Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امور خارجه ترکیه ضمن ادعای حمایت از مسئله فلسطین، در عین حال گفت که این کشور به گفت‌وگو با رژیم موقت صهیونیستی ادامه می‌دهد.

به گزارش مشرق، مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه روز سه‌شنبه گفت که این کشور با رژیم موقت صهیونیستی بر سر ادامه گفت‌وگو به توافق رسیده است.

خبرگزاری آناتولی به نقل از چاووش اوغلو گزارش داد که در جریان سفر اخیر خود به رام الله و تل‌آویو، با یائیر لاپید وزیر خارجه صهیونیستی موضوعاتی را مطرح کرد که در نشست با تشکیلات خودگردان فلسطین بررسی کرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این موضوعات «بسیار مفید» بود، گفت که در جریان دیدار با لاپید، بر سر بررسی تعیین سفیر به توافق رسیده است. قرار است این وزیر صهیونیست به آنکارا سفر کند.

وزیر خارجه ترکیه همچنین مدعی شد که گفت‌وگوی این کشور با رژیم صهیونیستی، علیه مسئله فلسطین نیست، بلکه «این گفت‌وگو در کاهش تنش، نقش خواهد داشت».

بیشتر بخوانید:

تقویت روابط آنکارا و تل‌آویو بعد از مذاکراتی «صریح»

وی با این ادعا که خطوط قرمز ترکیه درباره فلسطین روشن است، خاطر نشان کرد: «مسئله فلسطین، قدس و مسجدالاقصی و وضعیت کنونی آن، مسائل بسیار حساسی برای ما به شمار می‌رود».

در همین ارتباط، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه به تازگی گفت که رژیم صهیونیستی آمادگی خود را برای همکاری با ترکیه در حوزه گاز طبیعی اعلام کرده و وزیر انرژی ترکیه نیز به زودی گفت‌وگوها در این زمینه را با رژیم تل آویو آغاز خواهد کرد.

اردوغان پیش از این نیز با اشاره به روابط ترکیه با رژیم صهیونیستی در حوزه انرژی، گفته بود: «موضوع گاز طبیعی می‌تواند به عنوان یکی از مهمترین گام‌هایی باشد که می‌توانیم با هم در روابط دوجانبه برداریم. امیدوارم از مذاکرات (در زمینه انرژی) نتیجه بی نقصی حاصل شود.»

به دنبال سفر اواسط اسفندماه سال گذشته «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم  موقت صهیونیستی به ترکیه و میزبانی رجب طیب اردوغان از او، روابط آنکارا و تل‌آویو گرم شده است.

رئیس‌جمهور ترکیه البته به ادعای حمایت از فلسطین ادامه داده و بعد از انتقادات از سفر هرتزوگ مدعی شد: «اقداماتی که برای روابط سیاسی-اقتصادی با اسرائیل انجام می‌دهیم یک موضوع است و قضیه بیت‌المقدس موضوعی دیگر. راه دفاع مؤثر از آرمان فلسطین، داشتن یک رابطه معقول، منطقی، منسجم و متعادل با اسرائیل است.»

پس از سفر سفر اسحاق هرتزوگ به آنکارا و دیدار او با رجب طیب اردوغان،  وزیر خارجه رژیم موقت صهیونیستی در سفری به «آتن» پایتخت یونان گفته بود که «همه می‌دانند روابط بین اسرائیل و ترکیه بهبود پیدا کرده و این امری سرّی نیست.» 

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین حادثه متروپل قیمت آنکارا ترکیه عادی سازی روابط با اسرائیل مولود چاووش اوغلو فلسطین خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت موقت صهیونیستی مسئله فلسطین تل آویو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۳۴۹۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افشای گفت‌وگوهای مخفیانه عربستان با اسرائیل در جریان جنگ غزه + جزئیات

به گزارش همشهری آنلاین، رسانه‌های رژیم صهیونیستی از گفت‌وگوهای مخفیانه بین عربستان و اسرائیل در طول جنگ غزه خبر داده و آن را فاش کردند.

کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی در گزارش خود آورده است: در جریان جنگ غزه، تماس‌های ویژه‌ای به‌صورت مخفیانه برای عادی‌سازی روابط و انعقاد یک توافق تاریخی بین اسرائیل با عربستان سعودی صورت گرفته است.

پیش‌تر «میدل ایست نیوز» به نقل از یک مقام آگاه، جزئیات توافق امنیتی و نظامی و سیاسی آمریکا و عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی را که به عادی‌سازی روابط ریاض و تل‌آویو ختم می‌شود، فاش کرد.

به‌گفته این مقام آگاه، توافق امنیتی دیپلماتیک آمریکا و عربستان سعودی و اسرائیل و تشکیلات خودگردان فلسطین به مراحل نهایی خود رسیده است و دولت آمریکا درباره آن با ولیعهد عربستان به توافق رسیده است.

به‌گفته این مقام، محور دوم توافق تسهیل دستیابی عربستان به سلاح‌های پیشرفته آمریکاست.

همچنین در محور سوم، دو کشور درباره برنامه هسته‌ای غیرنظامی تابع نظارت شدیدی توافق کرده‌اند که به‌موجب آن عربستان می‌تواند از منابع اورانیوم خود برای رآکتورهای هسته‌ای استفاده کند.

این مقام در ادامه تأکید کرد که در برابر، عربستان متعهد شده است که سرمایه‌گذاری‌های چین در خاک عربستان و نیز روابط نظامی خود با چین را محدود کند و سامانه‌های پدافندی جدید خود را کاملاً با تسلیحات آمریکایی نوسازی کند، تعهدی که منافع بسیاری برای تولیدکنندگان سلاح آمریکایی خواهد داشت و به ارتش‌های دو کشور امکان همکاری متقابل را می‌دهد.

این مقام آگاه تأکید کرد: عربستان به‌ازای همه این توافقات روابط خود را با رژیم صهیونیستی برقرار خواهد کرد با این شرط که «بنیامین نتانیاهو» متعهد به همکاری برای برقراری راه‌حل دودولتی با همکاری تشکیلات خودگردان فلسطینی پس از اصلاح آن باشد.

کد خبر 848565 منبع: تسنیم برچسب‌ها اسرائیل خبر ویژه عربستان فلسطین

دیگر خبرها

  • رئیس حزب آینده ترکیه با هنیه دیدار و درباره جنگ غزه گفت وگو کرد
  • احمد داود اوغلو با هنیه دیدار کرد
  • افشای گفت‌وگوهای مخفیانه عربستان با اسرائیل در جریان جنگ غزه + جزئیات
  • رسانه عبری: باکو میانجی بالقوه تل‌آویو و آنکارا است
  • واکنش حماس به عملیات شهادت طلبانه شهروند ترکیه
  • گفت‌وگوهای پنهانی عربستان با اسرائیل در جریان جنگ غزه
  • فیدان: مشتاقانه منتظر محاکمه مقامات اسرائیل هستیم
  • اظهارات جدید وزیر خارجه انگلیس علیه ایران | این راهکار بزرگ‌ترین ضربه به ایران و حماس خواهد بود
  • ترکیه از نخست‌وزیر هلند برای دبیرکلی ناتو حمایت می‌کند
  • حضور رسانه‌های ترکیه در نمایشگاه دستاوردهای نظامی ایران