Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-29@14:42:52 GMT

حذف تدریجی محدودیت های کرونایی سفت و سخت در چین

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۳۵۵۹۲

حذف تدریجی محدودیت های کرونایی سفت و سخت در چین

به گزارش حوزه سایر رسانه ها خبرگزاری تقریب، مقامات شانگهای می گویند قصد دارند روز چهارشنبه گام های جدیدی را در جهت بازگشایی بزرگ ترین شهر چین بردارند. قرنطینه کرونایی دو ماه است که دومین اقتصاد بزرگ جهان را فلج کرده و میلیون ها نفر را تا حد زیادی در خانه های خود محبوس کرده است.

این محدودیت ها در پکن، شانگهای و شهرهای دیگر چین آسیب های اقتصادی قابل توجهی را در پی داشته و زنجیره تامین جهانی و تجارت بین المللی را مختل کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



زونگ مینگ، معاون شهردار شانگهای، روز سه شنبه در یک کنفرانس خبری روزانه در مورد وضعیت کرونایی این شهر گفت: به زودی خدمات رسانی کامل اتوبوس و مترو و همچنین ارتباطات ریلی با بقیه شهرهای چین برقرار خواهد شد. مدارس هم به صورت داوطلبانه برای دانش‌آموزان بازگشایی می‌شوند. همچنین مراکز خرید، سوپرمارکت‌ها، فروشگاه‌ها و داروخانه‌های شانگهای به تدریج با حداکثر ۷۵ درصد ظرفیت بازگشایی می‌شوند اما سینماها و سالن های ورزشی تعطیل خواهند ماند.

مقامات شانگهای که ۱۱ خرداد را به عنوان تاریخ هدف برای بازگشایی مراکز تعیین کرده اند، به نظر می رسد آماده تسریع روند گشایش ها در روزهای اخیر هستند. چند مرکز خرید و بازار بازگشایی شده‌اند و به برخی از ساکنان گذرنامه ای مخصوص داده شده است که به آنها اجازه می‌دهد هر بار چند ساعت از آنجا خارج شوند.

روز دوشنبه شانگهای ۲۹ مورد جدید کرونا را ثبت کرد که نسبت به بیش از ۲۰ هزار مورد در حدود یک ماه پیش کاهش چشمگیری را نشان می دهد. لی کیانگ، مقام ارشد حزب کمونیست حاکم چین در شانگهای، در نشستی در روز دوشنبه به نقل از مسئولان این شهر گفت که شانگهای از طریق مبارزه مستمر به دستاوردهای بزرگی در مبارزه با شیوع بیماری کرونا دست یافته است.

طی هفته های گذشته مقامات شانگهای قرنطینه شدیدی را در سطح شهر تحت استراتژی "کووید صفر چین" اعمال کردند که هدف آن از بین بردن هر گونه شیوع ویروس از طریق آزمایش انبوه و ایزوله کردن هر فرد آلوده در مراکز خاص بود.

به گفته مسئولان آموزش و پروش این شهر، مدارس برای دو سال آخر دبیرستان و سال سوم راهنمایی بازگشایی خواهند شد اما دانش‌آموزان می‌توانند شخصاً تصمیم بگیرند که در کلاس ها شرکت کنند یا خیر. سایر مقاطع تحصیلی و مهدکودک ها همچنان تعطیل هستند.

از ۱۵ آوریل (۲۶ فروردین) همه پرسنل در مناطق قرنطینه و کنترل شده شانگهای با ترکیب آزمایش های آنتی ژن و تست تشخیص اسید نوکلئیک غربالگری می شوند و پرسنل مناطق احتیاط نیز تحت آزمایش های آنتی ژن قرارگرفتند.

براساس نتایج غربالگری و شرایط خطرناک، مناطق در شانگهای به مناطق قرنطینه، کنترل شده و احتیاطی طبقه بندی شده بود.

در همین حال، پکن روز سه شنبه محدودیت های کرونایی شهروندانش را در برخی از مناطق کاهش داد. پایتخت چین  روز گذشته ۱۸ مورد جدید کرونا را ثبت کرد.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: محدودیت کرونایی چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۳۵۵۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار وزرای دفاع ایران و روسیه در آستانه

وزرای دفاع ایران و روسیه در حاشیه اجلاس شانگهای در آستانه دیدار و گفتگو کردند. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری تسنیم، ارتشبد سرگئی شایگو در این دیدار با محکوم کردن حملات رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در سوریه، پاسخ ایران را مطابق با حق دفاع مشروع ایران دانست.

امیر آشتیانی ضمن تشکر از حمایت و مواضع فدراسیون روسیه در محکومیت اقدام غیرقانونی و ناقض قوانین بین‌المللی رژیم صهیونیستی و حمایت از اقدام مشروع ایران در پاسخ به گستاخی این رژیم اظهار داشت: حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشورهای غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است.

وزیر دفاع ایران با اشاره به تحرکات ناتو و برخی کشورهای غربی در توسعه به شرق و حضور در جغرافیای امنیتی شانگهای بر استفاده از ظرفیت‌های سازمان همکاری شانگهای برای رفع تهدیدات مشترک تاکید کرد.

آشتیانی با اشاره به سوابق طولانی مناسبات دفاعی و نظامی دو کشور بر توسعه مناسبات فی مابین جهت استحکام ثبات و امنیت در منطقه و نفی یک جانبه گرایی در روندهای جهانی  تاکید کرد.

دو طرف در عین حال با توجه به تجربه موفق دو کشور در مقابله با تروریسم در منطقه بر ضرورت همکاری مشترک جهت مقابله با تهدیدات تروریستی، تجزیه طلبی و افراط گرایی که از اهداف اصلی سازمان همکاری شانگهای نیز می باشند تاکید کردند.

وزرای دفاع ایران و روسیه با تاکید بر اینکه تحولات منطقه قفقاز جنوبی برای منافع مشترک دو کشور حائز اهمیت است، تصریح کردند: حضور بازیگران  فرامنطقه‌ای و مداخله‌گر در این مناطق بر خلاف منافع مشترک دو کشور است و فرمت منطقه‌ای 3+3 که با حضور کلیه کشورهای منطقه قفقاز در حال اجرا می‌باشد چارچوبی مناسب برای حل و فصل مشکلات است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افزایش تدریجی دمای هوای تهران در پنج روز آینده
  • جزئیات سفر محرمانه ایلان ماسک به چین!
  • رکورد تیمی ریکرو بانوان ایران شکسته شد
  • حذف کماندار کیش از رقابت‌های کاپ جهانی شانگهای
  • توسعه تجارت انرژی در کنار پیوستن به بریکس و شانگهای زمینه‌ساز رشد اقتصادی کشور شد
  • العین؛ تعبیر تدریجی یک رؤیا
  • پتانسیل چندجانبه گرایی شانگهای در برابر اسراییل
  • آفتاب گرم اردیبهشت در مازندران
  • دیدار وزرای دفاع ایران و روسیه در آستانه
  • امیر آشتیانی با وزیر دفاع قزاقستان دیدار و گفت‌وگو کرد