Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امور خارجه عربستان در دیدار با همتای روس خود اطمینان داد که ریاض آماده است تلاش های لازم را برای کمک به حل سیاسی بحران اوکراین انجام دهد.

به گزارش ایران اکونومیست، به نقل از العربیه، فیصل بن فرحان بن عبدالله، وزیر امور خارجه عربستان سه شنبه شب با سرگئی لاوروف همتای روس در ریاض دیدار و گفتگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در این دیدار تاکید کرد که موضع عربستان مبتنی بر اصول و قوانین بین المللی است و حمایت کشورش را از تلاش‌ها برای دستیابی به راه‌حل سیاسی جهت پایان دادن به بحران اوکراین و برقراری صلح و ثبات اعلام کرد.

دو طرف همچنین روابط دوجانبه و راه‌های تقویت آن را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

طبق گزارش خبرگزاری عربستانی واس، لاوروف و بن فرحان آخرین تحولات منطقه و روابط دوجانبه مورد بررسی قرار گرفت.

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه اوایل روز سه شنبه به عربستان رفت.

لاوروف همچنین قرار است امروز (چهارشنبه) در نشست مشترک وزیران شورای همکاری خلیج فارس شرکت کند و دیدارهای دوجانبه‌ای با شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان، وزیر امور خارجه امارات و شیخ احمد ناصر النهیان، وزیر امور خارجه کویت داشته باشد.

وی پیش از عربستان هم به بحرین رفت و در آنجا مورد استقبال حمد بن عیسی آل خلیفه، پادشاه و ولیعهدش سلمان بن حمد قرار گرفت و همچنین با عبد اللطیف الزیانی، همتای خود در مورد تعدادی از مسائل منطقه‌ای و بین المللی و زمینه‌های همکاری دوجانبه بین دو کشور گفت‌وگو کرد.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: حمله روسیه به اوکراین ، سرگئی لاوروف ، عربستان

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: حمله روسیه به اوکراین سرگئی لاوروف عربستان وزیر امور خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۳۴۶۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسانه صهیونیست هدف اصلی سفر بلینکن به ریاض را فاش کرد

یک رسانه عبری زبان فاش کرد سفر بلینکن به عربستان برای فراهم کردن زمینه سازش ریاض تل‌آویو انجام شده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه عبری خبرگزاری تسنیم، یک رسانه عبری زبان فاش کرد، حضور بلینکن در ریاض برای سازش عربستان انجام گرفته است.

روزنامه یدیعوت آحارانوت در شماره امروز دوشنبه خود در گزارشی در رابطه با حضور وزیر خارجه آمریکا در ریاض اعلام کرد، بلینکن تلاش زیادی برای پیشبرد روند سازش در بخش عربستانی آن دارد.

به نوشته این رسانه توافق سازش با عربستان در نقاط پایانی خود قرار دارد.

در ادامه این گزارش آمده است، آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا امروز دوشنبه سبفر خود را به خاور میانه آغاز کرد، این سفر در شرایط بسیار سرنوشت سازی انجام می‌شود که در آن امکان تحقق گشایش در روند توافق مبادله اسرا بین اسرائیل و حماس بسیار پررنگ شده است.

او صبح امروز به عربستان سعودی رسید و با مسئولین عالی رتبه کشورهای عربی و اروپایی برنامه‌های روز بعد از پایان جنگ در نوار غزه را مورد بحث و بررسی قرار داد و در عین حال تلاش‌‌هایی را برای پیشبرد ابتکار آمریکا برای توافقنامه سازش بین ریاض و تل‌آویو را هم ادامه داد، وزیر خارجه آمریکا در این زمینه اعلام کرد، توافق در آستانه به نتیجه رسیده است اما در حال حاضر نیازمند موافقت اسرائیل با راه حل دو کشوری هستیم.

واکنش تند حماس به ادعاهای بلینکن درباره مذاکرات آتش‌بس

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • توافق سازش عربستان با اسرائیل در نقاط پایانی خود قرار دارد
  • رسانه صهیونیست هدف اصلی سفر بلینکن به ریاض را فاش کرد
  • تاکید وزیر خارجه عربستان بر لزوم برقراری آتش‌بس در غزه
  • دیدار وزیران خارجه عربستان و آمریکا در ریاض
  • بلینکن در ریاض ادعای ضدایرانی کرد
  • هشدار اسرائیل به نمایندگان دیپلماتیک خود در سراسر جهان/ آغاز سفر منطقه‌ای وزیر خارجه آمریکا از عربستان/ دیدار وزیر امور خارجه بحرین با بشار اسد
  • کاخ سفید: بلینکن برای برقراری آتش‌بس ۶ هفته‌ای در غزه تلاش می‌کند
  • جدیدترین اظهارنظر وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه
  • سفر فرستاده ویژه پوتین به سودان
  • سفر معاون امیرعبداللهیان به ریاض