Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، «بیژن کبودی» عصر سه‌شنبه در نشست هم‌اندیشی کارگروه توسعه توریسم سلامت که با حضور دکتر «قباد محمدی» سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه برگزار شد، افزود: صدور مجوز پذیرش بیمار خارجی برای بیمارستان سجاد و مرکز جراحی نور نیز در دست اقدام است.

وی اظهار داشت: نقاط قوت توریسم سلامت در استان کرمانشاه حضور نیروهای متخصص، متعهد و ماهر، پذیرش بیماران بین الملل برای هشت مرکز درمانی استان، پایین بودن هزینه های درمانی، زیرساخت‌های پزشکی قابل قبول و اخذ گواهینامه، تجهیزات پزشکی پیشرفته و وجود سایت IPD استاندارد و تایید شده برای مراکز دارای گواهینامه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر نظارت و اعتباربخشی امور درمان‌ دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: در سال گذشته در مجموع ۱۷۱ بیمار در بیمارستان‌های استان پذیرش شده و تحت درمان قرار گرفتند.

مسوول دفتر کارآفرینی و اشتغال دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز در این نشست گفت: توسعه کمی و کیفی ظرفیت های ارایه خدمات تشخیصی_ درمانی، انجام اقدامات زیرساختی در راستای توسعه بازار اقلام سلامت محور و حمایت از تولیدکنندگان، ایجاد زیرساخت‌های بهره‌مندی از خدمات نمایندگی (Agent) از مهمترین اقداماتی است که در راستای توریسم سلامت در دانشگاه انجام شده است.

«محمد رشیدی» افزود: راه اندازی سامانه جامع (پلتفرم) گردشگری سلامت در آینده نزدیک که متشکل از سامانه اطلاعات برخی بیمارستان ها و بخش IPD، سامانه تریاژ برخط، ساماندهی نوبت دهی برخط، سامانه اطلاعات نظارت و ارزیابی‌های کیفی و کمی، سامانه رصد خدمات پشتیبان گردشگری سلامت (حمل و نقل، اقامت، گردشگری) و سامانه اطلاعات شرکت‌های تخصصی فعال در حوزه گردشگری سلامت است به عنوان یک سامانه جامع در پیشبرد اهداف دانشگاه درحوزه توریسم سلامت و ارتقا آن به شمار می رود. 

دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه هشت دانشکده دانشکده‌های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، پرستاری و مامایی، بهداشت، تغذیه، پیراپزشکی و دانشکده پرستاری سنقر و کلیایی دارد.

۸۵ رشته تحصیلی در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در مقاطع مختلف دایر است که از این تعداد ۱۴ رشته در مقطع PHD (دکترای تخصصی) است و ۲۰ رشته در دستیاری تخصصی، سه رشته دکترای عمومی (پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی)، ۲۵ رشته کارشناسی ارشد، ۲۲ رشته کارشناسی و ۲ رشته کاردانی است.

این دانشگاه همچنین ۴۵۳ عضو هیأت علمی دارد.

۱۱۶ دانشجوی خارجی نیز در رشته‌های دکترای عمومی پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند.

براساس آمارها سالانه بیش از ۸۰۰ مقاله در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تولید و منتشر می‌شود.

برچسب‌ها جاذبه توریستی کرمانشاه گردشگر خارجی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جاذبه توریستی کرمانشاه گردشگر خارجی جاذبه توریستی کرمانشاه گردشگر خارجی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه توریسم سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۳۴۰۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی ۲ دستگاه تصویربرداری پیشرفته در بیمارستان‌های امام رضا (ع)

قباد محمدی رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : در راستای توسعه متوازن تجهیزات پزشکی در مجتمع بیمارستانی امام رضا (ع) و با پیگیری‌های صورت گرفته، پس از ماه‌ها تلاش بی وقفه، دستگاه MRI نسل جدید در این مرکز راه اندازی و اولین MRI (به صورت آزمایشی) انجام شد.

وی گفت: این دستگاه از سری محصولات تولیدی کمپانی فیلیپس، مدل ۵۳۰۰ بوده و از وجوه تمایز آن نسبت به سایر دستگاه‌های مشابه موجود، عدم نیاز به تزریق متناوب هلیم می‌باشد که این امر از جنبه‌های اقتصادی و عملکردی بسیار حائز اهمیت است و ارزش تقریبی روز این دستگاه نزدیک به ۷۰۰ میلیارد ریال برآورد می‌گردد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ابراز امیدواری کرد: با بهره برداری از این دستگاه شاهد توقف اعزام بیمار به خارج از بیمارستان برای انجام تصویربرداری بر مبنای MRI باشیم و تا حدودی رفاه نسبی برای همشهریان به همراه داشته باشد.

محمدی افزود: با پیگیری‌های مسئولان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، یک دستگاه MRI سه تسلا از سری محصولات تولیدی کمپانی زیمنس در بیمارستان امام خمینی (ره) شهرستان اسلام آباد غرب راه اندازی شده و ارزش تقریبی روز این دستگاه ۵۰۰ میلیارد ریال است.

وی اضافه کرد: با نصب و راه‌اندازی این دستگاه در اسلام آباد غرب علاوه بر ارتقا سطح کیفی خدمات درمانی، مردم غرب استان از مراجعه به مرکز استان بی نیاز خواهند شد .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • رشته دندانپزشکی کودکان در قم راه‌اندازی می‌شود
  • اردوی جهادی ۷۰ نفره دانشجویان بسیجی علوم پزشکی گلستان
  • راه اندازی ۲ دستگاه تصویربرداری پیشرفته دربیمارستان‌های کرمانشاه واسلام آباد غرب
  • راه اندازی ۲ دستگاه تصویربرداری پیشرفته در بیمارستان‌های امام رضا (ع)
  • راه‌اندازی یک دستگاه ام.آر.آی نسل جدید در مجتمع درمانی امام رضا (ع) کرمانشاه
  • دستگاه ام.آر.آی نسل جدید در مجتمع درمانی امام رضا (ع) کرمانشاه
  • برگزاری آزمون سراسری رشته علوم تجربی در کرمانشاه
  • ۳۱ خرداد؛ آخرین فرصت ثبت درخواست نقل و انتقالات دانشجویان
  • توجه به توریسم درمانی در ساخت بیمارستان کلاهدوز قوچان مؤثر است
  • توریسم درمانی در سیستان و بلوچستان باید توسعه یابد