Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان ها _خلیلیان گفت: تمرکز فعلی بر یافتن پیکرهای احتمالی افراد زیر آوار مانده است و تا یافتن آخرین جسد تلاش خواهیم کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از آبادان، صادق خلیلیان عصر سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در 2 روز نخست حادثه متروپل، به دلیل حضور خانواده‌های جانباختگان و مردم در محل حادثه آواربردرای کُند پیش رفت و از سوی دیگر به دلیل ناپایدار بودن بخش باقی مانده سازه نمی‌توانستیم دقت و احتیاط را فدای سرعت کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پس از چند روز آواربرداری و مقاوم سازی بخشی از باقی مانده سازه عملیات شتاب بیشتری یافته است و اکنون بیشتر ماشین آلات‌ سنگین عملیات آواربرداری را انجام می‌دهند و با ورود آنها احتمال خطر ریزش آوار روی گروه‌های امدادی کاهش یافته است.

خلیلیان افزود: در مرحله کنونی فناوری و دستگاه‌ها حرف اول را می‌زنند و شرکت‌های مختلف منطقه و قرارگاه خاتم الانبیا با آوردن ماشین آلات فوق سنگین و تجهیزات از چهار جبهه عملیات را دنبال می کنند.

استاندار خوزستان با بیان اینکه دولت با ارسال تجهیزات لازم پشتوانه مناسبی برای عملیات آواربرداری در حادثه متروپل داشت گفت: تلاش می‌شود عملیات جست و جو در متروپل تا امروز به پایان برسد. 

وی تصریح کرد: در ضلع جلوی سازه به زیرزمین برج متروپل دسترسی پیدا کرده و بامداد روز سه‌شنبه چهار پیکر از زیر آوار خارج شد.

فرمانده سپاه آبادان: تا لحظه آخرین در کنار مردم هستیم/ روند آواربرداری تسریع می‌شود‌فرمانده سپاه آبادان: تا لحظه آخرین در کنار مردم هستیم/ روند آواربرداری تسریع می‌شود‌5 دانش‌آموز در ‌متروپل آبادان جان باختند/ فرهنگیان خوزستان عزادارندگزارش| همدلی و مهربانی آبادانی‌ها به وقت متروپل/ روایت تسنیم از شرایط سخت و اندوه‌بار آبادان + فیلم

وی افزود: کار با قدرت در حال دنبال شدن است و تقسیم کار مناسبی بین گروه‌ها شکل گرفته تا این عملیات در کمترین زمان ممکن پایان یابد.

استاندار خوزستان گفت: همه قدرت ملی و استانی در آبادان پای کار هستند تا پیکر سایر جانباختگان از زیر آوار خارج و عملیات آواربرداری انجام شود.

خلیلیان گفت: چند تیم کارشناسی نظر داده‌اند که امکان سرپا نگه داشتن مابقی سازه متروپل وجود ندارد و احتمالا مابقی سازه از طبقات بالا تخریب خواهد شد.

به گزارش تسنیم بخشی از ساختمان دوقلوی متروپل آبادان ساعت 12 و 40 دقیقه روز دوشنبه دوم خرداد ماه ریزش کرد و تاکنون 36 جسد از زیر آوار خارج شده است.

با گذشت 9 روز از وقوع این حادثه عملیات آواربرداری با بسیج امکانات و تجهیزات و نیز حضور شبانه روزی نیروهای امدادی ادامه دارد.

انتهای پیام /331

منبع: تسنیم

کلیدواژه: عملیات آواربرداری زیر آوار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۳۵۱۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم پایداری جوی در آبادان و خرمشهر

محمد سبزه زاری مدیر سازمان هواشناسی خوزستان گفت: آسمان امروز آبادان و خرمشهر صاف و آفتابی است و دمای هوا در این شهر‌ها روی نقشه هواشناسی ۲۸ درجه را نشان می‌دهد است.

به گفته مدیر سازمان هواشناسی خوزستان در حال حاضر نم نسبی هوا ۶۱ درصد و دید افقی هفت هزار متر است.

او گفت: بیشترین دمای ثبت شده در آبادان و خرمشهر طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۷ درجه و کمترین میزان دمای ثبت شده در این مدت زمانی ۲۴ درجه گزارش شده است.

این مسئول گفت: سرعت وزش باد در آبادان و خرمشهر ۲ متر بر ثانیه و هفت کیلومتر بر ساعت است.

باشگاه خبرنگاران جوان آبادان آبادان

دیگر خبرها

  • آتش سوزی در پتروشیمی آبادان مهار شد
  • جست‌وجو برای یافتن پیکر فرد غرق شده در نازلوچای ادامه دارد
  • تداوم پایداری جوی در آبادان و خرمشهر
  • نمایشگاه دست سازه‌های دانش آموزی در هنرستان فنی و حرفه‌ای ابوذر آبادان
  • سازمان ملل: آوار برداری نوار غزه احتمالا ۱۴ سال طول می‌کشد
  • غرق شدن ۲ نفر در رودخانه ارومیه؛ جسد یک نفر پیدا شد
  • مقام سازمان ملل : آواربرداری در غزه حدود ۱۴ سال طول می‌کشد
  • مقام سازمان ملل: آواربرداری در غزه حدود ۱۴ سال طول می‌کشد
  • آواربرداری در غزه حدود ۱۴ سال طول می‌کشد
  • مهلت ۳ ماهه استاندار لرستان جهت تکمیل برج امید