Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز سه شنبه اداره کل فرهنگ  ارشاد اسلامی خراسان رضوی، یوسف امینی با بیان این مطلب اظهار کرد: امسال ستاد بزرگداشت دهه کرامت با شعار «خدمت کریمانه، جهاد عالمانه» از ۱۱ تا ۲۱ خرداد ماه آغاز به کار می‌کند.

وی با بیان اینکه آغاز برنامه های دهه کرامت در این استان فردا چهارشنبه با گلباران حرم مطهر امام رضا (ع) در روز دختر توسط خواهران عضو کانون های فرهنگی وهنری مساجد مشهد آغاز می شود گفت: برگزاری نمایشگاه خوشنویسی رضوی شامل آثار برتر و برگزیده جشنواره خوشنویسی رضوی و نمایشگاه  عکس و نقاشی عناوین برنامه هایی است که توسط معاونت هنری در نگارخانه پایتخت فرهنگی جهان اسلام انجام می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امینی افزود: مسابقه کتابخوانی با عنوان به وقت هشت برای کتاب بر مدار آفتاب، معرفی و انتشار برگزیده اشعار رضوی معاصر، معرفی ۲۰ کتاب برگزیده رضوی، برگزاری جشن رضوان قلم و تقدیر از رسانه های فعال در حوزه فرهنگ رضوی، معرفی ۱۰ فعال حوزه کتاب وکتابخوانی از جمله عناوین فعالیت ها حوزه معاونت فرهنگی و رسانه ای این اداره کل است.

او بیان کرد: پویش بچه محل امام رضا(ع) شامل جشن های مردمی و نمایشگاه فرهنگی، در سراسر استان به همت امور مساجد و تشکل های مردمی محلات برگزار می شود.

این مقام مسوول عنوان کرد: برگزاری محفل انس با قرآن و کرسی تلاوت در شهرستان های مشهد، نیشابور، طرقبه و شاندیز، تقدیر از ۶۰ نوجوان قرآنی در شهرستان قوچان و نیز برگزاری کارگاه آموزشی سبک زندگی اسلامی در شهرستان خلیل آباد از عناوین برنامه های پیش بینی شده است.

قائم مقام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: برگزاری شب شعر رضوی، برگزاری مسابقه فرهنگی، برگزاری نمایشگاه آثار هنری و اجرای تئاتر صحنه ای رضوی، برگزاری همایش بزرگ کرامت رضوی با حضورهنرمندان تعزیه خوان منطقه ترشیز، اجرای برنامه های فرهنگی، هنری و قرآنی و سینمایی در برپایی بازار هنر، تجلیل از خادمان رضوی و نیز شبی با موسیقی آواها و نواهای رضوی از جمله برنامه های شهرستان های استان است.

وی  اجرای جنگ شادی، شبی با موسیقی، آواها ونواهای محلی، تجلیل از بانوان هنرمند در روز دختر و اکران فیلم سینمایی بدون قرار قبلی با موضوع رضوی را از جمله موضوعات و عناوین برنامه ها در سراسر استان خواند.

عزم دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی خراسان رضوی به تشکیل کارگروه نوآوری

همچنین سرپرست دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان نیز از برگزاری نشست سیاستگذاری تشکیل کارگروه نوآوری و فعالیت های فرهنگ بنیان استان خبر داد و گفت: این کارگروه، محملی قانونی برای همگرایی صنایع خلاق فرهنگی و ایده های نوین تحول بر اساس شاخص های سبک زندگی اسلامی است که شورای فرهنگ عمومی استان قصد دارد پیشتاز تشکیل آن باشد.  

افشین تحفه گر در ادامه با اشاره به اسناد فرادستی دستورالعمل تشکیل این کارگروه، افزود: گرچه افق بلند و آرمانی در اسناد فرادستی و متن دستورالعمل دیده شده است اما با خرد و همت جمعی، این افق دست یافتنی است و ما تلاش داریم با مرحله بندی زمانی و محتوایی اهداف آن، در مسیر چشم انداز آرمانی آن گام برداریم.  

وی همچنین به سه مساله اساسی پیش بینی شده در دستورالعمل شامل صنایع فرهنگی (طراحی و توسعه بازی‌های موبایلی و رایانه‌ای)، نشاط و شادابی اجتماعی، الگوی زیست عفیفانه با تمرکز بر حوزه مد و لباس اشاره و بیان کرد: هرچند دستورالعمل اختیار تغییرات بومی در مسائل اجرایی داده است اما به نظر می‌رسد این مسائل از جامعیتی برخوردار است که می تواند تمامی مسائل شناسایی شده در آینده را نیز پوشش دهد.  

برچسب‌ها مشهد امام رضا دهه کرامت شاندیز حضرت فاطمه معصومه ولادت حضرت فاطمه معصومه طرقبه روز دختر حرم حضرت معصومه (س) حرم امام رضا میلاد حضرت معصومه (س) نیشابور قرآن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشهد امام رضا دهه کرامت مشهد امام رضا دهه کرامت شاندیز حضرت فاطمه معصومه ولادت حضرت فاطمه معصومه طرقبه روز دختر حرم حضرت معصومه س حرم امام رضا میلاد حضرت معصومه س نیشابور قرآن خراسان رضوی دهه کرامت امام رضا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۳۳۶۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری گردهمایی و پیاده‌روی با هدف افزایش آگاهی و فرهنگ‌سازی نسبت به اختلال طیف اوتیسم

فعال حوزه اختلال طیف اوتیسم گفت: صبح روز جمعه، چهاردهم اردیبهشت در محل باغ غدیر اصفهان با هدف افزایش آگاهی و فرهنگ‌سازی عمومی جامعه نسبت به اختلال طیف اوتیسم، رویداد گردهمایی و پیاده‌روی به مسافت یک کیلومتر با شعار «اوتیسم کمتر بودن نیست، تفاوت است.» با حضور عموم مردم برگزار می‌شود.

امیر سالار شریفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص اهمیت آگاهی از اختلال طیف اوتیسم بین عموم مردم جامعه اظهار کرد: آمار جهانی نشان‌دهنده این موضوع است که ابتلاء به اختلال طیف اوتیسم در سراسر دنیا روندی صعودی و افزایشی دارد و امکان دارد تا نیم قرن آینده با گسترش شدید این اختلال مواجه شویم که هنوز علت این بیماری آن طور که باید مشخص نیست و روش درمان قطعی برای آن وجود ندارد.

وی با بیان اینکه هرگاه علت و درمان مشخصی برای یک بیماری یا اختلال وجود نداشته باشد، افزایش آگاهی مردم نسبت به آن اهمیت ویژه‌تری پیدا می‌کند، افزود: مردم باید آگاه باشند که اگر با شخص مبتلا به اختلال طیف اوتیسم در خانواده یا جامعه روبه‌رو شدند، چه رفتاری از خود بروز دهند و چگونه با این افراد تعامل داشته باشند، به همین سبب برنامه‌ای با هدف افزایش آگاهی و فرهنگ‌سازی عمومی جامعه نسبت به اختلال طیف اوتیسم برنامه‌ریزی شده است.

فعال حوزه اختلال طیف اوتیسم ادامه داد: با همکاری شهرداری اصفهان، اداره ورزش و جوانان استان اصفهان و به همت فعالان حوزه اختلال طیف اوتیسم برنامه گردهمایی و پیاده‌روی نمادین برای مبتلایان اختلال اوتیسم در ساعت ۱۰ صبح روز جمعه، چهاردهم اردیبهشت در محل درب اصلی باغ غدیر اصفهان به مدت یک ساعت برگزار می‌شود.

شریفی با بیان اینکه با لباس‌های هماهنگ مزین به شعار «اوتیسم کمتر بودن نیست، تفاوت است.» برنامه گردهمایی و پیاده‌روی را پیش خواهیم برد، عنوان کرد: این برنامه با حضور ریاست هیئت ورزش‌های همگانی استان اصفهان و تعدادی از ورزشکاران حرفه‌ای در رشته‌های مختلف مانند صخره‌نوردی، کشتی و دو و میدانی، متخصصان اختلال طیف اوتیسم، فعالان ورزشی، روان‌شناسان، تمام علاقه‌مندان به حیطه فرهنگ و عموم مردم برگزار می‌شود.

وی در خصوص فعالیت‌های این گردهمایی اضافه کرد: در حمایت از افراد مبتلا به اختلال اوتیسم، رویداد پیاده‌روی با حضور خانواده‌ها برگزار کنیم که علاوه‌بر آن تیم حرفه‌ای ورزشی نیز حضور دارند و فاصله‌ای حدود یک تا سه کیلومتر را دوندگی می‌کنند.

کد خبر 749964

دیگر خبرها

  • جشنواره‌های امام رضا (ع) سبب‌ساز توسعه فرهنگ رضوی است
  • اولین جشنواره خوشنویسی امیر فرهنگ و هنر در بیجار برگزار شد
  • گشایش بزرگترین نمایشگاه ملی قرآن کریم در افغانستان
  • برگزاری گردهمایی و پیاده‌روی با هدف افزایش آگاهی و فرهنگ‌سازی نسبت به اختلال طیف اوتیسم
  • برگزاری ویژه برنامه های گرامیداشت مقام معلم در شهرهای مختلف خراسان رضوی
  • ۹۰۰ برنامه ویژه برای بزرگداشت دهه کرامت در نظر گرفته شده است
  • برگزاری بیش از ۲۰۰ برنامه با حضور دو کاروان خدام رضوی همزمان با دهه کرامت
  • اجرای صد‌ها برنامه طی دهه کرامت در استان تهران
  • اجرای صدها برنامه طی دهه کرامت در استان تهران
  • مراسم دهه کرامت در لرستان با محوریت مردم برگزار می‌شود