Web Analytics Made Easy - Statcounter

پرافتخارترین تنیسور تاریخ جهان با پیروزی مقابل مرد شماره یک جهان به مرحله نیمه‌نهایی مسابقات آزاد فرانسه (رولن‌گاروس) راه یافت.

به گزارش ایران اکونومیست، مرحله یک‌چهارم نهایی بخش مردان این رقابت‌ها دیروز آغاز شد. در یکی از رقابت‌های این مرحله، «رافائل نادال» با نتیجه سه بر یک از سد «نواک جوکوویچ» گذشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نادال در ست‌های اول، سوم و چهارم با نتایج ۶ بر ۲، ۶ بر ۲ و ۷ بر ۶ به پیروزی رسید و جوکوویچ فقط در ست دوم با نتیجه ۶ بر ۴ به برتری دست یافت.

این پنجاه و نهمین باری بود که نادال و «نوله» به مصاف هم می‌رفتند. در مجموع این رویارویی‌ها جوکوویچ به ۳۰ برد و نادال به ۲۹ پیروزی رسیده‌اند.

نادال تاکنون ۱۳ بار در مسابقات آزاد فرانسه به مقام قهرمانی رسیده و با اختلاف، پرافتخارترین بازیکن تاریخ این مسابقات در بخش مردان است. او در مجموع ۱۱۳ بار در رولن‌گاروس به میدان رفته که در ۱۱۰ مرتبه آن پیروز از زمین خارج شده است.

نادال و جوکوویچ در مرحله نیمه‌نهایی رولن‌گاروس سال ۲۰۲۱ هم به مصاف هم رفته بودند که در آن بازی جوکوویچ به پیروزی رسید اما این بار نادال انتقام خود را گرفت و یک بار دیگر ثابت کرد که عنوان «سلطان خاک رس» برازنده اوست. مسابقات رولن‌گاروس تنها گرنداسلم تنیس جهان است که روی خاک رس برگزار می‌شود.

گزیده‌ای از مسابقه این ۲ اسطوره پرافتخار تنیس جهان را در ویدئوی زیر تماشا کنید.

                                  Playback Rates   0.5x1x1.25x1.5x2x             Rewind 10 Seconds Next Up           Live 00:00 00:00 05:53   Chromecast Closed Captions Settings Fullscreen  

در دیگر مسابقه مرحله یک‌چهارم نهایی، «الکساندر زورف» از آلمان که مرد شماره ۳ جهان است، با نتیجه سه بر یک مقابل «کارلوس آلکاراز» به پیروزی رسید تا حریف نادال در مرحله نیمه‌نهایی شود. آلکاراز کمتر از یک ماه پیش با پیروزی مقابل نادال، جوکوویچ و زورف به قهرمانی مسابقات آزاد مادرید دست یافته بود ولی این بار نتوانست به جمع چهار نفر برتر نیز برسد.

امروز «آندری روبلف» از روسیه با «مارین چیلیچ» از کرواسی روبرو می‌شوند و «کسپر رود» از نروژ با «هولگر رون» از دانمارک مصاف می‌دهند. برنده این ۲ مسابقه هم دیگر مسابقه نیمه‌نهایی را برگزار می‌کنند. در مرحله قبلی این رقابت‌ها، چیلیچ از سد «دانیل مدودف» از روسیه و نفر دوم جهان گذشت. رون هم «استفانوس سیتسیپاس» یونانی و نفر چهارم جهان را حذف کرد.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: نواک جوکوویچ ، فرانسه ، رافائل نادال

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: نواک جوکوویچ فرانسه رافائل نادال نیمه نهایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۳۵۷۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیروزی تیم فوتسال در مسابقات شرکت‌های تابعه منطقه پنج صنعت نفت

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  تیم فوتسال شرکت گاز استان در مسابقات شرکت‌های تابعه منطقه پنج صنعت نفت، با نتیجه ۲ بر یک مهمان خود تیم پتروشیمی تبریز را شکست داد.   این مسابقه امروز جمعه ۱۴ اردیبهشت‌ماه در‌ سالن دانشگاه پیام نور ارومیه برگزار شد.

دیگر خبرها

  • پیروزی تیم فوتسال در مسابقات شرکت‌های تابعه منطقه پنج صنعت نفت
  • یوروویژن ۲۰۲۴ زیر سایه تهدیدات تروریستی؛ همه آنچه باید درباره بزرگترین رویداد موسیقی زنده جهان دانست
  • موفقیت دانش آموزان کیش در مسابقات لیگ علمی پایا
  • موفقیت دانش آموزان کیش در مسابقات لیگ علمی دانش آموزی پایا
  • معرفی تنیسور‌های مرحله نیمه نهایی رقابت‌های بین المللی ساحلی کیش
  • المپیاکوس ویلا پارک را به آتش کشید / پیروزی سخت فیورنتینا در فلورانس
  • پیروزی دورتموند مقابل پاریس
  • وقتی رافائل نادال وسط مسابقه تنیس خود، پیگیر نتیجه بازی بایرن مونیخ و رئال مادرید می‌شود! / فیلم
  • پیروزی تنیس باز مازندرانی در گام نخست مسابقات عربستان
  • پیروزی نوشاد عالمیان در گام نخست مسابقات گرند اسمش عربستان