Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک محقق ادعا کرده است که ممکن است چهار تمدن فرازمینی در کهکشان راه شیری وجود داشته باشد که می‌توانند به سیاره زمین حمله کنند.

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از وایس نیوز، آلبرتو کابایه‌رو که دانشجوی دکترا در دانشگاه ویگو در اسپانیا است، رواج تمدن‌های خارج از زمین را پیش‌بینی کرده است.

کابایه‌رو در مقاله‌ای با عنوان «پیش‌بینی رواج تمدن‌های مخرب فرازمینی» تلاش کرده است تا تخمینی از آنها ارائه دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگرچه، او اعتراف کرد که محدودیت‌هایی در این خصوص وجود دارد.

او خاطرنشان کرد که این برآورد بر اساس تاریخ تهاجم‌های جهان در قرن گذشته، توانایی‌های نظامی کشورهای درگیر و نرخ رشد جهانی مصرف انرژی است.

کابایه‌رو می‌گوید که نتایج نشان می‌دهد، چنین احتمالی دو برابر کمتر از احتمال برخورد یک سیارک قاتل به زمین است.

دانشمندان در حال برنامه‌ریزی برای ارسال پیامی (METI یا پیام‌رسانی هوش فرازمینی) به تمدن‌های به اصطلاح بیگانه هستند. اگرچه هیچ مدرک قطعی در این زمینه وجود ندارد، اما دولت آمریکا در مورد افزایش علائم حیات فرازمینی جدی است.

با این حال، به عنوان هشداری به دانشمندان، کابایه‌رو در مقاله خود بیان کرد که این یافته‌ها می‌تواند به‌عنوان نقطه شروع یک بحث بین‌المللی در مورد ارسال نخستین پیام‌های رادیویی جدی میان‌ستاره‌ای به سیارات بالقوه قابل سکونت در نزدیکی باشد.

او می‌گوید: «من این کار را فقط بر اساس زندگی همانطور که می‌دانیم انجام دادم. ما ذهن فرازمینی‌ها را نمی‌شناسیم. یک تمدن فرازمینی ممکن است مغزی با ترکیب شیمیایی متفاوت داشته باشد و ممکن است آنها همدلی نداشته باشند یا ممکن است رفتارهای آسیب‌شناسی روانی بیشتری داشته باشند.»

کابایه‌رو افزود: «من این راه را برای انجام [مطالعه] پیدا کردم که محدودیت‌هایی دارد، زیرا ما نمی‌دانیم که بیگانگان چگونه خواهند بود.»

او در مقاله خود نوشت که چنین رویدادی هر ۱۰۰ میلیون سال یک بار رخ می‌دهد. کابایه‌رو درباره تهاجم‌های ۵۰ سال گذشته انسان به کشورهای دیگر تحقیق کرده است.

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۳۶۱۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چراغ سبز پپ به ستاره سیتی: به بارسا برو!

به گزارش "ورزش سه"، تصمیم ژاوی برای ادامه همکاری با بارسلونا باعث شد که شایعات بسیاری درباره شرایطی که او برای مدیران این باشگاه در نظر گرفته است تا فصل آینده هم روی نیمکت این تیم بماند از سوی رسانه‌ها منتشر شود.

یکی از بندهای مهمی که تقریبا تمامی رسانه‌ها به آن اشاره کرده بودند، علاقه ژاوی به جذب سیلوا در پنجره نقل و انتقالات تابستانی پیش رو بود که با توجه به جایگاه مهم این ستاره پرتغالی در ترکیب سیتی می‌تواند انتقال دشواری برای بارسا و شرایط مالی نه چندان خوب آنها باشد.

با این حال، بسیاری از رسانه‌های انگلیسی و اسپانیایی در چند روز اخیر مدعی شده بودند که این بازیکن علاقه بسیار زیادی به حضور در بارسلونا و بازی تحت هدایت سرمربی جوان این تیم دارد و شاید این موضوع بتواند به کمک مدیران این باشگاه در جذب او بیاید.

حالا روزنامه اسپرت مدعی شده است که اگر برناردو سیلوا به صورت رسمی درخواست جدایی از چیزی داشته باشد و این موضوع را با پپ گواردیولا مطرح کند، این مربی اسپانیایی مخالفتی با جدایی او و پیوستنش به بارسلونا نخواهد داشت و این خبر بسیار خوبی برای مدیران این باشگاه است.

دیگر خبرها

  • سرقت ژابی از رئال: کاپیتان در راه لورکوزن
  • آغاز جنگ مدعیان لیگ برتر برای این ستاره (عکس)
  • درباره بیماری مرموز ترانه علیدوستی؛ چه کسانی در معرض آن هستند؟ | فیلم
  • چراغ سبز پپ به ستاره سیتی: به بارسا برو!
  • تمدن نوین اسلامی با وحدت محقق می‌شود/ عینت‌بخشی به وحدت اسلامی در دستور کارم بود
  • ۶ علامت مهم حمله قبلی را بشناسید
  • راهنمای تشخیص کالای اصل از تقلبی | کدام کالاها بیشتر در معرض تقلب هستند؟
  • چه کسانی در معرض بیماری ترانه علیدوستی هستند؟
  • مذاکرات آژاکس با ژاوی پیش از ماندگار شدن این سرمربی در بارسلونا
  • یک فرضیه در مورد چگونگی حرکت موجودات فضایی بین سیارات