Web Analytics Made Easy - Statcounter

​آیت الله رئیسی توجه به قاره آفریقا را یکی از محورهای اصلی سیاست خارجی ایران خواند و افزود: ایران شریک قابل اعتمادی برای قاره آفریقاست.

 

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، آیت الله سیدابراهیم رئیسی روز سه‌شنبه در تماس تلفنی با رئیس جمهور سنگال و رئیس دوره‌ای اتحادیه آفریقا، با تبریک فرارسیدن روز ملی آفریقا به وی،‌ مردم این قاره و ملت سنگال،‌ افزود: یاد رهبران و کسانی که علیرغم مشکلات و دشواری‌های زیاد مشعل آزادی و استقلال را در این قاره روشن کرده و آن را به دوش کشیدند،‌ گرامی می‌دارم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیسی به نقش اتحادیه آفریقا در برابر یکجانبه‌گرایی و تحریم استعمار اشاره کرد و افزود: جمهوری اسلامی ایران شریک قابل اعتمادی برای همه ملل آفریقا بوده و خواهد بود.

رئیس جمهور با اشاره به توان بالای فنی- مهندسی کشورمان اظهار داشت: تهران - داکار روابط خوبی با یکدیگر دارند اما این سطح از روابط قابل قبول نبوده و باید تا سطح مناسبی ارتقاء یابد.

آیت الله رئیسی توجه به قاره آفریقا را یکی از محورهای اصلی سیاست خارجی ایران عنوان نموده و تأکید کرد: ما برای گسترش روابط با قاره آفریقا خصوصا سنگال و توسعه روابط جنوب - جنوب آمادگی کامل داریم و در این زمینه هیچ محدودیتی وجود ندارد.

آقای «مکی سال» رئیس جمهور سنگال نیز در این تماس تلفنی با درخواست ابلاغ سلام و احترام به رهبر معظم انقلاب اسلامی، از تبریک رئیس جمهور کشورمان به مناسبات روز آفریقا قدردانی کرد و ‌آن را نشان دهنده توجه ویژه جمهوری اسلامی ایران به این قاره دانست.

مکی‌سال به سابقه روابط دوستانه دوکشور اشاره کرد و افزود: روابط کنونی ما کمتر از آن میزانی است که باید باشد و ما آماده هرگونه همکاری برای ارتقای آن هستیم.

رئیس جمهور سنگال به همکاری خوب کشورش با برخی از شرکت‌های ایرانی اشاره کرد و اظهار داشت: بنده ۲ بار به ایران آمده و از نزدیک پیشرفت‌های شما را دیده‌ام.

انتهای پیام/

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: سنگال رئیسی قاره آفریقا رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۳۳۸۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: ایران تحریم‌ناپذیر است

رئیس جمهور در آیین گشایش نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴، گفت: این نمایشگاه نشان‌دهنده این است که ایران تحریم‌ناپذیر است و هرگز تحریم‌ها در این کشور و با اراده پولادین مردم به نتیجه نرسیده و نخواهد رسید. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور صبح امروز شنبه در افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (اکسپو 2024) طی سخنانی بیان کرد: این نمایشگاه نشان‌ دهنده این است که ایران تحریم‌ ناپذیر است و هرگز تحریم‌ها در این کشور و با اراده پولادین مردم به نتیجه نرسیده و نخواهد رسید.

رئیسی ادامه داد: هم‌چنین طرح‌های شیطانی منزوی کردن جمهوری اسلامی ایران هرگز به نتیجه نرسیده و نخواهد رسید.

دستور رئیسی برای رفع مشکلات جنوب غرب تهران وی افزود: این نمایشگاه نشان می‌دهد کشور ما با ذخایر مادی، معنوی و نیروی انسانی کارآمد و با اراده و بهره‌مندی از فناوری‌های نوین می‌تواند در عرصه‌های مختلف برای دنیا نوآوری داشته باشد.

رئیس‌جمهور اظهار داشت: آنچه به‌دست جوانان عزیز ما رقم خورده در این نمایشگاه آورده شده و ترجمان این رویداد بزرگ اقتصادی این است که ما توانسته‌ایم و می‌توانیم.

ادامه دارد...

دیگر خبرها

  • وزیر دفاع ایران با کدام مقام نظامی خارجی دیدار کرد؟ +جزئیات
  • پشت پرده فعال‌شدن دیپلماسی آفریقاییِ ایران چیست؟
  • دیدار نخست وزیر بورکینافاسو و معاون اول رئیس جمهور
  • آمادگی اتاق بازرگانی مکه برای گسترش روابط اقتصادی با ایران
  • رئیسی: ایران تحریم‌ناپذیر است
  • امیرعبدالهیان: روابط ایران با قاره آفریقا مبتنی بر احترام متقابل و منافع مشترک است
  • رئیسی روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • روابط ایران با قاره آفریقا مبتنی بر احترام متقابل و منافع مشترک است
  • امیرعبداللهیان: روابط با آفریقا مبتنی بر احترام متقابل است
  • اجلاس بین المللی ایران و قاره آفریقا