Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-29@16:49:24 GMT

توجه به آفریقا از محورهای اصلی سیاست خارجی ایران است

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۳۳۶۲۶

توجه به آفریقا از محورهای اصلی سیاست خارجی ایران است

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب، حجت الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی روز سه‌شنبه در تماس تلفنی با رئیس جمهور سنگال و رئیس دوره‌ای اتحادیه آفریقا، با تبریک فرارسیدن روز ملی آفریقا به وی،‌ مردم این قاره و ملت سنگال،‌ افزود: یاد رهبران و کسانی که علیرغم مشکلات و دشواری‌های زیاد مشعل آزادی و استقلال را در این قاره روشن کرده و آن را به دوش کشیدند،‌ گرامی می‌دارم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



دکتر رئیسی به نقش اتحادیه آفریقا در برابر یکجانبه‌گرایی و تحریم استعمار اشاره کرد و افزود: جمهوری اسلامی ایران شریک قابل اعتمادی برای همه ملل آفریقا بوده و خواهد بود.

رئیس جمهور با اشاره به توان بالای فنی- مهندسی کشورمان اظهار داشت: تهران - داکار روابط خوبی با یکدیگر دارند اما این سطح از روابط قابل قبول نبوده و باید تا سطح مناسبی ارتقاء یابد.

حجت الاسلام رئیسی توجه به قاره آفریقا را یکی از محورهای اصلی سیاست خارجی ایران عنوان نموده و تأکید کرد: ما برای گسترش روابط با قاره آفریقا خصوصا سنگال و توسعه روابط جنوب - جنوب آمادگی کامل داریم و در این زمینه هیچ محدودیتی وجود ندارد.

«مکی سال» رئیس جمهور سنگال نیز در این تماس تلفنی با درخواست ابلاغ سلام و احترام به رهبر معظم انقلاب اسلامی، از تبریک رئیس جمهور کشورمان به مناسبات روز آفریقا قدردانی کرد و ‌آن را نشان دهنده توجه ویژه جمهوری اسلامی ایران به این قاره دانست.

مکی‌سال به سابقه روابط دوستانه دوکشور اشاره کرد و افزود: روابط کنونی ما کمتر از آن میزانی است که باید باشد و ما آماده هرگونه همکاری برای ارتقای آن هستیم.

رئیس جمهور سنگال به همکاری خوب کشورش با برخی از شرکت‌های ایرانی اشاره کرد و اظهار داشت: بنده ۲ بار به ایران آمده و از نزدیک پیشرفت‌های شما را دیده‌ام.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: حجت الاسلام رئیسی سنگال رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۳۳۶۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیدواری برای توسعه روزافزون روابط دوجانبه ایران و آفریقای جنوبی

رئیس جمهور در پیامی فرا رسیدن روز ملی آفریقای جنوبی را به دولت و ملت این کشور تبریک گفت.

به گزارش ایسنا، سید ابراهیم رئیسی در پیامی با تبریک فرا رسیدن روز ملی جمهوری آفریقای جنوبی به «سیریل رامافوزا» رئیس جمهور و مردم این کشور ابراز امیداوری کرد با مساعی و تلاش‌های مجدانه مقامات عالی‌رتبه آفریقای جنوبی و جمهوری اسلامی ایران، دو کشور و دو ملت شاهد توسعه و تقویت روزافزون روابط دوجانبه و اشتراک نظر در عرصه‌های بین‌المللی باشند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • وزیر دفاع ایران با کدام مقام نظامی خارجی دیدار کرد؟ +جزئیات
  • اعلام آمادگی وزارت دفاع برای همکاری با زیمباوه
  • پشت پرده فعال‌شدن دیپلماسی آفریقاییِ ایران چیست؟
  • درخشان: سریلانکا می‌تواند شریک سیاسی خوبی برای ایران باشد
  • امیرعبدالهیان: روابط ایران با قاره آفریقا مبتنی بر احترام متقابل و منافع مشترک است
  • رئیسی روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • امیدواری برای توسعه روزافزون روابط دوجانبه ایران و آفریقای جنوبی
  • روابط ایران با قاره آفریقا مبتنی بر احترام متقابل و منافع مشترک است
  • امیرعبداللهیان: روابط با آفریقا مبتنی بر احترام متقابل است
  • اجلاس بین المللی ایران و قاره آفریقا