Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس فدراسیون دوومیدانی گفت: این رشته نیاز به توجه دارد و حضور یک حامی مالی قوی در رقابت‌های بین‌المللی جام امام رضا (ع) ضروری است و اگر حمایت‌ها بیشتر شود سال آینده مسابقات با حضور حداقل ۳۰ کشور برگزار خواهد شد.

هاشم صیامی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با ایران اکونومیست درباره سطح مسابقات بین‌المللی جام امام رضا (ع)، اظهار داشت: امسال نسبت به سال گذشته شرایط بهتری را تجربه کردیم چون تیم‌ها با دوومیدانی‌کاران بیشتری به این مسابقات آمدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین میزبانی خوبی داشتیم و دوومیدانی‌کاران و روسای فدراسیون‌های کشورهای دیگر از سطح این مسابقات راضی بودند. سال گذشته به دلیل کرونا کشورهای کمتری در این مسابقات شرکت کردند.

وی افزود: شرایط برگزاری مسابقات بسیار عالی بود و ترجیح دادیم تا این رقابت‌ها در زیر نور استاندارد در شب برگزار شود. زیرا مسابقات زیبایی خاص خود را داشت. همچنین داوران ایرانی نیز قضاوت خوبی داشتند. دهلان الحمد رییس کنفدراسیون دوومیدانی آسیا و نایب رییس فدراسیون جهانی و شوگو ماران دبیرکل کنفدراسیون دوومیدانی آسیا از سطح این مسابقات احساس رضایت کردند.

رئیس فدراسیون دوومیدانی عنوان کرد: سطح کیفی و برگزاری مسابقات عالی بود و در طول مسابقات نظم و انضباط خاصی حاکم بود. هدف این بود تا در کنار برندسازی، در حوزه ورزش قهرمانی درآمدزایی کنیم. این مسابقه برندی به نام امام رضا (ع) را داشت و تا حدی مورد توجه مسوولان بزرگ دوومیدانی جهانی و آسیایی قرار گرفت که از نزدیک در این رقابت‌ها حضور یافتند. حتی دهلان به دلیل مهمان نوازی مردم مشهد قول همکاری داد تا حمایتی بهتر و خوبی را سال آینده داشته باشد.

وی نقطه ضعف مسابقات بین‌المللی امام رضا(ع) را نبود حامیان مالی دانست و گفت: از مسوولان ورزش کشور، دستگاه‌های اقتصادی و حامیان مالی می‌خواهم تا وقتی به نام امام رضا (ع) مسابقاتی برگزار می‌شود، این رشته پرمدال و پایه را در اولویت قرار دهند. دوومیدانی نیاز به توجه دارد و حضور یک حامی مالی قوی در این مسابقات ضروری است و با وجود آنکه ۲ ساعت پخش تلویزیونی داشتیم، نمی‌توانستیم نیازهای حامیان ورزش را پاسخگو باشیم. همچنین یکی از اپراتورها قرار بود تا به عنوان حامی مالی در کنار ما باشد؛ اما در دقیقه ۹۰ دست ما را خالی گذاشتند. در حالی که شرکت ترک‌سل در ترکیه برای فدراسیون دوومیدانی این کشور یک هتل و مجموعه عالی ساخته و به آنها هدیه داده است.

صیامی اضافه کرد: چرا شرکت‌های بزرگ در کنار دوومیدانی نمی‌آیند و کمکی به رشد این رشته نمی‌کنند. اگر حمایت‌ها بیشتر شود سال آینده این مسابقات با حضور حداقل ۳۰ کشور برگزار خواهد شد. ادامه روند با این وضعیت کارمان را سخت می‌کند.

وی همچنین با اشاره به اینکه رکوردهای خیلی خوبی در دو ۲۰۰ متر، ۱۵۰۰ متر و پرتاب چکش و دیگر ماده‌ها داشتیم، گفت: یک سری نقاط ضعف داشتیم و نمره عالی به خودمان نمی‌دهیم؛ اما نشان دادیم که این مسابقات نسبت به سال گذشته از نظر کمی و کیفی شرایط بهتری دارد و هر سال بهتر خواهد شد. حتی در دو ۱۰۰ متر رقابت تنگاتنگی میان دوومیدانی‌کاران بود. سال گذشته دو نقطه ضعف بزرگ داشتیم و امسال این نقطه ضعف از بین رفت. زیرا سال گذشته چیدمان و نظم خوبی در این مسابقات نبود و اولین دوره این رقابت‌ها را برگزار می‌کردیم. امسال هم حتما اگر مشکلاتی بوده مورد بررسی قرار می‌دهیم.

دومین دوره رقابت‌های بین‌المللی دوومیدانی جام امام رضا (ع) گرامیداشت استاد علی باغبانباشی طی روزهای هشتم و نهم خردادماه با حضور ۸ کشور خارجی و ۷ تیم داخلی به میزبانی ورزشگاه امام رضا(ع) شهر مشهد مقدس برگزار شد. ایران، ارمنستان، عراق، عمان، کویت، ترکیه، افغانستان، پاکستان و بنگلادش کشورهای شرکت کننده در مسابقات بین‌المللی جام امام رضا (ع) بودند.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: هاشم صیامی ، فدراسیون دو و میدانی ، احسان حدادی

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: هاشم صیامی فدراسیون دو و میدانی احسان حدادی فدراسیون دوومیدانی جام امام رضا فدراسیون دو بین المللی سال گذشته رقابت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۳۵۱۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استخر تورال قهرمان نخستین دوره رقابت‌های هندپلوی ارومیه شد

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه از برگزاری مسابقات هندپلو بین استخری به میزبانی استخر شهرداری ارومیه و برای اولین بار در سطح کشور خبر داد.

محمد نقی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در آذربایجان‌غربی از برگزاری نخستین دوره مسابقات هندپلو در ارومیه خبر داد.

وی در تشریح این خبر افزود: امروز پنج‌شنبه ۱۳ اردیبهشت، مسابقات هندپلو بین استخری با حضور تیم‌های هندپلو استخرهای ارومیه برگزار شد و در پایان با قهرمانی تیم استخر تورال خاتمه یافت.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه گفت: مسابقات هندپلو رشته‌ای جدید در ورزش است که برای نخستین بار در شهر ارومیه توسط استخر شهرداری ارومیه به مرحله اجرا درآمد.

نقی‌پور ادامه داد: هر تیم این رشته ورزشی متشکل شده از ۸ بازیکن (۴ نفر فیکس، ۴ نفر نیمکت نشین) بوده و بازی در ست‌های ۱۰ دقیقه‌ای برگزار می‌شود و تیمی که برنده دو ست از بازی شود پیروز مسابقه لقب می‌گیرد.

وی تصریح کرد: مسابقات هندپلوی بین استخری شهر ارومیه امسال برای نخستین بار در رده سنی بانوان ۱۲ الی ۱۵ سال به میزبانی استخر شهرداری ارومیه برگزار شد و تیم هندپلوی شهرداری ارومیه به مقام دومی بسنده کرد.

به گزارش ایمنا، ورزش هندپلو یا به زبان ترکی محلی توپ‌سو برای اولین بار توسط دو تن از اساتید دانشگاه ارومیه طراحی و در مسابقات المپیاد ورزش‌های همگانی دانشگاه‌های کشور برای بانوان و آقایان اجرا شد و از سال ۱۴۰۲ توسط وزارت ورزش و جوانان به رسمیت شناخته شده و به عنوان کمیته هندپلوی ایران، زیر نظر فدراسیون ورزش‌های همگانی با مجوز وزارت ورزش و جوانان فعالیت ملی خود را آغاز کرد.

کد خبر 750140

دیگر خبرها

  • راه‌یابی دو بانوی تیرانداز مازندرانی به فینال مسابقات کشور
  • درخشش دختران مازندرانی در مسابقات تیراندازی کشور
  • استخر تورال قهرمان نخستین دوره رقابت‌های هندپلوی ارومیه شد
  • انتخابات کمیسیون ورزشکاران دوومیدانی مجددا برگزار شد
  • حمایت کمیته ملی المپیک از دوومیدانی‌کاران
  • برگزاری اردوهای تیم ملی دوومیدانی با حمایت کامل کمیته ملی المپیک
  • شرایط برای حضور دانشجویان توانمند ورزشکار در مسابقات آسیایی و جهانی فراهم می‌شود
  • مازندران نایب قهرمان مینی گلف بانوان کشور شد
  • حضور شناگر سندروم‌داون مهابادی در مسابقات کشوری
  • شناگر نابغه سندروم داون مهابادی در مسابقات قهرمانی کشور حضور دارد