Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، پنج مسابقه پایانی لیگ برتر بیست‌ویکم پنجشنبه شب به صورت همزمان در شهرهای مختلف برگزار می‌شود. این در حالی است که تکلیف قهرمانی و تیم‌های سقوط کننده در این فصل مشخص شده و استقلال جام قهرمانی را هم بالای سر برده با این حال نیمچه رقابتی بین دو تیم پرسپولیس و سپاهان برای نایب قهرمانی در جریان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهم‌ترین اتفاق این هفته فرار تیم‌های سقوط کرده شهرخودرو و فجرشهید سپاسی به تهران است؛ این دو تیم ترجیح دادند مسابقه تشریفاتی آخر خود را بجای شهر خود در تهران برگزار کنند که حدس زدن دلیل آن خیلی سخت نیست!

نگاهی به مسابقات این هفته می‌اندازیم:

شهرخودرو - فولاد؛ وداع با لیگ برتر در تهران

لیگ برای تیم شهرخودرو پرحاشیه به پایان رسید و این تیم سقوط کرد و استان خراسان رضوی فصل آینده نماینده‌ای در لیگ برتر نخواهد داشت. به این ترتیب بازیکنان و کادرفنی تیم انگیزه زیادی برای انجام آخرین مسابقه خود ندارند و شاید فقط برای رفع تکلیف در میدان حاضر شوند آن هم بجای مشهد در تهران، اما فولاد خوزستان بسیار با انگیزه است.

قرمزپوشان اهوازی برای حفظ رتبه چهارمی خود در لیگ برتر نیاز به 3 امتیاز این مسابقه دارند. از سویی دیگر قدرت دو تیم در میدان هم به هیچ عنوان برابر نیست. فولادی‌ها هفته گذشته 3 گل به سپاهان زدند، اما شهرخودرو هفته‌هاست که رنگ برد را ندیده و با با 43 گل خورده ضعیف‌ترین خط دفاع لیگ را دارد. مسابقه رفت دو تیم با نتیجه 2 بر صفر به سود فولاد به پایان رسیده بود. این بازی هم وداع تلخ داود سیدعباسی مربی جوان شهرخودرو و شاگردانش با لیگ برتر است. به همین دلیل هم شهرخودرو درخواست کرده مسابقه‌اش در تهران برگزار شود، به نظر می‌رسد تیم شهرخودرو هم در مسیر نابودی تیم ابومسلم مشهد گام بر می‌دارد.

گل‌گهرسیرجان - ذوب آهن؛ نبرد مربیان قرمز و آبی

گل‌گهرسیرجان پنجمی‌اش در این فصل تثبیت شده با این حال این تیم خوب و پر امکانات در آخرین مسابقه تلاش می کند بالاتر از فولاد خوزستان بایستد و چهارم شود. امیر قلعه نویی بعد از مدت ها انتظار هواداران، قهرمانی استقلال را به صورت ویژه و خاص! تبریک گفت و حالا در آخرین دیدار فصل به مصاف تیم سختکوش ذوب آهن می‌رود که سرمربی‌اش یک پرسپولیسی است.

ذوب‌آهن برای حفظ رتبه هفتمی خود تلاش می‌کند و می‌داند اگر در این بازی امتیاز از دست بدهد ممکن است یکی دو پله در جدول لیگ سقوط کند. مسابقه رفت دو تیم با نتیجه مساوی بدون گل به پایان رسید. تارتار فصل آینده هم سرمربی ذوب آهن است و قطعا دوست دارد این فصل را با برد به پایان برساند، درست مثل قلعه نویی.آخرین باخت گل گهر مقابل استقلال در هفته 21 لیگ برتر رقم خورده و ذوب آهن هم آخرین باختش مقابل هوادار در هفته بیست و پنجم لیگ برتر بود.

فجرشهیدسپاسی - پرسپولیس؛ وداع در ورزشگاه خالی آزادی

فجری‌ها که این فصل به لیگ برتر آمده بودند وداعی تلخ با این رقابت‌ها داشتند و دوباره به لیگ یک برگشتند. به همین دلیل فجر هم انگیزه زیادی برای این مسابقه ندارد. بخصوص اینکه مجتبی سرآسیایی دو هفته پیش فاش کرد که حتی خودش تمایل زیادی برای قبول سرمربیگری این تیم نداشته است! شاید به دلیل همین مسایل و البته فرار از خشم هواداران‌شان پیشنهاد میزبانی به پرسپولیس را در ورزشگاه آزادی داده‌اند.

پرسپولیس قهرمان 5 دوره لیگ برتر هم وقتی در این فصل کورس قهرمانی را به استقلال باخت انگیزه هایش افت کرد ولی برای اینکه به طور قطعی بالاتر از سپاهان در جدول لیگ قرار بگیرد و فاصله امتیازی اش با استقلال قهرمان این فصل کمتر کند به دنبال برد است. شاید گل محمدی در این مسابقه ترکیبی متفاوت برای پرسپولیس انتخاب کند و بازیکنان کمتر بازی کرده را به میدان بفرستد. هنوز کمیته انضباطی تکلیف مسابقه نیمه تمام پرسپولیس با تراکتور را هم مشخص نکرده است که گفته می شود احتمال دارد این بازی 3 بر صفر به سود پرسپولیس شود. این مسابقه بدون تماشاگر  همه چیزش با تمامی رقابت های دیگر لیگ این هفته فرق دارد. بازی رفت را هم پرسپولیس یک بر صفر برد.

سپاهان - آلومینیوم؛  غافلگیری دوباره شاگردان نویدکیا؟

از ابتدای فصل پیش‌بینی می‌شد که سپاهان یکی از مدعیان جدی قهرمانی این فصل باشد، اما در میدان مسابقه برخی نتایج زردپوشان ناامید کننده بود. مثل شکست 3 بر صفر هفته گذشته مقابل فولاد خوزستان که حتی محرم نویدکیا هم اعتراف کرد تصور چنین باختی را نداشته است. به هر حال سومی این فصل سپاهان قطعی است، اما این رتبه هواداران این باشگاه را راضی نمی‌کند. نویدکیا ظاهراً تاکنون دو بار به صورت شفاهی و کتبی از سرمربیگری تیمش استعفا کرد که هر دو بار مخالفت شده و گفته می‌شود فصل آینده هم شاید سرمربی قطب زرد فوتبال کشور باشد.

سپاهانی‌ها در آخرین مسابقه می‌خواهند از اعتبارشان دفاع کنند و به دنبال برد در این بازی هستند تا شاید به صورت معجزه‌وار بتوانند نایب قهرمان لیگ شوند و بالاتر از پرسپولیس قرار بگیرند که البته احتمالش خیلی خیلی بعید است. بزرگترین ایراد فنی این فصل سپاهان نشناختن ترکیب ثابت تیم بود و تغییراتی که در ترکیب این تیم رخ می داد گاهی باعث کسب نتایج سینوسی و پرنوسان شد. آلومینیوم اراک هم برای صعود یکی دو پله‌ای در جدول لیگ در این مسابقه تلاش می‌کند. آلومینیوم دو مساوی پشت سرهم داشته و شاید سومین تساوی متوالی فصل را هم فردا به دست بیاورد. پیروزی آلومینیوم در اصفهان مقابل سپاهان خیلی دور از ذهن است مگر اینکه زردپوشان برای آخرین مرتبه در این فصل غافلگیر شوند.

صنعت نفت آبادان - هوادار؛ تقابل مربیان استقلالی

دوئل دو مربی استقلالی در آبادان می تواند جذاب باشد. دو تیم برای رسیدن به رتبه تک رقمی تلاش می‌کنند نفت آبادان یازدهم است و هوادار روی پله دهم ایستاده، رضا عنایتی سرمربی استقلالی هوادار تلاش کرده رابطه حسنه‌ای با تمام مربیان استقلالی لیگ داشته باشد با این حال اخراج هفته گذشته مقابل گل گهرسیرجان باعث شد که او در بازی فردا از روی سکوها نظاره گر آخرین دیدار شاگردانش باشد.

منصوریان و شاگردانش هم بارها در این روزها با مردم آبادان به خاطر حادثه تلخ متروپل همدردی کرده اند و شاید این مرتبه باید در میدان مسابقه به یک برد در آخر فصل برسند تا مرهم کوچکی بر دل مردم داغدار این شهر باشد. بازی رفت دو تیم با نتیجه 2 بر یک به سود نفت آبادان به پایان رسید.

برنامه مسابقات هفته سی‌ام به شرح زیر است:

شهرخودرو مشهد – فولاد خوزستان؛ ساعت ۲۰- ورزشگاه  متعاقباً اعلام می‌گردد

گل‌گهر سیرجان – ذوب‌آهن اصفهان؛ ساعت ۲۰- ورزشگاه  شهید سردار سلیمانی سیرجان

فجرشهیدسپاسی شیراز – پرسپولیس؛ ساعت ۲۰- ورزشگاه  آزادی تهران

فولاد مبارکه سپاهان اصفهان - آلومینیوم اراک؛ ساعت ۲۰- ورزشگاه  نقش جهان اصفهان

صنعت نفت آبادان - هوادارتهران؛ ساعت ۲۰- ورزشگاه  تختی آبادان

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: سپاهان هفته سی ام پایان مسابقات پایان لیگ برتر فولاد خوزستان نفت آبادان لیگ برتر ذوب آهن ساعت ۲۰ بر صفر دو تیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۳۴۴۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جانشین بیرانوند بالا و پایین فوتبال را دید/ ۴ بازی گل نخورد، یک بازی ۴ تا خورد!

در حالی که پس از دیدار تیم پرسپولیس مقابل صنعت نفت آبادان همگان از درخشش دروازه‌بان جوان پرسپولیس سخن می‌گفتند حالا این دروازه‌بان با یک ناکامی بزرگ مواجه شد.

سرویس ورزش مشرق - امیررضا رفیعی دروازه‌بان جوان تیم پرسپولیس که در فصل جاری لیگ برتر این فرصت را پیدا کرد تا در چهار مسابقه برای تیم پرسپولیس درون دروازه بایستد، موفق شد در لیگ برتر و در چهار دیدار مقابل ذوب آهن، گل گهر سیرجان، ملوان و در نهایت صنعت نفت آبادان با چهار بازی کلین‌شیت و بسته نگه داشتن دروازه پرسپولیس به رکورد ۴ کلین‌شیت فصل جاری سید حسین حسینی برسد.

این دروازه‌بان جوان که به گفته اکثر کارشناسان پرسپولیسی، جانشین شایسته‌ای در روزهای مصدومیت علیرضا بیرانوند بود و سهم عمده ای در بردهای سرخپوشان داشت، در مصاف جام حذفی مقابل آلومینیوم اراک و در یک مسابقه به اندازه هر هر چهار مسابقه قبلی که گل نخورده بود گل خورد.

رفیعی همچنین در ضربات پنالتی و در شرایطی که تجربه چنین فضایی را نداشت باز هم مغلوب پنالتی زنان تیم آلومینیوم اراک شد تا ظرف مدت زمان کوتاهی بالا و پایین فوتبال حرفه‌ای در سطح لیگ برتر را تجربه کند.

با توجه به اخبار رسیده از اردوی تیم پرسپولیس درباره شرایط اخیر علیرضا بیرانوند بعد از باز کردن گچ مچ دستش گفته می‌شود این دروازه‌بان برای بازی بعدی مقابل سپاهان اصفهان که قرار است روز چهارشنبه هفته جاری دوازدهم اردیبهشت برگزار شود شرایط حضور درون دروازه را پیدا کرده و به جمع سرخپوشان برمی‌گردد.

دیگر خبرها

  • لیگ برتر انگلیس/ منچستر متوقف شد؛ شفیلد سقوط کرد
  • ماجراجویی تراکتور و سپاهان بدون حضور سرخابی ها؛ جامی برای فرار از بحران و انتقاد
  • جانشین بیرانوند بالا و پایین فوتبال را دید/ ۴ بازی گل نخورد، یک بازی ۴ تا خورد!
  • دانشگر به پرسپولیس نمی‌رسد
  • زمان یک مسابقه از هفته ۲۶ لیگ برتر تغییر کرد
  • تغییر زمان یک مسابقه از هفته ۲۶ لیگ برتر فوتبال
  • تغییر زمان یک مسابقه از هفته ۲۶ لیگ برتر
  • خبر خوب برای سپاهان پیش از بازی با پرسپولیس
  • تصمیم عجیب مورایس درباره آقای گل لیگ برتر
  • پرسپولیس در سودای تبدیل شدن به رکورددار قهرمانی در جام حذفی ایران