Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- دبیرکل انجمن سنگ ایران با اشاره به اینکه لرستان معدن یکی از بهترین انواع سنگ‌ها با نام گوهره است، گفت: نبود واحدهای فرآوری در استان کاملا مشهود است و به همین دلیل ایجاد پایانه صادراتی در استان فعلا منطقی نیست. - اخبار استانها -

احمد شریفی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در خرم‌آباد با اشاره به لزوم ایجاد پایانه صادرات سنگ تزیینی کشور اظهار داشت: گزارش مبسوطی از پایانه صادرات سنگ به‌عنوان یک پروژه تحقیقاتی- پژوهشی انجمن با کمک شرکت شهرک‌های صنعتی آماده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه انتخاب مکان احداث پایانه صادراتی سنگ کارشناسی بیشتری نیاز دارد، افزود: در ایجاد پایانه صادراتی سنگ آنچه که اهمیت دارد نزدیکی واحدهای تولیدی، فرآوری و معدنی در یک منطقه است.

دبیرکل انجمن سنگ ایران عنوان کرد: در هر منطقه‌ای که تجمع واحدهای تولیدی، فرآوری و معدنی را داشته باشیم ایجاد پایانه صادراتی سنگ نیز قابل توجیه‌تر است.

وی با بیان اینکه استان اصفهان مجموعه‌ای از واحدهای تولیدی معدنی و فرآوری را به‌خود اختصاص داده است، بیان کرد: در شهرستان محلات استان مرکزی مجموعه زیادی از واحدهای معدنی و فرآوری وجود دارد و این واحدها متمرکز است.

شریفی با تأکید به اینکه حدود 500 واحد فرآوری در استان تهران استقرار دارد، گفت: پایانه صادراتی سنگ را با توجه به بخش فرآوری و صادرات سنگ‌های فرآوری‌شده می‌توان در این استان ایجاد کرد.

دبیرکل انجمن سنگ ایران با اشاره به ظرفیت‌های سنگ لرستان تصریح کرد: این استان معدن یکی از بهترین انواع سنگ‌ها با نام گوهره است و معادنی که در لرستان وجود دارد نسبتاً قابل‌قبول است.

تنها 15.5 میلیارد تومان از درآمدهای معدنی کردستان به استان بازگشته است / غیرفعال بودن 134 معدن در منطقهشناسایی 18 ماده جدید معدنی در استان کردستان / زنجیره ارزش مواد معدنی تکمیل شوداستان کردستان در زمینه موادمعدنی مزیت‌های مناسبی برای اشتغال دارد

شریفی اظهار داشت: سنگ لرستان در بخش فرآوری لنگ می‌زند و نیاز است که مجتمع‌های بزرگ فرآوری احداث شود تا بشود به‌عنوان یکی از نقاط ایجاد پایانه صادرات سنگ روی آن حساب باز کرد.

وی با بیان اینکه ایجاد پایانه صادراتی در لرستان با توجه به نبود واحدهای فرآوری توجیهی ندارد به اولویت‌گذاری درخصوص بهترین مناطق برای ایجاد پایانه صادراتی سنگ کشور از نظر کارشناسی اشاره کرد و افزود: شهرستان محلات استان مرکزی و استان اصفهان اولویت‌های نخست است و شهر تهران نیز پتانسیل خوبی برای صادرات سنگ‌های فرآوری‌شده دارد.

انتهای پیام/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ایجاد پایانه صادراتی ایجاد پایانه صادرات پایانه صادراتی سنگ صادرات سنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۳۶۱۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبود ۲۵۰ میلیاردی برای احداث ساختمان استانداری لرستان

استاندار لرستان از نبود اعتبار ۲۵۰ میلیارد تومانی برای احداث ساختمان جدید استانداری خبر داد.

 

 

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3075298 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • ۱۰ معدن راکد استان اردبیل احیا می‌شود
  • نقش ۳۰۶ هزارمیلیارد ریالی بانک کشاورزی در تامین گوشت سبد غذایی خانوار‌ها در سال ۱۴۰۲
  • استان‌ها‌ از مرحلۀ تأمین زمین ‌‌طرح ملی مسکن عبور کرد‌ند
  • آغاز ساخت پایانه مکانیزه مواد معدنی در مجتمع بندری امام خمینی
  • مشارکت دانشگاه آزاد در ایجاد پایانه صادراتی مهران
  • «خضری» در یک قدمی فرآوری ۵ ماده معدنی/جهش اقتصادی در حوزه معدن
  • ۱۱۰۰ قطعه زمین نهضت ملی مسکن به متقاضیان گنابادی واگذار شد
  • ۵۷ پرونده تعزیراتی برای نانوایان مشهدی تشکیل شد
  • تشکیل ۵۷ پرونده تعزیراتی برای نانوایان مشهدی
  • کمبود ۲۵۰ میلیاردی برای احداث ساختمان استانداری لرستان