Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان هواشناسی با اشاره به بارش ۵ روزه باران در استان‌های شمال غرب و ارتفاعات البرز و زاگرس مرکزی نسبت به وقوع طوفان شن در برخی استان‌ها هشدار صادر کرد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی طی 5 روز آینده در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در برخی مناطق استان‌های واقع در شمال غرب، ارتفاعات البرز مرکزی و ارتفاعات زاگرس مرکزی رگبار باران،‌گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این وضعیت امروز در جنوب سیستان و بلوچستان و هرمزگان نیز پیش‌بینی می‌شود.

طی 2 روز آینده در شرق کشور و روزهای جمعه تا یکشنبه در نیمه شرقی کشور در برخی ساعات وزش باد شدید و گردوخاک روی می‌دهد که در منطقه زابل با طوفان گردوخاک همراه خواهد بود.

*توصیف سامانه: افزایش گرادیان فشاری

زمان شروع: اواخر وقت پنج‌شنبه 1401/03/12

زمان پایان: شنبه 1401/03/14

نوع مخاطره: وزش باد شدید، خیزش گردوخاک، توفان گردوخاک و در نواحی مستعد طوفان شن

منطقه اثر:

پنجشنبه 1401/03/12: شمال سیستان و بلوچستان و شرق خراسان جنوبی.

جمعه 1401/03/13: شمال سیستان و بلوچستان، شرق و جنوب خراسان جنوبی و شرق کرمان.

شنبه 1401/03/14: شمال سیستان و بلوچستان، شرق و جنوب خراسان جنوبی، شرق کرمان و شرق هرمزگان.

اثر مخاطره: اختلال در تردد، خیزش گردوخاک، کاهش کیفیت هوا، کاهش شعاع دید، آسیب به صنایع حساس به گردوخاک و احتمال خسارت به صنعت کشاورزی، شکستن درختان فرسود، آسیب به سازه‌های موقت، سقوط اشیاء از ارتفاعات، تاخیر و احتمال لغو پروازها.

توصیه: اجتناب از سفرهای غیر ضروری، عدم پارک خودروها در کنار درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه‌کاره، اجتناب از حضور در فضای باز برای تمام گروه‌ها، مدیریت و محافظت از صنایع حساس به گردوخاک، استحکام سازه‌های موقت، اجتناب از پرواز با بالگرد و هواپیماهای سبک، اجتناب از فعالیت‌های کویرنوردی.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان هواشناسی سازمان هواشناسی سیستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۳۴۷۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لحظه بلعیده شدن خودرو ها در سیل تسوج (عکس)

به گزارش صدای ایران از فارس،محمد مطهری فرماندار شهرستان شبستر ضمن تاکید بر هشدار‌های مکرر هواشناسی گفت:علی رغم هشدار‌های هواشناسی تعدادی از گردشگران جهت رفتن به ارتفاعات روستای انگشتجان خودرو‌های خود را در بستر رودخانه پارک می‌کنند و خودشان به سمت ارتفاعات می‌روند.

وی افزود:جاری شدن سیل در مسیر رودخانه موجب خسارت به سه خودروی این گردشگران شد که خوشبختانه هیچ خسارت جانی وجود نداشته و نیرو‌های ستاد بحران شهرستان در محل حضور یافته و خودرو‌ها به بیرون کشیده شد.

دیگر خبرها

  • هشدار نارنجی هواشناسی برای دوشنبه و سه شنبه | کدام استان‌ ها هشدار بارندگی گرفتند؟
  • هشدار سیل و طوفان و تگرگ به ۱۸ استان | تهران در خطر بارش‌های سیل‌آسا
  • لحظه بلعیده شدن خودرو ها در سیل تسوج (عکس)
  • هشدار نارنجی هواشناسی به کشاورزان و دامداران
  • هشدار نارنجی هواشناسی به کشاورزان
  • هشدار به کشاورزان؛ گندم و غلات را به مناطق امن ببرید
  • سیستان بارانی شد
  • هشدار نارنجی هواشناسی به چند استان
  • هشدار هواشناسی نسبت به تشدید فعالیت سامانه بارشی و آبگرفتگی معابر
  • هشدار هواشناسی درباره فعالیت سامانه بارشی در استان اردبیل