Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، وحید گلی‌کانی عصر روز سه‌شنبه در بازدید از مناطق ناایمن شهرستان با اشاره به فعالیت معادن در این شهر بیان کرد: شهرستان قدس باتوجه به موقعیت جغرافیایی آن در مجاورت معادن قرار گرفته است که یکی از این معادن نیز در انتهای منطقه مسکونی فرزان می‌باشد که قریب به چند دهه است که این معدن فعالیت می‌کند که چندسال بعد بافت مسکونی در این منطقه ایجاد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: متاسفانه بدون در نظر گرفتن موقعیت ژئوفیزیکی این منطقه یک سری پروانه ساخت صادر شده که این مورد در حال حاضر باعث دغدغه شهروندان گردیده، بدین منظور فرماندار به همراه دادستان، شهردار و دیگر مسئولین بازدیدهایی از سطح شهر داشته و امروز نیز از معدن مجاور شهرک فرزان بازدید شد.

فرماندار شهرستان قدس ادامه داد: به منظور ایمن‌سازی معدن مجاور شهرک فرزان با هماهنگی مجموعه شهرداری به دنبال اشاعه و فاصله ۳۰ متری از بافت مسکونی هستیم و باتوجه به وجود مصالح و امکانات موجود این چاله پر شود و شهرداری نیز نسبت به ایمن سازی آن اقدامات لازم را انجام دهد.

مقام عالی دولت در شهرستان قدس با بیان اینکه در روزهای آتی نیز بازدیدهای دیگری از سطح شهر خواهیم داشت، گفت: یکی از نکات حائز اهمیت در حوزه مدیریت شهری، موضوع اعلام حریم و بستر رودخانه کرج به محدوده شهرستان قدس توسط امور آب منطقه‌ای می‌باشد و در بعضی از نقاط شهر، حدود هزار و ۴۵۰ متر حریم  و بستر رودخانه اعلام شده است.

گلی‌کانی در رابطه با سفر ریاست جمهور به شهرستان قدس عنوان کرد: در سفر ریاست محترم جمهور در سوم اردیبهشت ۱۴۰۱ به  شهرستان قدس و غرب استان تهران از محله محمد آباد که در محدوه رودخانه کرج قرار گرفته، بازدید کردند و در این راستا به منظور بررسی حریم و بستر رودخانه شهرستان مصوباتی اعلام شد.

این مقام مسئول در خصوص بررسی و مطالعه مجدد از کل رودخانه‌ها و رودخانه‌های متروکه افزود: جلسات مختلفی با حضور استاندار و معاونین در راستای مطالعه مجدد از کل رودخانه‌ها و رودخانه‌های متروکه‌ای که مسیر آن‌ها منحرف شده، برگزار شد و ایمن‌سازی آن نیز در دستور کار قرار گیرد.

فرماندار شهرستان قدس با اشاره به فعالیت دستگاه‌های اجرائی بر مبنای پیشگیری اظهار داشت: مجموعه  فرمانداری و دیگر دستگاه‌های اجرائی در حوزه مدیریتی شهرستان به دنبال فعالیت بر محور پیشگیری  می‌باشند و بایستی سیاست‌های کاری خود را برنامه‌ریزی پیش ببرند.

همچنین در ادامه  فرماندار قدس به همراه نماینده مردم قدس، شهریار و ملارد در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه  و دیگر مدیران دستگاه‌های اجرائی در نشست پرسش و پاسخ مسئولین تحت عنوان (طرح نهضت خدمت‌رسانی در مساجد)، در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) منطقه طالقانی حضور پیدا کردند.

 وحید گلی‌کانی در نشست پرسش و پاسخ مسئولین تحت عنوان (طرح نهضت خدمت‌رسانی در مساجد) با اشاره به  حضور مدیران دستگاه‌های اجرائی  بیان کرد: حدود ۳۰ نفر از مدیران شهرستانی در این برنامه حضور دارند و در سال ۱۴۰۰ نیز با روی کار آمدن دولت سیزدهم این چنین برنامه‌ها هر دو هفته یک بار در مساجد سطح شهر انجام می‌شد، همچنین این اولین و آخرین برنامه در شهرستان نخواهد بود.

وی افزود: بعضی از مشکلات شهرستانی در حوزه کلان تصمیم‌گیری است و ما مکلف هستیم آن را منتقل کنیم اما بعضی از موضوعات درون شهرستانی می‌باشد که امیدواریم با اهتمامی که دستگاه‌های اجرائی در عرصه‌های مختلف مدیریتی دارند، هرچه سریعتر رفع شود.

فرماندار شهرستان قدس ادامه داد: در تاریخ شهرستان قدس آب شرب شهروندان از چاه‌های آب استفاده می‌شد و امروزه نیز با کمبود ۴۰۰ لیتر آب در ثانیه مواجه هستیم که در راستای تامین آب شرب شهرستان ریل‌گذاری خط انتقال آب پاک از تصفیه خانه شمار ۶ استان تهران در حال انجام است.

این مقام مسئول عنوان کرد: از ابتدای شکل گیری این شهر تاکنون آب پاک از سد کرج به شهرستان وارد نشده اما با پیگیری‌های نماینده مردم قدس، شهریار و ملارد در مجلس شورای اسلامی برای اولین بار در تاریخ این شهرستان  ۲۵۰ لیتر در ثانیه آب پاک وارد شهرستان می‌شود.

مقام عالی دولت در شهرستان قدس گفت: در سرشماری سال ۹۵ جمعیت شهرستان حدود ۳۰۰ هزار نفر بوده اما الان حدود ۴۰۰ هزار نفر می‌باشد، در حال حاضر نیز با اشباع مدول یک تصفیه‌خانه شهرستان مواجه می‌باشیم و از سال ۸۳ نیز اشتراک فاضلاب  فروخته شده بدین منظور به دنبال توسعه مدول دوم وسوم این تصفیه‌خانه می‌باشیم.

گلی‌کانی در خصوص  توسعه زیرساخت‌های شهرستان قدس افزود: در مجموعه فرمانداری بسیاری از مشکلات را احصا کرده‌ایم و به دنبال رفع آن می‌باشیم، همچنین در راستای توسعه زیرساخت‌های شهرستان قدس نیز نیازمند اعتبارات کلان کشوری هستیم.

فرماندار شهرستان قدس گفت: در ابتدای دولت سیزدهم، مجموعه هلال احمر که نماد امدادی و انسان دوستی است، افتتاح شد، همچنین اداره بیمه سلامت نیز مورد بهره‌برداری قرار گرفته شد و از زمان افتتاح تاکنون حدود ۱۱ هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته‌اند.

وی ادامه داد: در حوزه آموزشی نیز، بعد از چندین سال در شهرستان موفق به اخذ عنوان مدرسه استعدادهای درخشان شده‌ایم که به دنبال بهره‌برداری آن در سال تحصیلی آینده به منظور شکوفایی استعدادهای شهرستان در مقطع متوسطه اول و دوم، دختران و پسران هستیم.

مقام عالی دولت در شهرستان قدس اظهار داشت: در روز حضور وزیر امور اقتصاد و دارایی به نمایندگی از ریاست محترم جمهور، مقوله تبدیل به احسن زمین‌های موقوفی مطرح شد و این طرح  مورد استقبال شهروندان شهرستان قدس به دلیل وجود هزینه‌های متعدد در اخذ مالیات، عوارض ثبتی و دیگر موارد صورت نگرفت که به دنبال رفع آن می‌باشیم

برچسب‌ها ایرنا شهرستان قدس قدس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایرنا شهرستان قدس قدس ایرنا شهرستان قدس قدس فرماندار شهرستان قدس دستگاه های اجرائی رودخانه ها گلی کانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۳۴۰۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امکان ساخت ۴.۵ میلیون واحد مسکونی جدید در بافت‌های فرسوده

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا مهدیار اسماعیلی رئیس هیأت عامل صندوق ملی مسکن در دیدار با رئیس هیأت مدیره شرکت باز آفرینی شهری ایران با بیان اینکه هدف این صندوق حمایت همه جانبه از تولید و رونق بازار مسکن کشور است، گفت: با تعریف ساز و کار مناسب و شناسایی بهترین شیوه‌های حمایتی، پشتیبانی از ساخت مسکن در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری در برنامه این صندوق قرار دارد.

وی گفت: ارائه تضمین‌های لازم برای ساکنین بافت فرسوده و ناکارآمد شهری جهت دریافت تسهیلات از سامانه بانکی از جمله موضوعات فعالیت این صندوق بوده و فرآیند اجرایی آن در دست بررسی است.

صدور ۳۵ درصد پروانه‌های بافت فرسوده به صورت تک واحدی

همچنین محمد آئینی مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران هم در این دیدار با توجه به پتانسیل بالای بافت‌های فرسوده برای خانه سازی بدون نیاز به تأمین زمین جدید، گفت: ظرفیت احداث مسکن جدید در این بافت‌ها بیش از ۴.۵ میلیون واحد است.

آئینی افزود: ۳۵ درصد پروانه‌های صادره در بافت‌های فرسوده شهری به صورت تک واحدی و ۷۴ درصد آنها کمتر از ۳ واحد است که در صورت پرداخت تسهیلات ارزان قیمت، مالکین و سازندگان به ساخت خانه با تراکم بالا ترغیب می‌شوند.

کد خبر 6095613 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • ‌رودخانه دز طغیان کرد + فیلم
  • جاری شدن سیل در بیش از ۴۰ نقطه در بستر رودخانه‌های شهرستان بردسکن
  • امکان ساخت ۴ و نیم میلیون واحد مسکونی جدید در بافت‌های فرسوده
  • امکان ساخت ۴.۵ میلیون واحد مسکونی جدید در بافت‌های فرسوده
  • سوپرگل بازیکن ایرانی از فاصله 50 متری در لیگ ژاپن!
  • سیل وارد برخی مناطق مسکونی در شهرستان نهبندان شد
  • اکتشاف ۴ ماده معدنی ارزشمند در خوسف
  • حریق بیش از ۱۰۰ واحد مسکونی و تجاری امامزاده ابراهیم (ع) شفت + فیلم
  • احداث شهرک‌های مسکونی کارگری در مجاورت مجتمع‌های صنعتی را دنبال می‌کنیم
  • ۱۲ هزار و ۶۶۳ واحد مسکونی برای نوسازی در آذربایجان‌غربی ثبت شد