Web Analytics Made Easy - Statcounter

نایب رییس اول کمیسیون اقتصادی مجلس معتقد است که برای اجرا و یا حذف هر طرحی باید قبل از انجام آن بررسی‌های کارشناسی انجام شود و در خصوص ارز ترجیحی نیز وضع به همین منوال است، دولت و مجلس باید قبل از حذف آن به این مساله فکر می کردند که قرار است چه جایگزینی برای این موضوع تعریف شود.

سید کاظم موسوی، نماینده مردم اردبیل در گفت گو با برنا در خصوص دلایل حذف ارز ترجیجی گفت: اینکه این ارز از سال 97 تاکنون سبب رانت و فسادهای زیادی شده، قابل چشم پوشی و کتمان نیست و باید حذف می شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دولت و مجلس با کمک یکدیگر یک بسته برای پرداخت درآمد حاصل از این ارز تعریف کردند که مرحله اول آن طی دوماه گذشته یعنی از زمان حذف آن به حساب مردم واریز شده است.

وی در ادامه توضیح داد: با حذف ارز4200 جلوی بسیاری از رانت ها و زیاده خواهی ها گرفته شد و قرار شد درآمد حاصل از آن که رقمی بسیار زیادی نیز می شد ،در قالب کالابرگ الکترونیکی یا یارانه به مردم پرداخت شود. وقتی این اتفاق بیفتد مبلغ هر کالایی که در نتیجه این ارز حذف شده به حساب مردم واریز می شود. مثلا روندی که برای نان در حال اجراست اگر درست و به جا اجرا شود بسیار مطلوب است. به عنوان مثال وقتی شما برای خرید نان مراجعه می کنید و 10 نان می خرید نانوا همان عدد 10 را از وزارت صمت می تواند درخواست کند. در عین حال الگوی مصرف مردم نیز تغییر می کند.

وی تاکید کرد: غیر از مسائل منفی که این ارز همراه خود داشت، دارو و برخی از اقلام اساسی مردم با آن تامین می شد که با حذف آن قیمت این اقلام در داخل افزایش می یابد و یا واردات آن متوقف می شود، دولت باید برای این مهم یک بسته آماده می کرد که یارانه و کالا برگ را تعریف کرد.

نماینده خلخال همچنین بیان کرد: حذف ارز 4200 مانع بزرگی برای قاچاق معکوس شد. اینکه با این ارز کالا وارد می شد و سپس با قیمت بالاتر به جای اینکه به دست مردم برسد به کشورهای همسایه قاچاق می شد اجحاف در حق مردم بود و این روند متوقف شده است.

نایب رییس اول کمیسیون اقتصادی مجلس در ادامه تاکید کرد:  البته درنتیجه اجرای این طرح برخی سو استفاده ها نیز صورت گرفته و برخی اقدام به گران فروشی می کنند اما ما در مجلس به عنوان قوه مقننه و بر اساس ابزار نظارتی که داریم اجازه این سواستفاده ها از نان و خوراک مردم را نمی دهیم.  این مساله را هم به دولت و هم به سایرین تذکر می دهیم. البته دولت الحق و الانصاف خودش مراعات مردم را می کند و در حال جراحی اقتصادی است که اگر انجام شود یکبار برای همیشه اقتصاد شرایطش تغییر می کند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ارز دولت و مجلس کمیسیون اقتصادی برنا مجلس حذف ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۳۴۶۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم مشکل جدی کمبود دارو دارند، دولت لاپوشانی می‌کند

آفتاب‌‌نیوز :

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: در حالی که مردم این معضل را با پوست و گوشت خود احساس می‌کنند، مسئولان، مدعی اختصاص ارز به دارو و برطرف شدن مشکلات هستند که به گفته مدیرعامل انجمن تالاسمی این قبیل اظهارات فقط حکم پاشیدن نمک به زخم بیماران دارد.

متأسفانه واقعیتی که مسئولان از آن طفره رفته و سعی در لاپوشانی کردن آن دارند اینست که زخم عفونی تحریم هر روز عمیق‌تر شده و گستره‌های بیشتری از جامعه را زمینگیر می‌کند. متأسفانه نبود ارز، عدم تخصیص به موقع ارز به صنایع دارویی، کمبود شدید نقدینگی در زنجیره تأمین دارو باعث شده مردم نگران افزایش هزینه‌های زندگی و تهدید جدی سلامتشان باشند و تا دیر نشده، نمایندگان مجلس باید در جهت استیفای حقوق مردم، مطالبات عمومی را از مسئولان مجدانه پیگیری کنند.

این روزمامه همچنین نوشت: در این هفته فعالیت «دولت جوابیه» همچنان در زمینه پاسخگویی به رسانه‌ها، که منعکس‌کننده نظرات افکار عمومی هستند، به راه بود و این بار رسانه‌های دولتی و تعدادی از افراد همسو، هجمه سنگینی را به مرکز پژوهش‌های مجلس اصولگرا وارد کردند که نشان می‌دهد عناصری در قوه مجریه تاب پذیرش هیچ انتقاد و حتی بیان آماری از سوی نمایندگان همسو را ندارند، غافل از آنکه عدم قبول واقعیات و نپذیرفتن حقایق، بی‌تردید نتایج تلخی را در پی خواهد داشت که کمترین آن، گشودن در‌ها به سوی انواع بحران‌هاست.

دیگر خبرها

  • پوستکوعلو: نمی‌توان به بهانه تیم‌سازی در دستیابی به موفقیت ناکام ماند
  • تمام محورهای مواصلاتی استان یزد باز است/ تغییر الگوهای بارشی در استان یزد
  • خود را به رویکرد امنا برای تغییر مدیریت مجلس آینده پایبند می‌دانم
  • نیازمند شبکه تنظیم‌گری کشوری هستیم
  • مردم مشکل جدی کمبود دارو دارند، دولت لاپوشانی می‌کند
  • فرهنگ مصرف نان مردم باید تغییر کند
  • محکومیت پنج میلیارد ریالی برای مرغ فروش مشهدی
  • انجمن واردکنندگان برنج : چرا برنامه دولت برای تخصیص ارز برنج رسما اعلام نمی‌شود؟
  • واگذاری استقلال و پرسپولیس، ضرورت رقابت با حرفه ای‌ها
  • فروردین: مالکان جدید استقلال و پرسپولیس دنبال تغییر فوری مدیریت باشگاه‌ها نباشند