Web Analytics Made Easy - Statcounter

امیر سحرخیز کارگردان انیمیشن و رئیس هیات مدیره انجمن صنفی فیلمسازان انیمیشن ایران در گفتگو با خبرنگار مهر درباره تولید انیمیشن‌های کوتاه در ایران به بهانه برگزاری جشنواره پویانمایی تهران گفت: سینمای کوتاه در بخش‌های مختلف از جمله انیمیشن، چندان به سمت سودآوری و بازگشت سرمایه نمی‌رود و این طبیعت چنین سینمایی در تمام دنیا به شمار می‌رود و تولید این نوع از آثار برای مراکز مختلف یک هدف تعریف شده است، این امر برای شرکت‌های خصوصی نیز به نوعی تبدیل به یک جور آزمایش و تمرین برای ساخت فیلم‌های بلند شده است که این روش معمولاً توسط شرکت‌های بزرگ مانند پیکسار دنبال می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: در واقع انیمیشن‌های کوتاه معمولاً توسط کارگردانانی تولید می‌شوند که به دنبال ساخت انیمیشن‌های بلند سینمایی هستند و با ساخت انیمیشن‌های کوتاه برای ساخت انیمیشن‌های بلند تمرین می‌کنند. تاکید می‌کنم همین مساله سبب شده تا در همه دنیا بحث درآمدزایی در سینمای کوتاه هدف اصلی به شمار نرود.

این کارگردان انیمیشن با بیان اینکه زمین بازی فیلم کوتاه برای رسیدن به سینمای بلند بسیار واجب و مهم است، ادامه داد: در ایران نیز مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در زمینه تولید فیلم کوتاه انیمیشن ورود پیدا کرده‌اند. در این میان مرکز گسترش، انیمیشن‌های کوتاه بسیاری را تولید کرده است که البته به میزان تولید، چندان موفقیت بین‌المللی قابل توجهی نداشته است.

وی با تاکید بر اینکه جریان تولید فیلم کوتاه انیمیشن در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی بسیار موفق بوده و این روند همچنان ادامه دارد، بیان کرد: نباید فراموش کرد که تولید انیمیشن چه به صورت کوتاه و چه به صورت بلند با آسیب‌هایی مواجه هست که باید به آن توجه کرد، آسیب‌هایی از جمله طولانی بودن پروسه تولید و یا تناسب نداشتن بودجه تولید و مدت زمان تولید.

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی فیلمسازان انیمیشن ایران ادامه داد: نباید فراموش کرد که تا امروز موفقیت فیلم‌های انیمیشن در جشنواره‌های بین‌المللی کم نبوده است و بسیاری از آثاری که در این زمینه تولید می‌شوند با موفقیت‌هایی نیز همراه هستند. رسیدن به یک زبان بین‌المللی با تلاش برای رسیدن به استانداردها از طریق آزمون و خطا اتفاق می‌افتد و مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی نیز طی چند سال اخیر توانسته تولیداتی داشته باشد که در جشنواره‌های بین‌المللی موفق باشد و این موفقیت‌ها کم سابقه بوده است.

سحرخیز در پایان گفت: اگر قرار باشد این روند ادامه داشته باشد، باید برنامه‌ریزی دقیقی صورت گیرد. متاسفانه گاهی اخبار نگران‌کننده‌ای منتشر می‌شود مبنی بر اینکه قرار است تولید فیلم کوتاه انیمیشن متوقف شود و یا بودجه آن کاهش پیدا کند و این اخبار باعث تاثیر در جریان تولیدات در این حوزه می‌شود. تاکید می‌کنم که اگر در مسیر فعلی متوقف شویم از جریان مرسوم تولید روز انیمیشن جهان جا می‌مانیم.

کد خبر 5501924 نیوشا روزبان

منبع: مهر

کلیدواژه: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تئاتر ایران جشنواره فیلم کن کارگردان تئاتر فیلم کوتاه خانه هنرمندان ایران سازمان سینمایی هنرمندان تئاتر فیلم سینمایی حضور هنر ایران در جهان فیلم بدون قرار قبلی محمد خزاعی موسیقی ایرانی آلبوم موسیقی تئاتر شهر انیمیشن های کوتاه فیلم کوتاه مرکز گسترش بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۳۴۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت در حوزه اقتصادی از ابتدا ضعیف بود | به انتخابات آمریکا نزدیک شویم ارز صعودی می‌شود

مرتضی افقه گفت : من تصور نمی‌کنم بانک مرکزی و حتی همین مجلس که حالا منتقد شده است، بتوانند کاری بیش از آنچه تاکنون دیده‌ایم انجام دهند و مانند سابق نرخ ارز در ایران متأثر از عوامل خارجی  خواهد بود و هرچه به انتخابات آمریکا نزدیک می‌شویم هم محور نرخ ارز صعودی می‌شود.

مرتضی افقه، استاد دانشگاه و اقتصاد دان گفت :به‌طور کلی دولت در حوزه اقتصادی از ابتدا ضعیف بوده و حالا هم ضعیف است و تیم اقتصادی دولت تیم قدرتمندی نیست؛ چه مدیران بانک مرکزی و چه مدیران وزارت اقتصاد، اما به هر حال دولت اکنون که می‌گوید فروش نفت خوبی داریم، یعنی ارز هم در اختیار دارد و می‌تواند مدیریت کند اما در حوزه عرضه ارز با احتیاط رفتار می‌کند و در عرصه تقاضا هم قادر به مدیریت نیست.

هم‌میهن نوشت: این استاد دانشگاه در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه این سخن از سوی وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی که نرخ ارز بازاد آزاد را قبول نداریم، چقدر علمی است؟ بیان کرد: «من واقعاً نمی‌فهمم این چه حرفی است که دو مسئول عالی‌رتبه اقتصادی کشور یعنی وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی می‌زنند. واقعاً قابل فهم نیست زیرا هیچ مبنای علمی و تخصصی‌ ندارد. در بسیاری از اقلام‌ها ارز آزاد برای واردات استفاده می‌شود؛ یعنی خود دولت بهتر از هر کسی می‌داند کشور فقط محدود به همان اقلامی نیست که ارز دولتی دریافت می‌کنند و بسیاری از کالاها با ارز غیررسمی خریداری می‌شوند حتی بعضی از اقلام اساسی. حتی می‌شود گفت ۸۰درصد از واردات ما با ارز آزاد است و من می‌گویم این حرف اگر نگوییم بچه‌گانه است اما حتماً غیرعلمی است.

دیگر خبرها

  • دولت در حوزه اقتصادی از ابتدا ضعیف بود | به انتخابات آمریکا نزدیک شویم ارز صعودی می‌شود
  • شوراها از نگاه بخشی و کوتاه مدت پرهیز کنند
  • عاشقانه شمس و مولانا رکورد کمدی‌ها را زد/تغییر ناگهانی دبیر اقوام
  • استغاندار هرمزگان: نگران توسعه صنعتی هرمزگان هستیم
  • تولید سه فیلم کوتاه در انجمن سینمای جوان مهاباد
  • ۳ فیلم کوتاه داستانی در مهاباد تولید شد
  • ۲ انیمشن ایرانی به جشنواره معتبر انسی راه یافتند
  • آماده‌سازی نیروگاه‌های کشور برای تولید حداکثری برق در تابستان
  • مردمی سازی اقتصاد در استان بوشهر عملیاتی شده است
  • خطوط ناخوانا در واگذاری سرخابی‌ها!