Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-01@11:11:11 GMT

آغاز رزمایش هسته‌ای مسکو در غرب روسیه

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۳۵۶۵۷

آغاز رزمایش هسته‌ای مسکو در غرب روسیه

خبرگزاری اینترفاکس امروز چهارشنبه به نقل از وزارت دفاع روسیه گفت نیرو‌های هسته‌ای این کشور در حال برگزاری رزمایشی در استان ایوانوفو هستند.

این خبرگزاری به نقل از این نهاد دولت روسیه گفت حدود ۱۰۰۰ نیروی نظامی با استفاده از بیش از ۱۰۰ خودروی هسته‌ای از جمله پرتابگر‌های موشک بالستیک بین قاره‌ای یارس (Yars) در حال برگزاری این مانور هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش از جنگ اوکراین نیز، روسیه یک رزمایش هسته‌ای با پرتاب‌های چندگانه موشک‌های بالستیک قاره‌پیما و موشک‌های کروز انجام داده بود.

رزمایش هسته‌ای روسیه احتمالا در پاسخ به افزایش «نظامی‌گری» در اروپا صورت می‌گیرد. روز گذشته صدر اعظم آلمان اعلام کرد با در نظر گرفتن بودجه ۱۰۰ میلیارد یورویی برای حوزه نظامی، قصد دارد ارتش آلمان را به قدرتمند‌ترین ارتش اروپایی ناتو تبدیل کند.

سال گذشته، برای اولین بار در جهان هزینه‌های نظامی از ۲ هزار میلیارد دلار در سال فراتر رفته و به نظر می‌رسد با تقویت نیرو‌های مسلح کشور‌های اروپایی در پاسخ به حمله روسیه به اوکراین، بیشتر هم بشود. بر اساس گزارشی که موسسه تحقیقات صلح بین المللی استکهلم منتشر کرده است، کشور‌ها در سال ۲۰۲۱ در مجموع دو هزار و ۱۱۳ میلیارد دلار برای ارتش خود هزینه کرده اند که در مقایسه با سال پیش از خود هفت دهم درصد افزایش داشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: رزمایش نظامی موشک بالستیک بودجه نظامی هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۳۵۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله پهپادی اوکراین به مناطقی در روسیه

مقام‌های روسیه اعلام کردند اوکراین به چند منطقه در روسیه در ساعات پایانی شب گذشته حمله پهپادی داشت و رسانه‌های روسی نیز گزارش کردند که آتش سوزی در یک پالایشگاه نفت در نزدیکی مسکو رویت شده است.

به گزارش ایسنا، «پاول مالکوف» فرماندار منطقه «ریازان» هم‌مرز با مناطق شمال غربی مسکو گفت در این حملات پهپادی کسی زخمی نشده است.

به نقل از خبرگزاری رویترز، کانال تلگرامی «Baza» روسیه نیز که با سرویس‌های امنیتی این کشور همکاری دارد گزارش کرد که این حمله به پالایشگاه نفت رایازان بوده است.

این پالایشگاه که به شرکت روس‌نفت روسیه تعلق دارد و توسط آن اداره می‌شود حدود ۵.۸ درصد از نفت خام این کشور را پالایش می‌کند و هدف مکرر حملات هوایی اوکراین است.

فرمانداران مناطق «کرسک» و «ورونژ» در جنوب غرب روسیه هم‌مرز با اوکراین هم گزارش حملات پهپادی را در اراضی خود داده و گفتند این حملات زخمی یا خساراتی نداشته است.

روسیه به ندرت اطلاعاتی در مورد تاثیر کامل حملات اوکراین بر قلمرو و زیرساخت‌های خود افشا می‌کند.

مقامات کی‌یف مدعی‌اند هدف قرار دادن زیرساخت‌های نظامی، انرژی و حمل و نقل روسیه، تلاش‌های جنگی مسکو را تضعیف می‌کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دستور وزیر دفاع روسیه به ارتش برای اختصاص تسلیحات بیشتر در جنگ اوکراین
  • تحولات اوکراین| سکوت کاخ سفید درباره نابودی ۶ موشک دوربرد
  • حمله پهپادی اوکراین به مناطقی در روسیه
  • تصمیم فرانسه برای کمک گرفتن از چین
  • شرط ترامپ برای کمک به اوکراین پس از ورود به کاخ سفید
  • ساقط کردن ۶ موشک «اتکمز» آمریکا توسط ارتش روسیه/ «مغز متفکر پوتین»: اوکراین نباید وجود داشته باشد
  • آمریکا ۸۱ فروند بمب‌افکن اسقاط برای کی‌یف خرید؛ اهداف پنهان واشنگتن زیر ذره‌بین رسانه‌ها
  • اعلام وضعیت قرمز و وخیم جنگی در جبهه شرقی اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به تاسیسات نفتی روسیه
  • مکرون دوباره طرح کاربرد سلاح هسته‌ای در مقابل روسیه را مطرح کرد
  • مسکو: روسیه «نووباخموتوکا» را آزاد کرد/ دفع ۱۳ ضدحمله اوکراینی‌ها