Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-07@13:47:00 GMT

خرید و فروش گندم در برخی از کشورها ممنوع شد

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۳۶۰۷۷

خرید و فروش گندم در برخی از کشورها ممنوع شد

به گزارش همشهری آنلاین، کشورهای تولیدکننده گندم در پی کاهش تولید گندم در جهان و واردات آن در پی جنگ روسیه و اوکراین تصمیم گرفتند هرگونه خرید وفروش گندم را به اشخاص حقیقی ممنوع اعلام کنند.

در همین زمینه هیئت وزیران در کشور مصر اعلام کرده است کشاورزان حق فروش گندم را به هیچ فرد حقیقی و حقوقی به غیر از دولت ندارند و این ممنوعیت تا پایان ماه اوت ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تصمیم به این دلیل گرفته شده است که دولت قصد دارد کل محصول را از کشاورزان محلی بخرد در حالی که امسال ۶ میلیون تن گندم محلی را هدف قرار داده است، پس از جنگ در اوکراین که اکثر محموله‌ها از بنادر دریای سیاه که به آن وابسته است متوقف شد.

هیأت وزیران در بیانیه‌ای اعلام کرد که با عملیات نظامی و اطلاعاتی شهروندانی که گندم را در منازل خود نگهداری می‌کنند و از عرضه آن در چارچوب سیستم رسمی عرضه گندم خودداری می‌کنند، برخورد قاطع خواهد کرد.

نهادهای تحقیقاتی اعلام کرده اند پنج کشور به نام‌های مصر، اردن، لبنان، مراکش و تونس از جمله کشورهایی خواهند بود که بیشترین آسیب را از پیامدهای اقتصادی جنگ خواهند دید، زیرا واردات خالص غذا و انرژی آنها بین ۴ درصد و ۱۷ درصد از تولید ناخالص داخلی آنها و بخش بزرگی از غلات مورد نیاز خود را از روسیه و اوکراین وارد می‌کند.

مصر بزرگترین واردکننده گندم در جهان است و حدود ۸۵ درصد از واردات گندم خود را از روسیه و اوکراین وارد می‌کند.

کد خبر 680457 برچسب‌ها مصر گندم صادرات و واردات غلات

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: مصر گندم صادرات و واردات غلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۳۶۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز خرید گندم با نرخ هر کیلو ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان از هفته آینده

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، مدیر کل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان گفت: با توجه به پیش بینی هواشناسی، احتمالاً فصل برداشت و خرید تضمینی محصولات با شرایط بارندگی مواجه است. ابوالحسن صداقت کیش با بیان اینکه همه دستگاه‌های مرتبط و شورای برداشت باید پای کار باشند، افزود: در زمینه خرید تضمینی محصولات کشاورزی در سطح استان ۹ مرکز خرید داریم که یکی از این مراکز در سال جدید اضافه شده است. صداقت کیش بیان کرد: فعالیت دو مرکز خرید شهرستان کهگیلویه از هفته آینده با اولین برداشت در سطح مزارع آغاز خواهد شد. مدیر کل غله استان خاطر نشان کرد: در مجموع پیش بینی می‌شود نسبت به سال قبل افزایش برداشت محصول داشته باشیم. صداقت کیش با اشاره به برداشت ۷۵ هزار تن گندم در سال گذشته ابراز امیدواری کرد: با توجه به مزارع خوب کشاورزان که مراحل کاشت و داشت خوبی داشته‌اند، امسال این میزان نسبت به سال گذشته افزایش داشت. وی تاکید کرد: کشاورزانی که کشت قراردادی انجام دادند، باید حتماً گندم را به اسم خود تحویل و یک پرینت از قرارداد در حین خرید داشته باشند. صداقت کیش همچنین قیمت خرید هر کیلوگرم گندم معمولی را ۱۷ هزار و پانصد تومان و گندم دروم را ۱۸ هزار تومان عنوان کرد و گفت: قیمت خرید محصولات به شکل سراسری اعلام و بصورت یکپارچه در سامانه کشاورز ثبت خواهد شد. مدیر کل غله استان خاطر نشان کرد: ما در اداره غله متولی خرید تضمینی محصولات کشاورزی و در تأمین نقدینگی نیز موظف به اقدام هستیم.

دیگر خبرها

  • موضوع اصلاح قیمت خرید گندم به درخواست کشاورزان پیگیری شد
  • گزارش بورس امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • امارات واردات سیمان ایران را ممنوع کرد
  • آغاز خرید گندم با نرخ هر کیلو ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان از هفته آینده
  • ۴۰ درصد مزارع گندم سیستان و بلوچستان برداشت شد
  • ۱۳۰ هزار تن گندم در سیلوهای استان کرمان ذخیره شد
  • ۵۱۰ هزار تن گندم به مراکز مسقف خوزستان انتقال داده شد
  • گزارش بورس امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • ۴۰ درصد گندمزارهای سیستان و بلوچستان درو شد
  • چه کسانی خودروهای وارداتی برقی را خواهند خرید؟