Web Analytics Made Easy - Statcounter

سعید خطیب زاده گفت: گزارش اخیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی جدید نیست و همان ارائه مطالب مدیرکل آژانس در پارلمان اروپا است.

سعید خطیب زاده در نشست خبری خود در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا مذاکرات وین با بن بست روبرو شده است، گفت: ما در گفتگو‌ها و مذاکرات وین، کنش‌هایمان روشن است و آنچه که برای ما مهم است پیام‌های است که از مجاری مرسوم بین ما و ایالات متحده در رفت و برگشت است، ولی متاسفانه آمریکا پاسخ‌های لازم و مورد انتظار ایران را نداده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر آمریکا از رفتار خود فاصله گرفته و تصمیم سیاسی را بگیرد و اعلام کند بن بستی نیست و می‌توان درصد باقیمانده از توافق را نهایی کرد. توقف در مذاکرات و یا مکث در آن به خاطر بی‌پاسخی آمریکا به ابتکاراتی است که تاکنون از سوی ایران و  اروپا مطرح شده است.

دور هشتم گفتگو‌های وین از بیست اسفند تاکنون نزدیک به سه ماهی است که بر سر برخی مسائل باقی مانده تا اطلاع ثانوی متوقف شده است.

درحالی که طرف‌های مذاکرات عنوان می‌کنند متن توافق آماده شده و امضای آن منتظر تصمیم سیاسی طرف ایرانی و آمریکایی است به گفته مقامات کشورمان، اعلام توافق تنها منوط به اخذ تضمین‌های لازم از آمریکا در جهت انتفاع اقتصادی مردم ایران است.

اخیرا استفنی القاق رییس هیات انگلیس در مذاکرات وین بر اهمیت جمع‌بندی سریع‌تر گفتگو‌هایی که با محور رفع تحریم‌ها جریان دارد، تاکید کرده و با انتشار پیامی در صفحه شخصی خود اعلام کرده که با " فیلیپه اره‌را" مذاکره کننده ارشد فرانسه درباره ایران و برجام دیدار و گفتگو کرده است.

وی مدعی شده که پیش‌نویس توافقی که مارس گذشته در وین حاصل شد «اکنون می‌تواند امضاء شود»

 نماینده ویژه آمریکا در امور ایران هم در جلسه استماع روز چهارشنبه ۴ خرداد در حضور کمیته روابط خارجی سنای آمریکا گفته که دولت بایدن درصدد است تا به توافق سال ۲۰۱۵ بازگردد.

راب مالی، اما اما در عین حال تاکید کرده که آمریکا در هماهنگی با متحدان خود آماده تشدید تحریم‌ها و واکنش قوی به هرگونه تنش از سوی ایران در صورت عدم احیای توافق است.

این در حالیست که حسین امیرعبداللهیان  چند روز پیش در نشست داووس سوئیس گفت که بازگشت به توافق هسته ای ۲۰۱۵ با بازگشت ما به فعالیت های اقتصادی بین المللی مرتبط است و هنوز به جایی نرسیده ایم که بتوانیم به طرف آمریکایی اعتماد کنیم و متقاعد نشده ایم که رفتارش تغییر کرده است.؛ تفاوت دولت بایدن و ترامپ باید نشان داده شود اما سیاست فشار حداکثری همچنان وجود دارد.

فروکاستن مذاکرات وین به موضوع تحریم‌های سپاه پاسداران، موضع ایران نیست

سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به سوال دیگری در مورد مذاکرات وین گفت: آنچه که در رسانه‌های آمریکایی و غربی با طراحی گفته می‌شود از تاکتیک‌های قدیمی بوده و موضوع جدیدی نیست. موضوعاتی که بین ایران و آمریکا در حال مذاکره است، مرتبط با چرخه انتفاع اقتصادی ایران و باز کردن همه اجزای فشار حداکثری آمریکا است. در موضوع FTO برجسته سازی از سوی رژیم صهیونیستی و برخی رسانه‌های آمریکایی صورت گرفته است و پاسخ ما روشن بوده که فروکاستن مذاکرات وین به موضوع سپاه، موضع ایران نیست.

به گفته خطیب زاده،  آنچه که در نهایت توافق باید برای ما به دست بیاورد، انتفاع قطعی ملت ایران است. اگر در انتفاع قطعی مردم ایران برخی موضوعات گنجانده شود، فقط در میز مذاکرات و تصویر نهایی که از توافق در ذهن خود داریم. موضوعاتی که بین ما و آمریکا مانده است در خصوص تضمین‌ها، افراد و چرخه انتفاع اقتصادی ایران است که باید کاملا اجرا شود.

چندی پیش جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مصاحبه ای با روزنامه فایننشال تایمز گفته بود در حال بررسی سناریویی است که بر اساس آن نام سپاه پاسداران از فهرست سازمان‌های تروریستی ایالات متحده خارج می‌شود، با این وجود اما تحریم‌های علیه بخش‌های اقتصادی و امنیتی این سازمان همچنان باقی خواهد ماند.

او برای این کار انریکه مورا را به تهران فرستاد و از سفر او به تهران به عنوان آخرین تیر ترکش اتحادیه اروپا برای حصول توافق نام برد.

نشریه پولیتیکو در این باره نوشته: «مورا این پیام را به علی باقری کنی، مذاکره‌ کننده اصلی ایران در مذاکرات وین منتقل کرد که آمریکا به عنوان بخشی از توافق، نام سپاه را از این فهرست خارج نخواهد کرد اما ممکن است در آینده درباره آن مذاکره کند. مورا هیچ پیشنهاد جدیدی را از سوی آمریکا مطرح نکرد.»

طبق گزارش پولیتیکو، به گفته مقام‌های غربی، مورا این پیام را ارائه کرد که ممکن است ایالات متحده درباره سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت‌وگو کند، اما تنها زمانی این کار را می‌کند که مذاکرات هسته‌ای به نتیجه برسد.

به گفته محمود عباس‌زاده سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس،  موضوع تحریم‌های سپاه پاسداران بحثی حاشیه‌ای است و بر سر ۵ تا ۶مورد در مذاکرات وین هنوز اختلاف باقی‌ است.

فشارهای سیاسی رژیم صهیونیستی مسیر گزارش آژانس را از فنی به سیاسی تغییر داده است

سخنگوی وزارت خارجه همچنین در پاسخ به سوالی در مورد گزارش مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: گزارش آژانس منصفانه و متوازن نیست و فشارهای سیاسی رژیم صهیونیستی مسیر گزارش آژانس را از فنی به سیاسی تغییر داده و  این گزارش همان ارائه مطالب مدیرکل آزانس بین الملل انرژی اتمی در پارلمان اروپا است و چیز تازه ای نیست.

به گفته سعید خطیب زاده، ایران در مسیر صلح آمیز هسته ای کار را جلو می‌برد و این موضوع در طرح اقدام راهبردی مجلس هم اشاره شده است.

آژانس بین المللی انرژی اتمی در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد که میزان ذخیره اورانیوم غنی شده ایران بیش از ۱۸ برابر حد مجازی است که به موجب توافق هسته‌ای اجازه داده شده بود.

بنا به ادعای آژانس، ذخیره اورانیوم غنی شده ایران از آخرین گزارش سه ماهه ما به میزان ۶۱۲ کیلوگرم افزایش یافته است.

در این گزارش همچنین ادعا شده که ایران توصیحات صحیحی در خصوص یافتن ذرات اورانیوم در ۳ مکان اعلام نشده ارائه نکرده است.

بر اساس اعلام آژانس بین المللی انرژی اتمی، در آخرین گزارش این سازمان در خصوص برنامه هسته‌ای ایران تخمین زده شده تا ۱۵ مه ۲۰۲۲، کل ذخایر اورانیوم غنی شده ایران ۳۸۰۹.۳ کیلوگرم بوده است.

در این گزارش همچنین آمده است میزان ذخیره اورانیوم غنی شده تا میزان ۲۰ درصد، اکنون ۲۳۸.۴ کیلوگرم تخمین زده می‌شود که ۵۶.۳ کیلوگرم از زمان آخرین گزارش در ماه مارس بالاتر رفته است. این در حالی است که میزان اورانیوم غنی شده تا ۶۰ درصد با افزایش ۹.۹ کیلوگرمی، به ۴۳.۱ کیلوگرم رسیده است.

ادعای مقامات آژانس بین المللی انرژی اتمی علیه کشورمان در حالی مطرح شده است که ایران همیشه اعلام کرده برنامه هسته‌ای اش، صلح آمیز است. همچنین جدیدترین گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی در حالی منتشر شده است که مذاکرات برای احیای توافق هسته ای، سال ۲۰۱۵ میان ایران و قدرت‌های جهانی پس از توقف در ماه مارس، همچنان در بن بست مانده است.

به دولت یونان توصیه می‌کنم به جای هیاهو، وکیل بگیرد

سخنگوی وزارت خارجه درباره توقیف نفتکش‌های یونانی در خلیج فارس و هشدار یونان به نفتکش های این کشور گفت: چرا عاقل کند کاری که باز آرد پشیمانی. این‌که در آب‌های سرزمینی ایران و باید عبور بی ضرر باشد و تخلفاتی صورت بگیرد و برخی کشتی‌ها به بنادر میزبان هدایت شوند امر جدیدی نیست. به دولت یونان توصیه می‌کنم به جای هیاهوها از مسیر قانونی اقدام کرده و وکیل بگیرد و ما به عنوان وزارت خارجه کمک می‌کنیم خدمه کشتی در وضعیت خوبی هستند تلفن‌ها و ارتباط خود را با خانواده دارند و هیچ نگرانی درباره آنها نیست.

خطیب‌زاده درباره توقیف نفتکش حامل نفت ایران در آب‌های یونان هم گفت: آن وقتی که کشتی ما به صورت غیرقانونی ضبط شد تلاش کردیم تمامی مجرای دیپلماتیک را به صورت فشرده فعال کنیم و وزیر خارجه ما با همتای یونانی تلفنی صحبت کرد ولی دولت یونان نشان داد دستور طرف ثالث برای آن مهمتر بود. باید توجه کنند آمریکا و هیچ طرف ثالثی خیرخواه روابط ایران و یونان نیست. روابط ما محترمانه بوده و باید در همین بستر ادامه یابد.

نیروی دریایی سپاه جمعه ۶ خردادماه ۲ فروند نفتکش یونانی را به دلیل تخلفات صورت گرفته در آب‌های نیلگون خلیج فارس توقیف کرد.

این دو نفتکش یونانی توقیف شده در خلیج فارس Prudent Warrior و Delta Poseidon نام دارند که یکی از از این نفتکش‌ها در نزدیکی عسلویه و دیگری در نزدیکی بندرلنگه در نزدیکی جزیره هندورابی توقیف شده‌ بودند.

این اقدام  در حالی صورت می‌گیرد که یونان یک ماه قبل یک فروند کشتی نفتکش ایرانی را در آب‌های خود توقیف و طبق ادعای رویترز نفت آن را به آمریکا تحویل داده بود.

آسوشیتدپرس نیز پس از این اقدام نوشت که نیروی دریایی آمریکا اعلام کرده است که در حال بررسی گزارش‌هایی در این باره است که ایران دو نفتکش متعلق به یونان را توقیف کرده است.

سخنگوی دولت یونان نیز به تازگی در نشست مطبوعاتی اعلام کرده که  آتن اقدامات لازم در خصوص توقیف دو نفتکش توسط ایران را انجام می‌دهد.

واکنش های آمریکا و یونان درحالیست که روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز جمعه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد، ۲ فروند نفتکش یونانی را به دلیل تخلفات انجام گرفته در آبهای نیلگون خلیج همیشه فارس توقیف کرده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: آژانس بین المللی انرژی اتمی ، مذاکرات وین

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: آژانس بین المللی انرژی اتمی مذاکرات وین آژانس بین المللی انرژی اتمی اورانیوم غنی شده سپاه پاسداران وزارت خارجه مذاکرات وین گزارش آژانس دولت یونان اعلام کرده خطیب زاده تحریم ها هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۳۳۹۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این صدا برای بچه‌های ایران است/ جزییات یک کنسرت باتربیت!

عَبِد آتشانی آهنگساز، بازیگر، خواننده و سرپرست گروه موسیقی «بامانی» که طی روزهای گذشته اولین کنسرت موسیقی تئاتر کودکان و خردسالان را پیش روی مخاطبان قرار داده بود، در گفت‌وگو با خبرنگار مهر ضمن ارایه توضیحاتی درباره نحوه برگزاری این پروژه موسیقایی که با حمایت معنوی انجمن صنفی سراسری موسیقی تئاتر ایران روی صحنه رفته است، بیان کرد: عبارت «بامانی» که برای فعالیت های گروه موسیقی مان انتخاب کردیم مشتمل و برگرفته از سه واژه «بابا»، «مامان» و «نی نی» است که همین موضوع به خودی خود موید تمرکز و توجه ما روی گروه سنی کودک و خردسال است که بتوانیم با زبان موسیقی و نمایش علاوه بر اجرای یک فضای کمتر تجربه شده در ایران و ایجاد یک فضای سرگرم کننده برای کودکان ایران، مفاهیم تربیتی و آموزشی را در قالب یک کنسرت ارایه دهیم.

وی که طی سال های اخیر در پروژه های مختلف تئاتری و تلویزیونی مرتبط با گروه سنی کودک و نوجوان فعالیت های زیادی را در عرصه آهنگسازی و بازیگری انجام داده، درباره انگیزه برگزاری کنسرت ویژه گروه سنی خردسال و کودک گفت: در این سال ها همواره به این موضوع فکر می کردم که ای کاش شرایطی فراهم می شد تا آن دسته از خردسالان و کودکانی که با والدین خود به کنسرت های پاپ و سنتی می روند، فضایی را پیش روی خود داشته باشند که کنسرت هایی ویژه گروه سنی آنها وجود داشته باشد. مسیری که متاسفانه در کشور ما از سابقه چندانی برخوردار نیست و آثار موسیقایی که در حوزه کودک اجرا می شوند اغلب مرتبط با جُنگ های شادی است که یک دستگاه کیبورد روی صحنه و پلی بک خوانی هم محتوای اصلی آن را تشکیل می دهد. شرایطی که می تواند در قالبی منسجم تر با یک ارکستر کامل به گوش بچه های ایران برسد.

این آهنگساز و بازیگر تاکید کرد: موضوعی که به آن اشاره کردم برای من بسیار مهم بود زیرا همواره دغدغه این را داشتم و دارم که بتوانم به سهم خودم در عین اینکه موسیقی سرگرم کننده ای را به گوش مخاطب برسانم، مفاهیم تربیتی و تعلیمی را با موسیقی سالم و غیرمخرب هم تولید کنم. مسیری که بچه ها در قالب یک کنسرت ویژه گروه سنی خردسال و کودک سازها را روی صحنه ببینند، با گروه بخوانند و در عین تعامل شنونده یک موسیقی کامل باشند. فرآیندی که بسیار هم مشکل است و تا همین جا هم ما را با مشکلات زیادی روبه‌رو کرده است. اتفاقا در تدارک اجرایی کردن چنین رویکردی بودم که به پیشنهاد سعید ذهنی رییس انجمن صنفی موسیقی تئاتر تصمیم گرفتم برخی از آثارم در حوزه آثار نمایشی مرتبط با تئاتر کودک را تنظیم و برای اجرای زنده آماده کنم. اتفاقی که بسیار هم جذاب شد و ما را وارد مسیری کرد که بتوانیم مجموعه کنسرت هایی را با گروه «بامانی» اجرا کنیم.

آتشانی ادامه داد: مجموعه کنسرت های ما ابتدا در تالار هنر و سپس در پردیس تئاتر شهرزاد پیش روی مخاطبان قرار گرفت و خوشبختانه با استقبال بسیار خوبی هم مواجه شد. مسیری که در هم جواری تئاتر و موسیقی علاوه بر خلق لحظاتی شاد و سرگرم کننده برای کودکان عزیز، مشتمل بر انتقال مفاهیم تربیتی و آموزشی از جمله «بازیافت»، «احترام به بزرگ ترها» و مواردی از این دست بدون شعار و کلیشه های رایج شد و توانست لحظات خوبی را برای مخاطبان رقم بزند.

این بازیگر و خواننده در بخش دیگری از صحبت های خود با قدردانی از والدین برای حضور در این کنسرت ها تصریح کرد: یکی از مهم ترین رویکردهایی که در این کنسرت ها به دنبال آن هستم، معرفی سازهای ایرانی و اساسا موسیقی ایرانی به مخاطبان است. البته آنچه ما در این کنسرت ها ارایه دادیم، عمدتا متمرکز بر موسیقی پاپ بود اما در این مسیر تلاش کردیم با اضافه کردن سازهای ایرانی و سازهای مرتبط با موسیقی نواحی ایران به تدریج نقش پررنگ تری را برای معرفی سازهای ایرانی طراحی کنیم. از این رو در کنسرت های پیش رو تلاش می شود که مجموعه برنامه هایی به صورت کاملا زنده و مبتنی بر سازهای ایرانی پیش روی مخاطبان قرار گیرد که مطمئنم می‌تواند با استقبال بچه ها مواجه شود.

وی در پایان با تاکید برنقش مولفه های آموزشی و تربیتی در این کنسرت‌ها گفت: در این اجراها تعامل، خنده و سرگرمی، پذیرش مفاهیم تربیتی، همراهی کودکان و مسایلی از این دست برای ما حرف اول را می زند و چه قدر خوب که در این چند کنسرت شاهد تحقق چنین رویکرد تعامل گرایانه ای بودیم. موضوع مهمی که آرزو می کنم روزی بتوانم برای همه بچه های سرزمینم آن را اجرا کنم. مسیری که هیچ پلی بکی در آن وجود ندارد و آنچه روی صحنه اجرا می شود همچون قلب راستین و پاک بچه ها اجرای واقعی از موسیقی است که ساز در آن مهم ترین نقش را دارد. مسیری که امیدوارم بتوانم در گام های بعدی آن را پخته تر، سنجیده تر و منسجم تر اجرا کنیم. شرایطی که اگرچه هنوز هیچ اسپانسر و حامی ندارد اما باور دارم به مدد قلب پاک کودکان سرزمینم و نیتی که داریم می تواند مسیر روشنی را برای ما ترسیم کند.

کد خبر 6090425 علیرضا سعیدی

دیگر خبرها

  • نیویورک‌تایمز: اسرائیل از موضع قبلی خود درباره توافق با حماس کوتاه آمده است
  • حماس: اگر اسرائیل خواسته‌ها را برآورده نکند، آتش‌بسی نخواهد بود
  • پشت‌ پرده مذاکرات مسکو و کی یف / توافق روسیه و اوکراین چطور از دست رفت؟
  • بعد از حمله ایران حماس راحت‌تر نه می‌گوید!
  • این صدا برای بچه‌های ایران است/ جزییات یک کنسرت باتربیت!
  • اسرای اسرائیلی خطاب به نتانیاهو: هر چه زودتر برای آزادی ما توافق کن!
  • کرملین: انگلیس مانع توافق آتش‌بس اوکراین شد
  • مسکو: انگلیس مذاکرات صلح اوکراین را خراب کرد
  • هیچ بستری برای مذاکره بین اوکراین و روسیه وجود ندارد
  • تهدید به بازنگری در دکترین هسته‌ای؛ آیا امیدی برای توافق باقی مانده؟