Web Analytics Made Easy - Statcounter

فاتح بیرول به مجله اشپیگل آلمان گفته است که اروپا به دلیل محدودیت عرضه در بازارهای نفت، ممکن است با کمبود سوخت در تابستان امسال روبرو شود.

به گزارش ایران اکونومیست، مدیر اجرایی آژانس بین‌المللی انرژی اظهار کرد: هنگامی که فصل تعطیلات در اروپا و آمریکا فرا برسد، تقاضا برای سوخت افزایش پیدا خواهد کرد. در آن زمان ممکن است شاهد کمبود سوختهایی نظیر دیزل، بنزین یا کروسن به خصوص در اروپا باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیول هشدار داد که بحران انرژی فعلی بسیار بزرگتر از شوکهای نفتی دهه ۱۹۷۰ است که مدت طولانی‌تری ادامه پیدا خواهد کرد. در آن زمان فقط بحران مربوط به نفت بود اما اکنون بحران نفتی، بحران گازی و بحران برق را به صورت همزمان داریم.

بحران انرژی در پاییز سال ۲۰۲۱ آغاز شد اما حمله نظامی روسیه به اوکراین، این بحران را به دلیل واهمه بازار از مختل شدن عرضه انرژی روسیه تشدید کرد. همزمان، دولتهای غربی تحریمهای به شدت محدودکننده‌ای را علیه روسیه در واکنش به جنگ در اوکراین اعمال کردند.

سران اتحادیه اروپا روز دوشنبه با کاهش ۹۰ درصد از واردات نفت از روسیه تا پایان امسال موافقت کردند که شدیدترین تحریم اعمال شده از سوی این بلوک علیه مسکو به تلافی حمله سه ماهه پیش به اوکراین است.

بر اساس گزارش اویل پرایس، تغییر جریانهای نفت، به ظرفیت کمتر پالایش جهانی اضافه شده است و به افت ذخایر فرآورده‌های نفتی از جمله ذخایر آمریکا منتهی شده است. ظرفیت پالایش در سطح جهانی و در آمریکا اکنون چند میلیون بشکه در روز کمتر از دوران پیش از پاندمی کووید است.

حدود یک میلیون بشکه در روز ظرفیت پالایش در آمریکا از زمان آغاز پاندمی، به طور دائمی غیرفعال شده است و پالایشگاه‌ها یا ترجیح داده‌اند تاسیساتشان را از دست بدهند یا آنها را به پایگاههای تولید سوخت زیستی تبدیل کنند. در سطح جهانی ظرفیت پالایش محدودتر شده است، به خصوص پس از این که خریداران غربی از جمله آمریکا اعلام کردند دیگر نفت VGO و سایر فرآورده‌های لازم برای پالایش نفت و تولید بنزین، دیزل و سوخت جت را از روسیه خریداری نخواهند کرد.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: آژانس بین‌المللی انرژی (IEA) ، کمبود سوخت ، تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه ، ممنوعیت واردات نفت روسیه

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: آژانس بین المللی انرژی IEA کمبود سوخت تحریم های اتحادیه اروپا علیه روسیه ممنوعیت واردات نفت روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۳۵۳۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حملات سنگین روسیه به 4 نیروگاه حرارتی اوکراین

روسیه روز شنبه بار دیگر به طور گسترده تاسیسات انرژی اوکراین را گلوله باران کرد و برق در برخی مناطق این کشور قطع شد.

به گزارش فارس؛ «جرمان گالوشچنکو» وزیر انرژی اوکراین گفت که روسیه روز شنبه به تاسیسات انرژی اوکراین در سه منطقه این کشور حمله کرد.
 
به گزارش خبرگزاری «رویترز»، گالوشچنکو گفت که حملات روسیه مناطق «دنیپروپتروفسک» در مرکز اوکراین و مناطق غربی «لویو» و «ایوانو فرانکیفسک» را هدف قرار داده است.

بر اساس این گزارش، روسیه به چهار نیروگاه حرارتی اوکراین حمله کرده است.

شرکت اوکراینی «دی تک» با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد:«روسیه بار دیگر به طور گسترده تاسیسات انرژی اوکراین را گلوله باران کرد. تجهیزات این شرکت آسیب جدی دیده است و کارگران انرژی در تلاش هستند تا عواقب حمله را از بین ببرند.»

از 22 مارس به این سو، نیروهای روسیه بمباران تاسیسات برق اوکراین را تشدید کرده و تقریبا هر روز به نیروگاه‌های حرارتی، آبی و سایر زیرساخت‌های انرژی حمله می کنند.

با وجود آب و هوای معتدل بهاری در هفته‌های اخیر، اوکراین با کسری برق مواجه شده و دولت مجبور شد برق را در چند منطقه قطع کند و به واردات برق روی آورد.

تحلیلگران معتقدند که نیروهای روسیه عملیات تهاجمی جاری را حفظ کرده و در برخی مناطق تشدید کرده، احتمالاً از شرایط آب و هوای بهاری و کمبود تجهیزات اوکراین قبل از رسیدن کمک‌های نظامی وعده داده شده غرب بهره‌برداری می‌کنند.

نیروهای روسیه همچنین به دنبال تضعیف پدافند هوایی تخریب شده اوکراین در تلاش برای فروپاشی شبکه انرژی و آسیب طولانی مدت به زیرساخت‌ها و ظرفیت صنعتی دفاعی اوکراین هستند.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین نیز اعلام کرد که در حال حاضر هیچ مذاکره‌ای بین مسکو و کی‌یف برای پایان «عملیات ویژه نظامی» روسیه در اوکراین وجود ندارد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ابتکار وزارت نیرو برای حل بحران خاموشی‌ها؛ راه‌اندازی پویش!
  • روسیه: با اعمال تحریم‌های احتمالی اروپا گاز گران‌تر می‌شود
  • اعلام وضعیت قرمز و وخیم جنگی در جبهه شرقی اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به تاسیسات نفتی روسیه
  • چین از اتحادیه اروپا می‌خواهد تا سیاست‌های تجاری «تبعیض آمیز» را متوقف کند
  • حملات سنگین روسیه به 4 نیروگاه حرارتی اوکراین
  • روسیه به ۴ نیروگاه حرارتی اوکراین حمله کرد
  • حمله گسترده روسیه به زیرساخت‌های انرژی اوکراین در سه منطقه/ اعزام خلبانان اوکراینی به فرانسه برای آموزش جنگنده اف-۱۶
  • حمله گسترده روسیه به زیرساخت های انرژی اوکراین در سه منطقه
  • مدودف: توقیف دارایی های روسیه در آمریکا بی پاسخ نمی ماند
  • تحریم‌های اروپا علیه روسیه به نفع فروشندگان گاز