Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@13:48:49 GMT

جراحی اقتصادی نیازمند مدیران انقلابی است

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۳۴۰۹۷

جراحی اقتصادی نیازمند مدیران انقلابی است

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین سیدعلیرضا عبادی در دیدار با نایب رییس مجلس شورای اسلامی و استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت:  دولتی که می‌خواهد دست به اقدامات اساسی و به تعبیر جراحی بزرگ اقتصادی بزند باید قبل از هر چیز مدیران آن انقلابی باشند و گرنه مشکلاتی جنبی ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه الحمدالله هماهنگی بین قوای سه گانه با نظام و هماهنگی قوای سه گانه با نظام و قانون اساسی و بیش از آن آمادگی مردم در جهت وصول به آرمان‌های خیلی فرصت مغتنمی است، اضافه کرد: اما شرط این فرصت مغتنم، حداکثر استفاده کردن از آن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه بیرجند عنوان کرد: شما بیش از ما دغدغه مردم و انقلاب و جهت وصول به آرمان‌های انقلاب را دارید، اما دشمنان در این چهار دهه اخیر به تعبیر خودشان همه گزینه‌ها را آورده‌اند که اگر عنایت پروردگار نبود با این همه هجوم از جهات مختلف هر کشوری بود از پا در آمده بود.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی افزود: دشمن بیش از آنچه خوابش را دیده، ناکام مانده است و آخرین برنامه‌های دشمن بعد از شکست از جهات مختلف بیشتر روی مسائل اقتصادی و فرهنگی است و این مسائل از هم جدا نیستند، از سویی مسائل اقتصادی به دلیل اینکه دشمن روی آن تمرکز کرده استف اولویت مقطعی دارد و از سویی مسائل فرهنگی اصالت دارد و حتی دیده‌گاهای اقتصادی ما برخاسته از مسائل فرهنگی است.

وی با تاکید براینکه مسائل اقتصادی جدا از مسائل فرهنگی نیستند، اضافه کرد: اگر از نظر فرهنگی جامعه جامع و کامل باشد هرگز مسائل اقتصادی آن را از پا در نمی‌آورد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی خاطرنشان کرد: اما جامع نگری این است که به واقعیت‌هایی که هست بنگریم و توقع خودمان را در چارچوب عینتی که در میدان هست، داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه مسائل معیشتی، مسائل مهمی است و دولت مردمی و انقلابی دست به یک اقدام زده است که این اقدام می‌تواند برای آینده خیلی مفید و موثر است، اظهار داشت: اما جوانب آن در این برهه زمانی همراه با مشکلات دیگر و همراه با هجوم دشمن با تبلیغات و مسائل روانی و انواع تحریکات، هماهنگی بیشتری را می‌طلبد و اگر کمبودهایی در جهت مسائل تغنین وجود دارد باید تکمیل شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی عنوان کرد: یکی از رخنه‌های بزرگی که به دشمن فرصت می‌دهد، فضای مجازی است که باید روی این موضوعات تصمیمات جدی‌تری گرفته شود، در فضای حقیقی، رسانه‌های ملی و مکتوب به صورت کارشناسی شده و متناسب با فرصت زمانی کار می‌کنند که البته برای کشور انقلابی در این شرایط پاسخگو نیست.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی افزود: دشمن‌ در کوچکترین مسائل هر اقدامی که می‌خواهد انجام دهد، اتاق فکر دارد و در راه فساد کار کارشناسی می‌کند که باید در برابر دشمنان، حساب شده کار کنیم و بسیاری از جاها نیاز به قانون و مقرارت دارد.

وی گفت: در مسائل فرهنگی و تبلیغاتی بخشی از آنها به خاطر کمبود قانون نیاز به تجدید نظرها در مباحث قانونی دارد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی جهت بررسی پروژه‌ها و پیگیری مصوبات استانی به استان خراسان جنوبی سفر کرد و بدو ورود به فرودگاه شهید کاوه بیرجند مورد استقبال استاندار خراسان جنوبی و معاونانش، برخی از نمایندگان خراسان جنوبی در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسوولان استان قرار گرفت.

عضو هیئت مدیره سازمان ملی زمین و مسکن، معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، معاون شرکت ساخت و توسعه زیربنای حمل و نقل، مدیرکل اصلاح نژاد معاونت امور دام وزارت جهاد کشاورزی و معاون سازمان امور عشایری نیز در این سفر نایب رییس مجلس شورای اسلامی را همراهی می‌کنند.

دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی نخستین برنامه نیکزاد در بیرجند مرکز استان است. 

بازدید از روستای حاجی‌آباد و سایت ۵۰ هکتاری پروژه مسکن ملی شهرستان بشرویه، زیارت گلزار شهدا و حرم مطهر حضرت موسی الکاظم(ع) طبس، بازدید از محور طبس - یزد و محور ورودی دیهوک، بازدید از محل اجرای طرح مسکن ملی طبس، شرکت در نشست جمع بندی سفر و بررسی پروژه ها و مصوبات در محل فرمانداری طبس، مصاحبه مطبوعاتی و حرکت به سمت یزد به صورت زمینی از برنامه‌های دومین روز سفر( چهارشنبه) نایب رییس مجلس شورای اسلامی به خراسان جنوبی است.

 در این سفر با توجه به محدودیت زمانی، معاونین وزرا و مدیران ستادی از شهرستان‌های فردوس و سرایان بازدید و نتایج آن را در جلسه جمع‌بندی مطرح خواهند کرد.

برچسب‌ها علی نیکزاد خراسان جنوبی امام جمعه بیرجند

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علی نیکزاد خراسان جنوبی امام جمعه بیرجند علی نیکزاد خراسان جنوبی امام جمعه بیرجند حجت الاسلام و المسلمین مجلس شورای اسلامی مسائل اقتصادی مسائل فرهنگی خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۳۴۰۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف و توقیف ۲۵هزار لیتر سوخت قاچاق در خراسان جنوبی

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان خراسان جنوبی گفت: مأموران پلیس امنیت اقتصادی ۲۵هزار لیتر فرآورده‌های نفتی قاچاق در بازرسی از ۲ دستگاه تریلی کشف و توقیف کردند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، سرهنگ یدالله دهقان با اعلام این خبر اظهار داشت: در راستای مبارزه با قاچاق کالا و سوخت، مأموران پلیس امنیت اقتصادی خراسان جنوبی هنگام گشت‌زنی در محورهای مواصلاتی استان به 2 دستگاه تریلی مشکوک شده جهت بررسی بیشتر آنها را متوقف کردند.

وی افزود: مأموران با هماهنگی مقام قضایی در بازرسی خودروها، مقدار 25 هزار لیتر فرآورده‌های نفتی قاچاق و خارج از شبکه توزیع به‌ارزش 10 میلیارد ریال کشف کردند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان خراسان جنوبی اظهار داشت: ماموران در این رابطه 2 نفر متهم دستگیر کردند که با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند. 

دهقان از شهروندان خواست: در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت‌های غیرقانونی، مراتب را در اسرع وقت از طریق سامانه 096300  به پلیس امنیت اقتصادی اطلاع دهند تا برخورد قانونی با متخلفان صورت گیرد

کشف بیش از یک میلیارد ریال انواع کالای خارجی قاچاق در نهبندان  

فرمانده انتظامی شهرستان نهبندان نیز از کشف انواع کالای خارجی قاچاق به ارزش یک میلیارد و هفتاد میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.  

سرهنگ حسین عرب اظهار داشت: مأموران ایست و بازرسی سهل آباد شهرستان نهبندان در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، هنگام کنترل خودروهای عبوری به یک اتوبوس مسافربری مشکوک شدند و خودرو را جهت بررسی بیشتر متوقف کردند. 

وی افزود: مأموران پس از هماهنگی با مقام قضایی در بازرسی از اتوبوس مسافربری تعدادی لپ‌تاپ و تبلت خارجی، چرخ خیاطی و انواع پارچه خارجی قاچاق کشف کردند که ارزش ریالی کالاهای قاچاق کشف شده بنا بر نظریه کارشناسان مربوطه بالغ بر یک میلیارد و هفتاد میلیون ریال  برآورد شده است. 

فرمانده انتظامی شهرستان نهبندان اظهار داشت: ماموران در این رابطه یک خودرو توقیف و یک متهم دستگیر کردند که متهم دستگیر شده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد. 

عرب خاطرنشان کرد: اجرای طرح‌های مبارزه با قاچاق کالا و ارز، یکی از راهبردهای عملیاتی پلیس در پیشبرد اهداف ماموریتی فرماندهی انتظامی در جهت رشد و شکوفایی اقتصاد کشور محسوب می‌شود و در این زمینه همراهی و همکاری تمام نهادها و بخش‌ها با نیروهای انتظامی ضروری است. 

انتهای پیام/252/

دیگر خبرها

  • اکسپو سکوی پرتاب توسعه خراسان جنوبی
  • کشف انبار احتکار برنج در خراسان جنوبی
  • احداث سردخانه ۲ هزار تنی در استان خراسان جنوبی
  • زحمات کارگران در حوزه اقتصادی پشتوانه ایران در حوزه امنیتی و دفاعی خواهد بود
  • ۱۱۰ فرصت اقتصادی خراسان جنوبی به ۲ زبان ترجمه شد
  • تعاملات مدیران دستگاه‌های اجرایی با اعضای شوراها افزایش یابد
  • شوراهای اسلامی برای تولید و رونق اقتصادی روستاها برنامه‌ریزی کنند
  • معرفی ۱۱۰ فرصت اقتصادی خراسان جنوبی به سرمایه‌گذاران
  • ۱۱۰ فرصت اقتصادی استان به ۲ زبان زنده دنیا ترجمه شد
  • کشف و توقیف ۲۵هزار لیتر سوخت قاچاق در خراسان جنوبی