Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، احسان عراقی‌زاده در نشست هم‌اندیشی راهداران شمال استان کرمان در رفسنجان اظهار کرد: در بحث اعتبارات راه روستایی امسال بصورت متمرکز از اعتبارات ملی منتقل شد و اعتباری که داشتیم بیش از 700 میلیارد تومان بود که اکثر آن بصورت اسناد خزانه اسلامی با سررسید 1403 بود. وی افزود: تخصیص صورت گرفته بر اساس اعتبارات استانی نزدیک به 430 میلیارد تومان اسناد خزانه بوده که همه آن برای ساخت و احداث راههای روستایی بود که امیدواریم با توجه به اینکه بیشترین اعتبار را در استان‌ها به استان کرمان داده‌اند و جذب قیر برای راههای روستایی مربوط به استان کرمان است امیدواریم اتفاقات خوبی بیفتد و شاهد ساخت و بهره‌برداری از راههای روستایی در سطح استان باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان ادامه داد: در حال حاضر 6 نقطه حادثه‌خیز در استان داریم که برای آن اعتبار مصوب داریم اما به همین نقاط مصوب اکتفا نکرده و بصورت امانی 91 نقطه را در سال گذشته اصلاح کردیم که صورتجلسه پلیس شده است. 14 نقطه حادثه‌خیز رفسنجان در سال گذشته اصلاح شده است و امسال نیز تا پایان شهریورماه چند نقطه اصلاح می‌شود. عراقی‌زاده با بیان اینکه سال گذشته 885 نفر در جاده‌های استان جان خود را از دست دادند، خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی کردیم در مسیرهایی که بیشترین تلفات جاده‌ای و تصادفات را داریم راهداری به کمک پلیس‌راه، نقاط حادثه‌خیز را ایمن کنند. وی بیان کرد: در سال گذشته بیش از 6 میلیارد تومان خسارت سرقت تابلو، علائم و دوربین‌های نظارت تصویری و کنترل سرعت استان بوده که این مبلغ زیادی است و امیدواریم بتوانیم جلوی این سرقتها را بگیریم چون بطور مستقیم با جان مردم سر و کار دارد. عراقی‌زاده افزود: با دادستان‌های استان هماهنگی لازم را انجام دادیم و همکاری لازم را دارند تا بتوانیم با کمک قوه قضائیه این موضوع را به سرانجامی برسانیم. مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان از جذب 3300 تن قیر از اعتبارات سال 1400 برای استان خبر داد و گفت: این اعتبارات مربوط به اعتبارات ساخت راههای روستایی است و هزار تن دیگر را نیز امروز گرفتیم و به جمع 3300 تن اضافه شد تا راههای روستایی بیشتری را به بهره‌برداری برسانیم. عراقی‌زاده در خصوص تقاطع حادثه‌خیز عبدالله‌آباد رفسنجان نیز گفت: این تقاطع به عنوان یکی از نقاط حادثه‌خیز استان کرمان به شمار می‌رود، توافقی با شهرداری رفسنجان داشتیم که قرار شد نقشه‌های اجرایی را آماده و تصویب کنیم و برای اجرا به شهرداری بدهیم و هزینه‌ها را شهرداری قبول کرد. این کار را انجام دادیم و منتظر کارهای اجرایی شهرداری هستیم تا از محل اعتبارات خود و مسئولیت‌های اجتماعی معادن و با کمک مس سرچشمه این کار صورت گیرد. مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان با بیان اینکه متاسفانه با کمبود نیروی انسانی در ادارات راهداری استان روبرو هستیم، خاطرنشان کرد: اکثر نیروهای باتجربه ما بازنشسته شده‌اند و برای جایگزینی آنها مجوز استخدام نداریم از نیروهای شرکتی نیز نمی‌توانیم استفاده کنیم و توان پرداخت حقوق‌شان را نداریم و با این مشکل در ادارات راهداری مواجه هستیم. البته این مشکل کشوری است و امیدواریم با گشایش اعتبارات، نیروهای بیشتری برای رفسنجان و شهرستان‌های دیگر استان استخدام کنیم. کد خبر 1636947

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: راههای روستایی استان کرمان عراقی زاده حادثه خیز سال گذشته جاده ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۳۵۸۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفاهم‌نامه ۲۵۰۰ میلیارد تومانی بوشهر نیز با سازمان نوسازی مدارس کشور

ایسنا/بوشهر استاندار بوشهر اولویت اعتبارات دراستان بوشهر در سال جاری را تشریح کرد و گفت: امسال تمرکز بالایی بر روی مدرسه سازی و توسعه و تجهیز و نوسازی مدارس استان بوشهر داریم و تفاهم‌نامه ۲۵۰۰ میلیارد تومانی نیز با سازمان نوسازی مدارس کشور امضا شده که باید استفاده بهینه را ببریم.

به گزارش ایسنا، احمد محمدی زاده روز پنج شنبه در نشست با نخبگان و فعالان فرهنگی و اجتماعی عسلویه با بیان اینکه امسال در حوزه آموزش و پرورش اعم از سخت افزاری و نرم افزاری متمرکز هستیم اظهار داشت: تجهیز و افزایش امکانات و تجهیزات درمانی در ۱۰ شهرستان استان بوشهر نیز مورد تاکید است که در حوزه اعتباری استان لحاظ می‌شود.

وی با بیان اینکه راهداری نیز از دیگر اولویت های امسال استان بوشهر است افزود: در گذشته، آبادی‌ها در کنار آب ایجاد می‌شد ولی امروزه در کنار راه‌ها شاهد توسعه و عمران و آبادانی هستیم.

استاندار بوشهر خاطر نشان کرد: توسعه راه های جنوب استان بویژه در محدوده عسلویه از اولویت هاست و چند پروژه راهسازی در عسلویه، اعتبار لازم را گرفته اند.

محمدی زاده تصریح کرد: در اعتبارات امسال، حوزه ورزش و جوانان از اهمیت خاصی برخوردار است و طرح های این بخش تامین بودجه می شوند.

استاندار بوشهر با بیان اینکه، سیتی آنژیو و رادیوتراپی در استان بوشهر نداریم گفت: امسال اعتبارات لازم برای خرید و راه اندازی این تجهیزات انجام شده که امیدوارم سطح کیفی خدمات درمانی افزایش یابد.

محمدی زاده با تاکید بر اهمیت افزایش منابع آب در استان نیز یادآور شد: آب نیاز اساسی استان در چند دهه اخیر است و در دو سال اخیر، طرح های مهمی در حوزه آبرسانی و آب شیرین کن و سدسازی و همچنین ساخت مخازن اجرا شد که امسال نیز در حوزه سدسازی و آب شیرین کن و شبکه آبرسانی اعتبارات خوبی جذب شده است.

استاندار بوشهر بر لزوم افزایش جذب نیروهای بومی استان بوشهر در صنایع نفت و گاز و پتروشیمی تاکید کرد و افزود: هیاتی به ریاست معاون سیاسی استاندار تشکیل و نحوه جذب نیروها در صنایع بویژه پتروشیمی ها را رصد و با هر گونه تخلف برخورد می کنند و در افزایش استخدام نیروهای بومی اهتمام می ورزند.

وی در ارتباط با تامین اعتبارات فرهنگی و اجتماعی عسلویه نیز اضافه کرد: امسال مجتمع فرهنگی و هنری عسلویه بعد از ۱۲ سال تکمیل می شود.

محمدی زاده با تاکید بر اینکه عملیات اجرایی بیمارستان عسلویه نیمه نخست امسال آغاز خواهد شد افزود: همچنین بیمارستان تامین اجتماعی عسلویه از ۳۶ تخت به ۶۴ تخت افزایش می یابد که وزارت کار، اعتبار این طرح را تامین کرده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فروش ۷۰ میلیارد تومانی املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی استان کرمان
  • انعقاد قرارداد ۲۰۰ میلیارد تومانی برای آسفالت و روکش راه‌های رفسنجان
  • وعده حل مشکل کمبود ناوگان جاده‌ای اربعین با واردات
  • تفاهم‌نامه ۲۵۰۰ میلیارد تومانی بوشهر نیز با سازمان نوسازی مدارس کشور
  • وضعیت جاده‌های استان یزد / خسارت ۶۰۰۰ میلیارد تومانی سیل سال گذشته
  • بازگشایی ۴۵ کیلومتر از راه‌های مسدود شده در سیل ساردوئیه
  • بیشترین نگرانی ما در اربعین کمبود ناوگان حمل و نقل است
  • کمبود ناوگان اتوبوسرانی در ایام اربعین رفع شود
  • اعتبارات جبران خسارت‌های سیلاب ۹۸ در حوزه راه پرداخت نشده است
  • رشد ۷۸ درصدی احداث راه‌های روستایی در سیستان و بلوچستان