراسان رضوی حرم تا حرم انتقال آب خلیج فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۳۳۶۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بحران کمبود معلم در مدارس نباید تکرار شود

نماینده ولی فقیه در استان خراسان‌رضوی گفت: این یک حقیقت است که تربیت باید از سطح مدرسه آغاز شود، بر همین اساس، توجه کنید در فرآیند گزینش آموزش و پرورش عناصری برگزیده شوند که جوان، متدین، توانمند و دلسوز نسل آینده‌ساز این کشور باشند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌رضوی و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی نماینده ولی فقیه، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در دیدار با شورای معاونان و رؤسای نواحی آموزش و پرورش استان که به مناسبت فرارسیدن سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری و روز معلم، به میزبانی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: یکی از تکالیف بزرگ آموزش و پرورش در استان این است که جریان تعلیم و تربیت به صورت هم‌زمان مدیریت شود، امروزه اگرچه برنامه‌هایی با اهمیت و مؤثر در دستورکار قرار می‌گیرد، اما هنوز هم این ظرفیت وجود دارد که به‌موازات رویکردهای آموزشی، در عرصه پرورش و تربیت نیز اقداماتی انجام شود که جامعه مخاطب آن به طور مستقیم، متوجه فرزندان دلبند ما در مدارس باشد.

وی افزود: این یک حقیقت است که تربیت باید از سطح مدرسه آغاز شود، بر همین اساس، توجه کنید در فرآیند گزینش آموزش و پرورش عناصری برگزیده شوند که جوان، متدین، توانمند و دلسوز نسل آینده‌ساز این کشور باشند، زیرا اینها عهده‎دار تربیت فرزندان مردم هستند، علاوه بر این، در فرآیند گزینش باید به موضوع بازنشستگی دبیران و فرهنگیان نیز توجه ویژه صورت بگیرد تا بحران‌هایی همچون کمبود معلم در مدارس، دوباره تکرار نشود.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: یکی از عرصه‌هایی که باید از سطح آموزش و پرورش موردتوجه قرار بگیرد، مسئله حجاب است، باید فضایی ایجاد شود تا بتوان مسئله حجاب و فرهنگ عفاف را از سطح مدارس و دبیرستان‌ها در دل و ذهن دختران عزیز دبیرستانی نهادینه شود، اینها آینده‌ساز کشور و امانت مردم هستند، بنابراین با مزج اجتماعی و منطق تبیین، می‌توان حجاب را به صورت ایجابی از سطح دبیرستان‌ها فرهنگ‌سازی کرد.

به گزارش ایمنا، در ابتدای این دیدار، جمعی از اعضای شورای آموزش و پرورش استان به ارائه گزارشی از برنامه‌های فرهنگی تربیتی در سال تحصیلی جاری و انعکاس چالش‌های موجود پرداختند.

کد خبر 749404

دیگر خبرها

  • افتتاح نخستین کانون بازنشستگان ثبت اسناد و املاک کشور در مشهد
  • در سال‌های اخیر فعالیت‌های پژوهشی با هدف کمک به امنیت غذایی کشور بوده است
  • ۶ کیلومتر باند دوم محور نهبندان - زابل زیربار ترافیک رفت
  • ترافیک سنگین صبحگاهی در آزاد راه کرج تهران
  • ◄ دوربین های آزادراه اصفهان شیراز ؛ چگونه تصادف های مرگبار را 85 درصد کاهش دهیم؟
  • بحران کمبود معلم در مدارس نباید تکرار شود
  • سرمایه‌گذاری ۱۵۰ همتی در صنعت و معدن خراسان رضوی
  • توسعه شرق کشور در گرو حل مسائل مشترک استان های شرقی
  • خراسان رضوی، رتبه دوم کشور در جذب نخبگان به دانشگاه فرهنگیان
  • بهسازی ۲۱۰ کیلومتر از آسفالت آزادراه تبریز - زنجان