Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، محمد ناصر العاطفی وزیر دفاع دولت نجات ملی یمن گف که ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی از رهگذر مقابله با هر گونه اقدامی در راستای صلح، توطئه‌های خود را بر ملا کرد.

شبکه خبری المسیره به نقل از العاطفی گزارش داد، دولت نجات ملی امیدوار بود که آتش بس سازمان ملل آغازی برای پایان دادن به تجاوز و محاصره و برداشتن گام های مبتنی بر اعتماد و احساس مسئولیت باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر دفاع یمن ادامه داد: «ائتلاف متجاوز از آتش بس، برای سازماندهی مزدوران، اجرای نقشه‌ها و سناریوهای خصمانه استفاده می‌کند. نهاد موسوم به شورای ریاستی هم آخرین برگه ائتلاف برای فراهم کردن مقدمات جنگ آتی و سوق دادن نیروهای خود برای آغاز جنگ به شمار می‌رود».

وی خاطر نشان کرد: «ما به کشورهای متجاوز می‌گوییم که آنچه آرزو می‌کنند محقق نخواهد شد. آنان نخستین هدف [ارتش یمن] خواهد بود و اقدامات آینده نیز نسبت به گذشته دردناکتر خواهد بود».

العاطفی تصریح کرد که یمن تجهیزات لازم را برای توانمندی نظامی خود و روزآمد کردن ابزارها و شیوه نظامی خود را فراهم کرده است و «برای مقابله با هر گونه اتفاق، در نهایت آمادگی جنگی قرار داریم».

وی با بیان اینکه ارتش یمن برای تمامی گزینه‌های نظامی حاضر است، در پایان تأکید کرد، متجاوزان به شرایط آتش بس پایبند نیستند و این بیانگر این است که ما با دشمنی روبرو هستیم که به زبان صلح باور ندارد و رفتارش جنایتکارانه است.

فرستاده سازمان ملل، دوم آوریل گذشته (۱۳ فروردین) از آغاز آتش‌بسی دو ماهه در یمن و توقف حملات نظامی زمینی، دریایی و هوایی و تسهیل ورود ۱۸ کشتی حامل سوخت به بنادر الحدیده و دادن مجوز به پروازهای هفتگی از /به فرودگاه صنعاء خبر داده بود. 

این در حالی است که  فرودگاه صنعاء تازه هفته گذشته پس از شش سال محاصره توسط ائتلاف سعودی شاهد اولین پرواز بود. این پرواز بر اساس توافق آتش‌بس موقت انجام شد و می‌بایست یک ماه و نیم پیش اجرایی می‌شد.

در همین حال، «مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن شامگاه یکشنبه با تأکید بر اینکه ائتلاف سعودی هزاران بار آتش‌بس در یمن را نقض کرده است، گفت که این ائتلاف بیش از دو هزار حمله موشکی و توپخانه‌ای در دوران آتش‌بس انجام داده است.

وی با بیان این‌که مردم یمن بین دوران آتش‌بس و عدم آتش‌بس هیچ تفاوتی احساس نمی‌کنند، تأکید کرد که یمن مخالف تمدید آتش‌بس نیست، ولی نمی‌تواند آتش‌بسی را بپذیرد که در آن مشکلات مردم ادامه داشته باشد.

انتهای پیام/.

 

منبع: فارس

کلیدواژه: محمد ناصر العاطفي وزیر دفاع دولت نجات ملی یمن ائتلاف سعودی آتش بس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۳۳۶۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان اعلام لیست انتخاباتی شانا برای دور دوم انتخابات مجلس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، امیر ابراهیم رسولی سخنگوی شورای ائتلاف، اخبار منتشر شده در برخی رسانه‌ها مبنی بر اعلام لیست شانا در هفته جاری را تکذیب کرد و گفت: لیست شورا با شروع زمان تبلیغات اعلام می‌شود.

آنگونه که ایرنا روایت کرده، وی یکم اردیبهشت‌ماه در مورد برنامه این شورا برای دور دوم انتخابات گفته بود: ۱۳ نفر از نامزدهای این شورا به دور دوم راه یافته‌اند و چون بنای ما بر ارائه لیست کامل است، در مورد ۳ نفر باقی‌مانده با رایزنی با گزینه‌های دیگر به جمع‌بندی رسیده و در نهایت لیست ۱۶ نفره خواهیم داد.

پیش از این برخی رسانه‌ها هم از رونمایی لیست ۱۶نفره شورای ائتلاف که ۱۳ نفر آن مشخص است در اوایل هفته جاری خبر داده بودند.

27218

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900200

دیگر خبرها

  • روسیه محل اقامت مزدوران ارتش اوکراین را بمباران کرد
  • تشکیل ائتلاف جهانی نخبگان دانشگاهی برای کمک به احقاق حق مردم فلسطین
  • تشکیل ائتلاف جهانی نخبگان دانشگاهی برای کمک به احقاق حق مردم فلسطین
  • فیلم/ انتقاد روح‌الامینی از نحوه انتخاب کاندیدای شورای ائتلاف شهر ری
  • زمان اعلام لیست انتخاباتی شانا برای دور دوم انتخابات مجلس
  • هشدار صنعاء نسبت به توطئه‌های آمریکا برضد یمن
  • تلاش مزدوران اینترنشنال برای توجیه اقدامات وحشیانه پلیس آمریکا + فیلم
  • ایران و روسیه ائتلاف دفاعی تشکیل می دهند؟
  • بلاروس: ناتو باعث سلطه آمریکا بر اروپا شده و گسترش آن را نمی‌پذیریم
  • تظاهرات طرفداران فلسطین در آمریکا را پوتین سازماندهی می کند!