Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، بختیار خلیقی در سیزدهمین جلسه شورای معدن کردستان با اشاره به وضعیت ۳۴۲ معدن استان به تفکیک شهرستان اظهار داشت: امیدواریم بزودی زمینه استخراج طلا و سنگ آهن نیز در پهنه دیواندره را فراهم کنیم و شاهد فرآوری مواد معدنی در استان  باشیم.

خلیقی خاطرنشان کرد: استان کردستان دارای ۳۴۲ معدن است که بیشتر آنها در شهرستان‌های قروه، سنندج، بیجار، سقز و کامیاران قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: شهرستان قروه ۵۸ معدن، دهگلان ۱۹، سنندج ۵۹، بیجار ۴۲، سقز ۵۷، مریوان۱۳، دیواندره ۲۹، بانه ۱۵، سروآباد ۳ و در شهرستان کامیاران ۴۷ معدن شناسایی و ثبت شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان در تشریح آخرین وضعیت معادن استان کردستان عنوان کرد: در کردستان ۳۴۲ فقره پروانه بهره‌برداری، ۱۴۱ پروانه اکتشاف، ۱۰ گواهی کشف با اشتغال اسمی 4 هزار و ۴۱۹ نفر و اشتغال واقعی 3 هزار و ۶۵۵ نفر صادر شده است.

خلیقی در خصوص صدور مجوز های معدنی افزود: در سه ماه اول سال ۱۴۰۱ تعداد ۳ پروانه بهره‌برداری، ۳ گواهی کشف و ۸ پروانه اکتشاف با اشتغال ۱۹ نفر صادر شده است.

خلیقی با اشاره به اینکه تاکنون ۱۸ گونه معدنی در استان شناسایی شده است، افزود: مهم‌ترین این معادن باریت با 4 مورد، مرمریت 37، طلا دو مورد و منگنز در استان کردستان است که بیشترین مجموعه را سنگ لاشه به خود اختصاص داده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان عنوان کرد: طبق قانون برنامه و بودجه ۱۵ درصد از درآمد معادن باید به استان  تعلق بگیرد به همین منظور استاندار کردستان در خصوص بازگشت ۱۵ درصد از درآمد معادن برای  کردستان در حال پیگیری است.

وی همچنین به دیگر مطالبات کردستان اشاره کرد و گفت: در سال ۱۳۹۸ مبلغ ۱۱۰ میلیارد تومان و در سال ۱۳۹۹ مبلغ ۳۵۹ میلیارد تومان حقوق دولتی معادن وصول شد که این رقم در سال گذشته به ۸۳۵ میلیارد تومان رسید.

خلیقی ادامه داد: در سال ۱۴۰۰ تنها 15.5 میلیارد تومان از حقوقات دولتی معادن به خود استان کردستان اختصاص یافت در حالیکه این حق و مطالبه مردم استان است که از این ظرفیت برای ایجاد زیرساخت‌ها و راه‌های دسترسی استفاده کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان گفت: کردستان در خصوص حقوق دولتی وصولی رتبه اول دارد لذا می‌طلبد که وزارت صمت از طریق سازمان برنامه و بودجه کشور حق کردستان را پرداخت کنند.

انتهای پیام/2330/76

منبع: فارس

کلیدواژه: شورای معادن کردستان استان کردستان میلیارد تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۳۳۸۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منع بکارگیری مشمولان غایب در واحد‌های صنعتی، معدنی و صنفی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمامرکز یزد، در اجرای مواد ۵۸، ۶۳ و ۶۳ مکرر قانون نظام وظیفه و وظایفی که به عهده وزارت صنعت، معدن و تجارت گذاشته شده نشست مشترکی بین محمدکاظم صادقیان مدیرکل صنعت، معدن وتجارت و معاونت نظام وظیفه فرماندهی انتظامی استان یزد مبنی بر شناسایی مشمولین نظام وظیفه و عدم بکارگیری آنها در واحد‌های صنعتی، معدنی و صنفی برگزار شد.
در این نشست مقرر شد ضمن بازدید مشترک از واحد‌های مذکور مفاد قانونی مربوط به اطلاع صاحبان صنایع، بهره برداران معادن و متصدیان واحد‌های صنفی رسانده شود. 
کسانی که به نحوی مشمولان غایب را در موسسات دولتی و غیر دولتی از قبیل کارخانه ها، آموزشگاه ها، کارگاه ها، بنگاه ها، مغازه‌ها و تعمیرگاه ها، به کارگیری کنند، توسط نیروی انتظامی، وزارتخانه‌های تعاون، کار و رفاه اجتماعی و صنعت، معدن و تجارت شناسایی و به محاکم قضایی معرفی می‌شوند.
بر اساس ماده ۶۳ مکررقانون نظام وظیفه عمومی، مجازات به کارگیری مشمولان غایب نظام وظیفه برای بار اول، هزینه سالانه یک سرباز و برای بار دوم و بیشتر، هزینه سالانه ۳ سرباز است.

دیگر خبرها

  • محدوده شهری مرزن آباد اندک است/ شهر اکسیژن در محاصره معادن
  • محدوده شهری مرزن آباد اندک است/ شهر اکسیژه در محاصره معادن
  • منع بکارگیری مشمولان غایب در واحد‌های صنعتی، معدنی و صنفی
  • فعالیت ۹۱ معدن در استان البرز
  • وزیر صمت: پایش همه کشور در بخش معدن تا پایان سال
  • فعالیت معدن یا احیای منابع آبی! / منابع محلی خبر از حفاری در نزدیکی سرچشمه کامو می‌دهند
  • «خضری» در یک قدمی فرآوری ۵ ماده معدنی/جهش اقتصادی در حوزه معدن
  • افزایش ۱۰۰ درصدی اکتشاف سنگ آهن در معادن سنگان خواف
  • فعال بودن۴۰ درصد معادن نیشابور
  • تکنولوژی عامل اصلی فعال‌سازی معادن پیر