Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدصادق شهبازی گفت: مشکل تنها متروپل، پلاسکو و ۱۲۹ ساختمان ناایمن شناسایی شده در تهران نیستند بلکه مشکل این است که آقایان مسئول از این ماجرا‌ها فرار می‌کنند و آن‌ها را به دعوا‌های سیاسی ربط می‌دهند و می‌گویند این پروژه‌ها پیش از ما اجرا شدند، اما سوال این است که خودشان برای اصلاح این وضعیت می‌خواهند چه کار کنند؟

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، محمدصادق شهبازی فعال سابق دانشجویی در مراسم یادبود جانباختگان و مصیبت دیدگان حادثه متروپل آبادان که با عنوان «قلب ایران زیر آوار است» که از سوی بسیج دانشجویی دانشگاه تهران برگزار شد گفت: مدام تجربه‌هایی مثل ماجرای پلاسکو و ریزش ساختمان متروپل در کشورمان تکرار می‌شود اما از این ماجرا‌ها عبرت نمی‌گیریم و هر چند سال یکبار محکوم به تکرار این اتفاقات هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: حضرت علی (ع) خطاب به مالک اشتر می‌گوید زمین خراب می‌شود و از آن فقر و نادانی به مردمش تحمیل می‌شود و دلیل این فقر و نابرابری و گرفتاری هم این است که مسئولین عادت می‌کنند تا برای خودشان مال جمع کنند و کسی هم از این ماجرا عبرت نمی‌گیرد.

شهبازی با بیان اینکه متاسفانه در کشورمان مسئولان برای خودشان فرصت‌ها و امکانات خاصی قائل می‌شوند و از طرفی دغدغه حفظ صندلی ریاست را دارند وی افزود در همین جلسه که امروز برگزار شده از تعداد زیادی از مسئولین دعوت شده تا با مردم صحبت کنند، اما کسی نیامده و این خودش یک مسئله است.

وی با اشاره به اینکه به فرموده امام علی (ع) ثروت و سرمایه درست نمی‌شود مگر این که در مقابلش حق کسی ضایع شده و یا به مردم ضرری رسیده باشد تصریح کرد: در جایی مانند ماده صد و ماده پنج باید نظارت صورت بگیرد، اما نظارتی انجام شده و اجازه دادند تا ساخت و ساز‌ها انجام شوند با این وجود این‌ها مسائلی هستند که باید در کشور رفع شوند.

شهبازی تصریح کرد: مشکل تنها متروپل، پلاسکو و ۱۲۹ ساختمان ناایمن شناسایی شده در تهران نیستند بلکه مشکل این است که آقایان مسئول از این ماجرا‌ها فرار می‌کنند و آن‌ها را به دعوا‌های سیاسی ربط می‌دهند و می‌گویند این پروژه‌ها پیش از ما اجرا شدند، اما سوال این است که خودشان برای اصلاح این وضعیت می‌خواهند چه کار کنند؟

وی افزود: در همین جلسه از تعداد زیادی از مسئولین قوای سه گانه دعوت شده تا در خصوص ماجرای ریزش ساختمان متروپل با مردم صحبت کنند؛ اما کسی نیامده و این خودش یک مسئله است.

شهبازی تصریح کرد: یکی از مشکلات ما این است که مردم در مقابل نابرابری‌ها نمی‌ایستند و سوال نمی‌پرسند به همین دلیل مسئولین عادت کردند با طرح مسائل سیاسی و برچسب زدن به معترضین صورت مسئله را پاک می‌کنند و اجازه نمی‌دهند که پیگیری قضایی تخلفات به بهانه‌هایی مانند در خطر افتادن امنیت ملی به نتیجه برسند؛ و متاسفانه در استان‌های مثل خوزستان اوضاع خیلی بدتر است به گونه‌ای که می‌بینیم کسانی که ماجرا‌ها را پیگیری می‌کنند تا به نتیجه برسند مانند اتفاقات شورای شهر امیدیه با آن‌ها برخورد می‌شود.

فعال سابق دانشجویی گفت: ۱۶ دستگاه کلان و بزرگ نظارتی باید با تخلفات برخورد کنند؛ اما وقتی بروکراسی جواب نمی‌دهد باید مردم را با تخلفات درگیر کنیم، چون در مناطق مختلف با انشاالله و ماشاالله گفتن و اینکه فلانی به فلانی ارادت دارد پیگیری ماجرا‌ها را به عقب می‌اندازند و آن کسی هم که میخواهد وضعیت را اصلاح کنند یا به او برچسب می‌زنند و یا اجازه نمی‌دهند کارش جلو برود و این مسئله این است که ما باید آن را حل کنیم وگرنه هر روز آبادان‌های دیگری خواهیم داشت.

شهبازی با بیان اینکه امروز اگر کسی بخواهد تخلفات را پیگیری کند او را متهم به تشویش اذهان عمومی می‌کنند و این در حالی است که تشویش اذهان عمومی این است که یک عده به تعبیر امام علی (ع) امید‌ها را به یاس تبدیل می‌کنند: افزود: امید‌ها زمانی به یاس تبدیل می‌شوند که ما با برچسب زدن، ایجاد موانع قانونی و به بهانه به خطر افتادن امنیت نشان دهیم کشور تغییر پذیر نیست و اجازه اصلاح ندهیم و این در حالی است که اینگونه جان مردم در برخی موارد به خطر می‌افتد و در نهایت ضد انقلاب از چنین وقایعی سوء استفاده می‌کند.

وی بیان کرد: کسانی که اجازه نمی‌دهند ماجرا‌ها در کشور به صورت قانونی یا مطالبه گری اصلاح شوند این‌ها عامل اصلی نابودی مردم و بر هم خوردن امنیت کشور هستند و این قبیل مسائل هم فقط مختص به امثال ماجرای ریزش ساختمان متروپل نیست و در حوزه اقتصاد نیز شاهد چنین اتفاقاتی هستیم به گونه‌ای که می‌بینیم آقایان بخشی از اقتصاد را میگیرند و بخشی از کشور را به مانند اتفاقات آبان ۹۸ به هم می‌ریزند و در پی آن می‌بینیم که دشمن خارجی به موضوع وارد میشود و به تبع آن با سوء استفاده‌ای که صورت گرفت دشمن شهید سلیمانی به شهادت رساند.

شهبازی اظهار کرد: وقتی مسئولان به وظایف خود عمل نکنند ناراحتی مردم را به مرحله انفجار می‌رسانند و زمینه سوء استفاده دیگران را به وجود می‌آورند و بعد مدام مصاحبه می‌کنند و می‌گویند معترضین راه خود را از اغتشاشگران جدا کنند و این در حالی است که اگر سیاست‌های غلط در حوزه اقتصاد، مسکن و شهرسازی و معماری اعمال نشوند اغتشاشی هم صورت نمی‌گیرد و امنیت داخلی و خارجی کشور به هم نمی‌ریزد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: متروپل انتقاد از دولت حوادث شهری پلاسکو اجازه نمی دهند ماجرا ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۳۳۸۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری عامل تیراندازی در خفر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، سرهنگ حجت‌اله احمدیان اظهارداشت: در پی اعلام خبری مبنی بر یک فقره تیراندازی در یکی از روستا‌های شهرستان خفر، بلافاصله بررسی موضوع برای شناسایی و دستگیری عامل تیراندازی در دستور کار ماموران پلیس قرار گرفت.

وی تصریح کرد: ماموران انتظامی تحقیقات خود را آغاز و پس از شناسایی مخفیگاه متهم، پس از هماهنگی قضایی به محل مورد نظر اعزام و وی را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی خفر با بیان این که اسلحه متهم کشف شد، تصریح کرد: پلیس قاطعانه و با تمام توان با مخلان نظم و امنیت عمومی در سطح شهرستان برخورد خواهد کرد و هرگز اجازه نخواهد داد هنجارشکنان امنیت و آرامش شهروندان را به مخاطره بیندازند.

دیگر خبرها

  • بهترین راه برای حمایت از کارگران اصلاح «قانون کار» است
  • دستگیری عامل تیراندازی در خفر
  • موگویی: وزارت خارجه هنوز اسناد پهلوی اول و دوم را آزاد نکرده است/ باقری‌کنی: ورود به پژوهش درباره امنیت ملی جسارت می‌خواهد
  • استفاده از نیروهای مردمی فرصتی طلایی/ باید از مسوولان مطالبه کنیم
  • مردم سیستان و بلوچستان به احدی اجازه تفرقه‌اندازی نمی‌دهند
  • از تمامی ظرفیت‌های قانونی برای کمک به شورا‌های در رفع مشکلات مردم استفاده می‌کنیم
  • مشکلات ۴۱۲ نقطه حادثه خیز پرتصادف مرتفع شد/ پیش‌بینی ۴ میلیون زائر برای اربعین امسال
  • بازداشت عامل تیراندازی در گتوند
  • از تمامی ظرفیت‌های قانونی برای کمک به شوراها استفاده می‌کنیم
  • دستگیری عامل تیراندازی در گتوند