Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دیروز (سه شنبه) «نبیه بری» با ۶۵ رأی از مجموع ۱۲۸ رأی برای بار هفتم به عنوان رئیس پارلمان لبنان و «الیاس بوصعب» نیز به عنوان معاوی وی (هر دو متحد حزب‌الله) انتخاب شدند.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی به این موضوع واکنش نشان داده و اعلام کردند که «مخالفان حزب‌الله و سید حسن نصرالله اولین شکست خود پس از انتخابات را متحمل شدند».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این رسانه‌ها افزودند، «اردوگاه متحد حزب الله» یک دستاورد در پارلمان لبنان رقم شد. با انتخاب بری و الیاس بوصعب از متحدان حزب‌الله به عنوان معاون وی، «اردوگاه مخالف حزب‌الله» امروز از انسجام کمتری برخوردار است.

وب‌سایت صهیونیستی «روترنت» نیز نوشت، علیرغم آنکه حزب‌الله در انتخابات اخیر بخشی از قدرت خود را از دست داد اما امروز می‌تواند نفس راحتی بکشد. بری برای بار هفتم رئیس پارلمان لبنان شد و معاون مسیحی وی الیاس بوصعب هم متحد حزب‌الله است.

روزنامه «اسرائیل هیوم» هم نوشت، نبیه بری با یک رأی بیشتر از نصف اعضای پارلمان به عنوان رئیس انتخاب شد. این هفتمین ریاست نبیه بری ۸۴ ساله بر پارلمان لبنان است. وی اولین بار در سال ۱۹۹۲ به عنوان رئیس پارلمان انتخاب شد و از زمان جنگ داخلی لبنان، اتحاد خود با حزب‌الله را حفظ کرده است.

این روزنامه ادامه داد، با انتخاب بری اولین امتحان دشمنان حزب‌الله با «شکست مفتضحانه» تمام شد.  حزب «القوات اللبنانیه» بازنده واقعی است، این حزب علیرغم آنکه توانست حضور خود در میان طایفه مسیحی را تقویت کند اما در انتخاب نامزدی دیگر به جای نبیه بری شکست خورد.

اسرائیل هیوم افزود،  به نظر می‌رسد با انتخاب مجدد بری، اردوگاه حزب‌الله برای تشکیل ائتلاف محدود خود تلاش خواهد کرد.

«سمیر جعجع» رهبر حزب «القوات اللبنانیه» که وابسته به عربستان سعودی و آمریکاست و در نقطه مقابل مقاومت قرار دارد، پیش از این گفته بود که به بری رأی نخواهند داد. جعجع ادعا کرده بود که نمایندگان وابسته به القوات و جریان مقابل مقاومت، قصد دارند، رئیس جدیدی برای پارلمان انتخاب کنند که «حافظ حکومت لبنان» باشد.

وی نیز مانند آمریکا و عربستان، مدعی بود که حزب الله اکثریت پارلمانی را از دست داده است و به همین دلیل با انتخاب رئیس دیگری برای پارلمان، تلاش خواهد کرد که «تصمیم‌گیری راهبردی را به حکومت» بازگرداند و تصمیم امنیتی و نظامی نیز در دست ارتش لبنان باشد.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس

کلیدواژه: نبیه بری پارلمان لبنان پارلمان لبنان نبیه بری حزب الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۳۵۵۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لحظه اصابت راکت‌ها به پایگاه کرم ابوسالم/ واکنش تصویری قسام

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شهاب نیوز، گردان‌های قسام پیش با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که در عملیاتی با حضور گروهان‌های قدس، نظامیان اشغالگر صهیونیست را در پایگاه نظامی کرم ابو سالم و اطراف آن با موشک‌های کوتاه برد ۱۱۴ میلیمتری رجوم هدف قرار داده است.

بنابر اذعان منابع عبری که تصاویر این حمله را منتشر کرده اند، عملیات قسام دو مرحله‌ای بوده و طی آن شماری از نظامیان صهیونیست نیز کشته و زخمی شده اند. این منابع تاکنون به هلاکت پنج نظامی اذعان کرده اند.



از سوی دیگر، دفتر رسانه‌ای گردان‌های قسام به عملیات امروز با انتشار تصویری از سامانه راکتی «رجوم» واکنش نشان داد که مزین به آیه‌ای از قرآن کریم نیز شده است.

کد خبر 6097497 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • مواضع رژیم صهیونیستی زیر آتش سنگین رزمندگان حزب‌الله
  • تداوم حملات انتقام جویانه حزب الله لبنان | رامیا و زاعوره به آتش کشیده شد
  • مواضع رژیم صهیونیستی زیر آتش سنگین حزب‌الله
  • لحظه اصابت راکت‌ها به پایگاه کرم ابوسالم/ واکنش تصویری قسام
  • انتقام موشکی مقاومت لبنان از صهیونیست ها | محل اصابت موشک های حزب الله به شهرک صهیونیست نشین + ویدئو
  • اسرائیل حومه «ناقوره» را بمباران کرد
  • حملات بامدادی به جنوب لبنان/ اسرائیل حومه «ناقوره» را بمباران کرد
  • حمله موشکی حزب‌الله لبنان به پایگاه صهیونیستی
  • معاون دبیرکل حزب‌الله: مقاومت لبنان آماده جنگ است اما آن را نمی‌خواهد/ بر اساس داده‌ها، صهیونیست‌ها ناتوان هستند و علاقه‌ای به جنگ ندارند/ مقاومت نیز منفعتی در جنگ گسترده نمی‌بیند
  • حمله حزب الله لبنان به مقر سربازان صهیونیست + فیلم