Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیین تکریم و معارفه رئیس استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آذربایجان شرقی در دانشگاه تبریز برگزار شد.

به گزارش گروه استانهای خبرگزاری دانشجو،آیین تکریم و معارفه رئیس استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آذربایجان شرقی در دانشگاه تبریز برگزار شد.

حجت الاسلام رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، در این آیین ضمن تشکر از میزبانی دانشگاه تبریز با بیان اینکه دانشگاه تبریز همواره در تحولات کشور افتخار آفرین بوده است، تصریح کرد: کشور و ملت ایران مدیون خیزش و حرکت ملت آذربایجان بوده است و همواره مردمان این دیاردر طول تاریخ کشورمان با ایثار، فداکاری و گذشت در خط مقدم انقلاب و نظام بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از دستاورد‌های بزرگ انقلاب پیشرفت در عرصه تولید علم و فناوری است


وی در ادامه با تاکید کرد: مردمان این دیار با توجه به ظرفیت‌ها و توانمدی‌های که داشته و دارند، همیشه در تحولات انقلاب نقش تعیین کننده داشته اند و به همین خاطر نیزمسئولیت مردمان این دیار در قبال انقلاب هم سنگین‌تر است.


رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه این نظام به رهبری امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری در طول حیات خود به دستاورد‌های بزرگی در عرصه‌های جهانی و منطقه دست یافته است، یادآور شد: یکی از دستاورد‌های بزرگ انقلاب پیشرفت و رشد دانشگاه‌ها در عرصه تولید علم و فناوری بوده است که امروز ملت ایران با وجود داشتن یک درصد جمعیت دنیا، بیش از دو درصد تولید علم و فناوری در جهان را برعهده دارد و رتبه ۱۵ تولید علم و دانش و در رشته‌های نوپدید جزو برترین‌های دنیا به شمار می‌رود.


به گفته وی کشورمان با وجود این همه تحریم‌ها و محدودیت‌های که دشمنان علیه ملت ایران بوجود آورده اند، باز هم در رشته‌های مختلف در جایگاه برتر دنیا قرار گرفته است که نمونه آن ایران جزو ۵ کشور اول دنیا در علم نانو تکنولوزی است و در صادرات نانو پایه هم در جایگاه برتر دنیا قرار دارد.


رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، در ادامه با تاکید بر اینکه امروزه نظام سلطه و استکبار جهانی از اقتدار، اراده و خودباوری ملت ایران در هراس است، تصریح کرد: دشمنان این نظام به همین خاطر با توطئه‌های مختلفی، چون ایجاد یاس و ناامیدی در جامعه، تحریم ها، فشار‌های اقتصادی، اختلاف افکنی، قومیت گرایی، برجسته نمودن نقاط ضعف و ... در صدد تضعیف انقلاب هستند.


وی با بیان اینکه در حال حاضر کشورمان به دلیل تلاش و کوشش دانشمندان، نخبگان، اساتید و دانشجویان جوانان در حوزه‌های مختلف در اقتدار و سربلندی است، یادآور شد: دانشگاه‌ها باید ملت را در انتخاب‌های سخت و حساس راهنمایی وهدایت کنند، چرا که دانشگاه‌ها مبدا تحولات جامعه هستند و باید در این راستا نیز دانشگاه‌ها موقعیت خودشان را در جامعه تعیین و با توجه به نیاز جامعه گام‌های موثری بردارند.

 

مسئولی که دغدغه دین و خدمت نداشته باشد، نمی‌تواند انجام وظیفه کند


صفر نصراله زاده، رئیس دانشگاه تبریزنیز در این مراسم ضمن خیر مقدم به شرکت کنندگان در این آیین گفت: دانشگاه تبریز همواره در خط مقدم انقلاب بوده و به خاطر شهادت ۲۲ تن از دانشجویان این دانشگاه، بر اثر حمله ددمنشانه رژیم بعثی به دانشکده فنی این دانشگاه به عنوان مشهد الشهدا دانشگاه‌های کشور مطرح است.


نصراله زاده افزود: شهادت دو تن از دانشجویان این دانشگاه دراوایل شکل گیری و پیروزی انقلاب و میزبانی ۵ شهید گمنان و تربیت فرماندهان و سرداران شهید از دیگر افتخارات این دانشگاه است.


رئیس دانشگاه تبریز در بخش دیگر سخنان خود با تاکید براینکه ما مدیران و مسئولان خادم و خدمتگذار مردم هستیم، افزود: توجه به منویات رهبری و امام راحل (ره) چراغ راه هدایت مسئولان و مدیران نظام در خدمت به مردم است و از این رو مدیرانی که در راستای خدمت به مردم انجام وظیفه می‌کنند، مسئولیت سنگینی بردوش دارند.


وی افزود: مدیر و مسئولی که دغدغه دین و خدمت نداشته باشد، نمی‌تواند در این جایگاه انجام وظیفه نماید.


حجت ‏الاسلام علی خدیوی، هم در این آیین در سخنانی ضمن قدردانی از برگزارکنندگان این مراسم گفت: افتخار بزرگی است که ۱۰ سال خدمت خود را در دانشگاه تبریز سپری نموده است و بعد از ۱۰ سال هم این مسئولیت را به حجت الاسلام والمسلمین انوری که یکی از افراد توانمند و پرتلاش نهاد واگذار می‌کنم.


خدیوی در ادامه با بیان اینک شهرتبریز و در این میان دانشگاه تبریز در تاریخ معاصر کشورمان در اکثر مسایل نقش آفرین بوده است، گفت: دانشگاه تبریز در سال ۵۶ با تقدیم دو شهید و بعد از آن در دوران ۸ سال دفاع مقدس همیشه پشتیبان انقلاب بوده است.


وی داشتن غیرت دینی، غیرت ملی و غیرت انقلابی را اصلی‌ترین شاخصه ملت آذربایجان، شهر تبریز و دانشگاه تبریز عنوان کرد و افزود: امروزه جامعه ما برای حفظ دستاورد‌های انقلاب و خنثی کردن انواع توطئه‌های دشمنان به غیرت دینی، ملی و انقلابی نیازمند است.


حجت الاسلام محمد انوری هم در این آیین با تاکید بر اینکه دانشگاه‌ها همواره پایگاه اصلی انقلاب بود و هست، تصریح کرد: به دانشگاه باور قلبی دارم، چرا که دانشگاه‌ها رسالت الهی برعهده دارند.


انوری افزود: امروزه در دانشگاه‌های کشورمان ظرفیت‌های فراوانی در حوزه‌های مختلف از جمله حوزه‌های آموزشی، تربیتی، معنوی و دینی وجود دارد، که باید از این توانمندی‌های دانشگاهیان برای رسیدن به اهداف کلان و راهبردی دانشگاه‌ها بهره‌مند شد.


وی در خاتمه با اشاره به رسالت دانشگاهیان در خصوص جهاد تبیین هم گفت: دانشگاهیان رسالت سنگین‌تری در جهاد تبیین برعهده دارند و به عبارت دیگر در خط مقدم آن قرار دارند و از این رو باید به کمک دانشگاهیان در این راستا نیز گام‌های موثری برداشت.


رضا سکوتی، دبیر هم اندیشی اساتید و نخبگان دانشگاه تبریز نیز در این مراسم به نمایندگی از اساتید به سخنرانی پرداخت و گفت: علم و فناوری در توسعه و پیشرفت هر جامعه‌ای نقش تعیین کننده دارد.


وی افزود: لازمه رسیدن به قله‌های تولید علم و فناوری در کشور، نیازمند تربیت نیروی انسانی متخصص، متعهد و با ایمان، اهتمام ویژه به دانشگاه‌های ماموریت گرا، توجه ویژه به نقش آفرینی و تربیت اساتید در حوزه‌های آموزش تربیت نیروی انسانی ماهر و خردمند و دین مدار و توجه به ظرفیت و توانمندی‌های اساتید دانشگاه‌ها در حل مشکلات و نیاز‌های کشور است.


وی در پایان نیز یادآور شد: امروزه متاسفانه حوزه علوم انسانی و اسلامی در دانشگاه‌ها مورد غفلت قرار گرفته است که باید در این راستا نیز بازنگری صورت گیرد.


محمدحسین کاظمی دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان نیز در این مراسم به نمایندگی از تشکل‌های دانشجوی خواستار توجه بیشتر دفاتر نهاد نمایندگی و وزارت علوم و مسئولان دانشگاه‌ها به مقوله اسلامی شدن دانشگاه ها، تمدن نوین اسلامی، تحول در دروس معارف اسلامی و تقویت جهبه انقلاب شد.


بر پایه همین گزارش؛ در این مراسم از تلاش‌های شایسته و زحمات ارزشمند حجت الاسلام والمسمین خدیوی قدردانی و حجت الاسلام  محمد انوری مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تبریز با حفظ سمت به عنوان رئیس جدید دفتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آذربایجان شرقی معرفی خواهد شد.


لازم به ذکر است؛ چندی پیش حجت الاسلام و المسلمین علی خدیوی به عنوان مسئول جدید نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران منصوب شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه تبریز وزارت علوم نمایندگی مقام معظم رهبری نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها رهبری در دانشگاه های آذربایجان شرقی تولید علم و فناوری دانشگاه تبریز حجت الاسلام استانی نهاد ملت ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۳۶۱۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر راه از قطعه ششم آزادراه تبریز- ارومیه بازدید کرد

به گزارش خبرنگار مهر، مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی و معاونان وی صبح امروز جمعه به همراه استاندار آذربایجان شرقی با حضور میدانی در قطعه ششم آزادراه تبریز- ارومیه در جریان پیشرفت کار آن قرار گرفتند.

در این بازدید اعلام شد قطعه ششم آزادراه تبریز- ارومیه ۲۸ کیلومتر طول دارد که قرار است با هفت هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری ساخته شود.

قرار است ۱۶ کیلومتر از قطعه ششم آزادراه امسال افتتاح شود که ۱۲ کیلومتر آن آماده آسفالت است.

کل ۲۸ کیلومتر قطعه ششم آزادراه نیز تا پایان سال ۱۴۰۵ تکمیل و افتتاح می‌شود.

استاندار آذربایجان شرقی در این بازدید گفت: امیدوارم تا پایان دولت خبرهای خوبی در حوزه راه استان بشنویم.

مالک رحمتی افزود: قرارداد قطعات سوم و پنجم آزادراه راه تبریز- ارومیه آماده شده و نیازمند دستور وزیر محترم راه است.

وی اضافه کرد: بر اساس مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان ۵۰۰ میلیارد تومان از محل ماده ۵۶ به این طرح اختصاص یافته است.

استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نقدی نیز از محل اعتبارات سازمان برنامه و بودجه باید به این طرح اختصاص یابد که تاکنون ۱۲۰ میلیارد تومان محقق شده است.

وی یادآوری کرد: سال قبل نیز سازمان برنامه و بودجه قول داد ۲۰۰ میلیارد تومان بدهد که هنوز محقق نشده است.

رحمتی تشریح کرد: بر اساس مصوبه سفر استانی رئیس جمهور ۱۵ هزار تن قیر هم باید به طرح بدهند که اگر هشت هزار تن هم بدهند، مشکل شأن حل می‌شود.

کد خبر 6088928

دیگر خبرها

  • سپاه نزدیکترین نهاد به مواضع رهبری است
  • درخواست رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها برای تدوین بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر
  • خانواده محور بودن برنامه‌های دهه کرامت در آذربایجان شرقی
  • برگزاری همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای
  • سپاه مقدس‌ترین نهاد و ناموس انقلاب اسلامی است
  • وکیل در آذربایجان شرقی
  • نخستین دلیل تصادفات آذربایجان شرقی عدم توجه به جلو است
  • افزایش ترانزیت جاده‌ای در کشور
  • وزیر راه از قطعه ششم آزادراه تبریز- ارومیه بازدید کرد
  • سفر وزیر راه و شهرسازی به تبریز