Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد، هرگونه حمله جدید ترکیه به شمال سوریه، منجر به تضعیف ثبات منطقه و تشدید اوضاع می‌شود.

به گزارش ایران اکونومیست، به نقل از سایت شبکه خبری روسیا الیوم، ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا خاطرنشان کرد: ما همچنان نسبت به افزایش احتمالی فعالیت نظامی ترکیه در شمال سوریه به ویژه تاثیر آن بر ساکنان غیرنظامی این منطقه بسیار نگران هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه افزود: ما به حمایت خود از حفظ خطوط آتش بس کنونی ادامه داده و هرگونه تشدید تنش را که ممکن است اوضاع را تهدید کند، محکوم می‌کنیم. حفاظت و حمایت از مناطق آتش بس برای تمامی طرف‌ها بسیار مهم است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا همچنین تصریح کرد، هر گونه تلاش برای حمله در شمال سوریه منجر به نتایج معکوس و توسعه درگیری می‌شود و هرگونه حمله جدید ثبات منطقه را از بین خواهد برد.

پیشتر رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه خاطرنشان کرد که ارتش این کشور تصمیم دارد عملیات نظامی را برای مبارزه با تروریسم در مرزهای ترکیه انجام دهد و تصمیم درخصوص این عملیات به زودی اتخاذ می‌شود.

وی ادامه داد: گام‌های جدیدی را برای تکمیل منطقه امن در عمق ۳۰ کیلومتری شمال سوریه آغاز خواهیم کرد.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ، ترکیه ، سوریه

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ترکیه سوریه سخنگوی وزارت خارجه آمریکا شمال سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۳۵۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیه: آمریکا درباره حقوق بشر به استانداردهای دوگانه مبتلاست

به گزارش قدس آنلاین وزارت خارجه آمریکا سالانه اقدام به انتشار گزارشی درباره شرایط حقوق بشر در جهان کرده و در آن کشورهای ناقض حقوق بشر را معرفی می‌کند. با توجه به تجاوز ۲۰۱ روزه اسراییل به غزه که طی آن این باریکه با خاک یکسان و بیش از ۳۴ هزار نفر جان خود را از دست دادند، رژیم صهیونیستی از منظر افکار عمومی جهان در صدر لیست ناقضان حقوق بشر قرار گرفت؛ موضوعی که مقامات آمریکایی با آن موافق نیستند. 

 ترکیه امروز (چهارشنبه) ایالات متحده را به داشتن استانداردهای دوگانه در حوزه حقوق بشر متهم کرده و از ناتوانی وزارت خارجه این کشور در انعکاس جنایات اسراییل در جنگ غزه در گزارش سالانه خود انتقاد کرد. 

در بیانیه منتشر شده از سوی وزارت خارجه ترکیه آمده است: ما عمیقا از اینکه بحران انسانی در جریان غزه در گزارش سالانه وزارت خارجه آمریکا منعکس نشده است، نگران هستیم. این گزارش با انگیزه‌های سیاسی و به دور از بی طرفی نگارش شده است. ما از واشنگتن می‌خواهیم به استانداردهای دوگانه خود در این زمینه پایان بخشد. 

وزارت خارجه ترکیه در ادامه آمریکا را متهم به ارتباط با شبه نظامیان کرد سوری متهم کرد؛ جریانی که از سوی آنکارا تروریستی محسوب می‌شود. 

آنکارا در پایان با محکوم کردن جنگ اسراییل در غزه، خواستار استقرار آتش بس فوری در این باریکه شد. این بیانیه همچنین حمایت همه جانبه و بی، چون و چرای کشورهای غربی از تل آویو در این جنگ را مورد انتقاد قرار داد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیگر خبرها

  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به تحریم های سه کشور علیه ایران: دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • سخنگوی وزارت خارجه: دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • سفر اردوغان به آمریکا به تعویق افتاد
  • واکنش وزارت خارجه به اعمال تحریم برخی از کشورهای غربی علیه نیروهای مسلح ایران
  • کره شمالی : بدترین وضعیت حقوق بشر در جهان را در آمریکا داریم
  • سخنگوی وزارت خارجه آمریکا استعفا کرد
  • سخنگوی عرب زبان وزارت خارجه آمریکا استعفا کرد
  • سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به جنگ غزه از سمت خود استعفا کرد
  • استعفای دیپلمات آمریکایی در اعتراض به جنگ غزه
  • ترکیه: آمریکا درباره حقوق بشر به استانداردهای دوگانه مبتلاست