Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-30@11:06:12 GMT

کشت بیش از ۹۰۰ هکتار گل محمدی در لرستان

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۳۴۳۴۸

کشت بیش از ۹۰۰ هکتار گل محمدی در لرستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: ۹۰۱ هکتار گل محمدی در استان کشت می شود و قابلیت افزایش این سطح وجود دارد.

به   گزارش   خبرگزاری  برنا  از   لرستان ؛ سیدعماد شاهرخی روز چهارشنبه در حاشیه جشنواره گل و گیاهان زینتی و دارویی روستای گایکان شهرستان الیگودرز، اظهار کرد هر هکتار گل محمدی ۱۵۰ تا ۱۸۰ میلیون تومان درآمد دارد و چنانچه صنایع تبدیلی، تکمیلی، فرآوری، بسته بندی، برند سازی و اسانس گیری فراهم باشد این مبلغ تا ۲ برابر افزایش می یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: هر لیتر اسانس در بازار جهانی تا ۱۰ هزار دلار "معادل حدود ۳۶۰ میلیون تومان" به فروش می رسد در حالیکه ما به طور معمول، گلاب تولید می کنیم که ارزش آن برای هر لیتر حدود ۲.۵ دلار است.

شاهرخی تصریح کرد: با همت همه مسوولان، اولین کارگاه فرآوری و تولید اسانس استان در الیگودرز راه اندازی شده است که علاوه بر توسعه اقتصادی، منجر به رونق گردشگری منطقه می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با بیان اینکه سالانه ۱۰ میلیون شاخه گل زینتی از گلستان های روستای گایکان برداشت می شود ، گفت: سطح زیر کشت گیاهان دارویی در استان چهار هزار و ۵۰۰ هکتار و مقرر است تا افق ۱۴۰۴ به ۱۲ هزار هکتار برسد.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: جهاد کشاورزی گل محمدی گیاهان زینتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۳۴۳۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتصاب جدید نارنجی پوشان توسط محمدی

به گزارش "ورزش سه"، تیم فوتبال سایپا که شانسی برای راهیابی به لیگ برتر ندارد و اکنون با اختلاف 16 امتیازی نسبت به منطقه صعود در رتبه پنجم جدول قرار گرفته، از همین حالا برای حضور در فصل آینده لیگ دسته اول برنامه‌ریزی کرده و انتصاب‌های جدیدی انجام می‌دهد.

محمد محمدی، گلر سابق پرسپولیس و استقلال که مدیرعاملی باشگاه سایپا را برعهده دارد و به دنبال بهبود شرایط این تیم است، یک انتصاب جدید در بدنه این باشگاه انجام داد و حمید ترابپور را به‌عنوان سرپرست واحد فرهنگی و ارتباطات این شرکت معرفی و منصوب کرد.

ترابپور از فعالان رسانه‌ای کشور به شمار می‌رود و جانشین امیرجواد ابراهیم‌زاده در این جایگاه شده است.

دیگر خبرها

  • ۳۹ درصد پروانه های کسب کاغذی در لرستان الکترونیکی شد
  • انتصاب جدید نارنجی پوشان توسط محمدی
  • محموله ۱۵ تنی خوراک ماهی قاچاق در الیگودرز توقیف شد
  • فیلم| برداشت گل محمدی در میمند فارس
  • آغاز برداشت گل محمدی از گلستان‌های کرمانشاه
  • کار برداشت گل محمدی از باغات شهرستان خاش آغاز شد
  • میمند ۲ هزار هکتار گل محمدی زیرکشت دارد/وجود ۳۶۰ گونه گیاه دارویی
  • تولید ۲۵ میلیون لیتر انواع عرقیات در میمند فارس
  • گرده‌افشانی ۶۲۸ هکتار نخیلات لامرد پایان یافت
  • پیش‌بینی برداشت ۲۸۰۰ jk گل محمدی در خراسان رضوی