Web Analytics Made Easy - Statcounter

رسانه‌های صهیونیستی انتخاب مجدد «نبیه بری» به عنوان رئیس پارلمان لبنان را اولین شکست مخالفان حزب‌الله خواندند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، دیروز (سه شنبه) «نبیه بری» با ۶۵ رأی از مجموع ۱۲۸ رأی برای بار هفتم به عنوان رئیس پارلمان لبنان و «الیاس بوصعب» نیز به عنوان معاوی وی (هر دو متحد حزب‌الله) انتخاب شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رسانه‌های رژیم صهیونیستی به این موضوع واکنش نشان داده و اعلام کردند که «مخالفان حزب‌الله و سید حسن نصرالله اولین شکست خود پس از انتخابات را متحمل شدند».

این رسانه‌ها افزودند، «اردوگاه متحد حزب الله» یک دستاورد در پارلمان لبنان رقم شد. با انتخاب بری و الیاس بوصعب از متحدان حزب‌الله به عنوان معاون وی، «اردوگاه مخالف حزب‌الله» امروز از انسجام کمتری برخوردار است.

وب‌سایت صهیونیستی «روترنت» نیز نوشت، علیرغم آنکه حزب‌الله در انتخابات اخیر بخشی از قدرت خود را از دست داد، اما امروز می‌تواند نفس راحتی بکشد. بری برای بار هفتم رئیس پارلمان لبنان شد و معاون مسیحی وی الیاس بوصعب هم متحد حزب‌الله است.

روزنامه «اسرائیل هیوم» هم نوشت، نبیه بری با یک رأی بیشتر از نصف اعضای پارلمان به عنوان رئیس انتخاب شد. این هفتمین ریاست نبیه بری ۸۴ ساله بر پارلمان لبنان است. وی اولین بار در سال ۱۹۹۲ به عنوان رئیس پارلمان انتخاب شد و از زمان جنگ داخلی لبنان، اتحاد خود با حزب‌الله را حفظ کرده است.

این روزنامه ادامه داد، با انتخاب بری اولین امتحان دشمنان حزب‌الله با «شکست مفتضحانه» تمام شد. حزب «القوات اللبنانیه» بازنده واقعی است، این حزب علیرغم آنکه توانست حضور خود در میان طایفه مسیحی را تقویت کند، اما در انتخاب نامزدی دیگر به جای نبیه بری شکست خورد.

اسرائیل هیوم افزود، به نظر می‌رسد با انتخاب مجدد بری، اردوگاه حزب‌الله برای تشکیل ائتلاف محدود خود تلاش خواهد کرد.

«سمیر جعجع» رهبر حزب «القوات اللبنانیه» که وابسته به عربستان سعودی و آمریکاست و در نقطه مقابل مقاومت قرار دارد، پیش از این گفته بود که به بری رأی نخواهند داد. جعجع ادعا کرده بود که نمایندگان وابسته به القوات و جریان مقابل مقاومت، قصد دارند، رئیس جدیدی برای پارلمان انتخاب کنند که «حافظ حکومت لبنان» باشد.

وی نیز مانند آمریکا و عربستان، مدعی بود که حزب الله اکثریت پارلمانی را از دست داده است و به همین دلیل با انتخاب رئیس دیگری برای پارلمان، تلاش خواهد کرد که «تصمیم‌گیری راهبردی را به حکومت» بازگرداند و تصمیم امنیتی و نظامی نیز در دست ارتش لبنان باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: رسانه صهیونیستی انتخابات لبنان حزب الله پارلمان لبنان عنوان رئیس رئیس پارلمان حزب الله نبیه بری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۳۵۹۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لبنان پیشگام اولین اعتراضات دانشجویی ضداسرائیلی در جهان عرب

همزمان با آغاز انتفاضه دانشجویان دانشگاه های کشورهای غربی و اروپایی علیه جنایات و نسل کشی رژیم صهیونیستی در نوار غزه، دانشجویان لبنانی در دانشگاه های مختلف این کشور در حمایت از مردم فلسطین دست به تظاهرات زدند. - اخبار بین الملل -

به گزارش سایت عربی خبرگزاری تسنیم، همزمان با آغاز انتفاضه دانشگاه‌های جهان در محکومیت جنایات و نسل کشی رژیم صهیونیستی در نوار غزه، دانشگاه آمریکایی بیروت نیز شاهد تحصن دانشجویان این دانشگاه بود.

 

.

 

دانشجویان این دانشگاه ضمن سر دادن شعار در حمایت از مسجدالاقصی و مقاومت فلسطین از مدیریت دانشگاه خواستار توقف فعالیت شرکت های حامی رژیم صهیونیستی در محوطه دانشگاه شدند.

«شیخ حسن مرعب»، امام جماعت مسجد امام علی (ع) بیروت در سخنانی خطاب به دانشجویان گفت: شما با حمایت از آرمان فلسطین، در حقیقت از لبنان دفاع می کنید، چرا که اگر این دشمن وحشی از مسئله غزه فارغ شود، آنگاه در لبنان به شما رحم نمی کند و فرقی میان مسلمان و مسیحی قائل نخواهد شد.

اعتراضات ضد اسرائیلی به دانشگاه برلین کشیده شدعلل، انگیزه‌ها و نتایج خیزش دانشگاهیان آمریکا ضد اسرائیل




روز خشم دانشجویان لبنانی، علاوه بر دانشگاه آمریکایی بیروت، در دیگر دانشگاه های شمال و جنوب لبنان نیز با حضور گسترده دانشجویان لبنانی برگزار شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رسانه اسرائیل : حزب الله یک هزار و ۵۰۰ موشک به اسرائیل شلیک کرده است
  • دومین قهرمانی تیم والیبال ساحلی زیر ۱۹ سال ایران در آسیا
  • روایتی از سرگذشت عماد مغنیه + فیلم
  • مذاکرات مهدی کروبی با شورای نگهبان به روایت آیت الله هاشمی /سردار سلیمانی و ناطق نوری مهمانم بودند /آقای حجازی از بهزاد نبوی دلخور بود
  • لبنان پیشگام اولین اعتراضات دانشجویی ضداسرائیلی در جهان عرب
  • روایتی از سرگذشت سید عباس موسوی + فیلم
  • قالیباف پدیده انتخابات شد، مفتح رکورددار شد /آراء کدام منتخبان مجلس دوازدهم باطل شد؟ /افزایش سهم وزرای احمدی نژاد در پارلمان
  • ادامه اعتراضات در تفلیس و هشدار اتحادیه اروپا
  • حمله حزب الله لبنان به مقر سربازان صهیونیست + فیلم
  • حمله حزب ‌الله لبنان به پایگاه‌های صهیونیستی