Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل اوقاف و امورخیریه گیلان اعلام کرد: بقاع متبرکه استان گیلان میزبان متسابقین قرآنی در چهل و پنجمین دوره مرحله شهرستانی اوقاف و امورخیریه خواهد بود .

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ حجت الاسلام علیزاده،  با بیان اینکه شیوه‌ نامه چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن و نغمات دینی جمهوری اسلامی با محوریت بقاع متبرکه ابلاغ شده است ضمن آغاز ثبت نام این مسابقات در مرحله شهرستانی ، گفت : از فعالان قرآنی استان گیلان دعوت به عمل می آید برای ثبت نام  در این دوره مسابقات به سایت www.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

quraniran.ir  مراجعه کنند .

مدیرکل اوقاف و امورخیریه گیلان همچنین ضمن تأکید بر شرایط این مسابقات که ویژه بانوان و آقایان بالای ۱۸ سال است، اظهار کرد : این مسابقات در رشته‌های حفظ ۵ جزء، ۱۰جزء، ۲۰ جزء و کل قرآن کریم، قرائت تحقیق و ترتیل، اذان، دعاخوانی، مدیحه‌‎ سرایی و همخوانی قرآن کریم، تفسیر عمومی قرآن، ترجمه نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه برگزار خواهد شد که رشته‌های حفظ ۵ جزء و ۱۰ جزء تنها در مرحله شهرستانی و استانی، حفظ ۲۰ جزء تا مرحله کشوری و 3 رشته حفظ کل و قرائت تحقیق و ترتیل تا مرحله بین‌المللی ادامه خواهد داشت .

وی همچنین گفت: همزمان با مرحله استانی رشته‌های آوایی، ضبط تصویری آثار رشته مدیحه‌سرایی و همخوانی قرآن کریم، دعاخوانی و اذان انجام و سپس بصورت متمرکز توسط مرکز قرآنی داوری و راه یافتگان به مرحله سراسری مشخص خواهند شد .

علیزاده با بیان اینکه ثبت‌نام در مسابقات از ۲۱ اردیبهشت آغاز شده و تا ۲۵ خردادماه ادامه خواهد داشت، افزود : متقاضیان جهت ثبت‌نام می‌توانند به سایت www.quraniran.ir  مراجعه و می‌توانند بصورت همزمان در یکی از رشته‌های انفرادی آوایی و یکی از رشته‌های گروهی ثبت‌نام کنند و همچنین به منظور ترویج معارف عمومی قرآن کریم وآشنایی با آن، تمام شرکت‌کنندگان می‌توانند علاوه بر رشته‌های فوق، در یکی از رشته‌های معارفی ثبت‌نام کنند .

وی زمان برگزاری مرحله شهرستانی چهل وپنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم را  در دهه ولایت (19 تا 27 تیرماه) سال‌جاری و مرحله استانی رشته‌های معارفی را در تاریخ ۱۲ مردادماه اعلام کرد و گفت: مرحله استانی رشته‌های آوایی هم در اوایل شهریورماه (مقارن با هفته دولت) برگزار و زمان ضبط تصویری رشته‌های دعاخوانی، اذان، مدیحه‌سرایی و همخوانی قرآن نیز در مرحله استانی است.

علیزاده همچنین زمان ضبط تصویری رشته‌های آوایی قرآنی (رشته های حفظ20 وکل، ترتیل و قرائت تحقیق) در مرحله مقدماتی سراسری را بازه زمانی ۱۵ تا ۳۰ مهر اعلام کرد و افزود : مرحله مقدماتی سراسری رشته‌های معارفی هم در تاریخ ۲۰ مهرماه، داوری رشته‌های نغمات دینی (مدیحه سرایی، دعاخوانی و اذان) در بازه زمانی ۲۳ مهر تا ۲۷ مهرماه و داوری رشته‌های آوایی قرآنی در مرحله مقدماتی سراسری بازه زمانی ۲۱ تا ۲۶ آبان خواهد بود .

مدیرکل اوقاف و امورخیریه گیلان همچنین اظهار داشت: مسابقات رشته‌های نغمات دینی در مرحله نهایی سراسری در بازه زمانی ۲۰ تا ۲۴ آذر ، مسابقات رشته‌های معارفی در مرحله نهایی سراسری در بازه زمانی ۳ تا ۵ دی و مسابقات رشته‌های آوایی قرآنی در مرحله نهایی سراسری در بازه زمانی ۲۷ دی تا اول بهمن‌ماه برگزار می شود .

حجت الاسلام علیزاده در پایان ضمن دعوت مجدد از قرآنیان گیلان، مؤسسات قرآنی، جلسات هفتگی آموزش هنر تلاوت قرآن در بقاع و مساجد، اساتید و مربیان و ... جهت اطلاع رسانی و تشویق علاقمندان به شرکت پرشور در این دوره از مسابقات، ابراز امیدواری کرد ان شاالله در این دوره هم مانند سال گذشته،  متسابقین گیلانی یکبار دیگر با کسب افتخارات ملی و بین المللی سبب افتخار و شادی  مردم شریف و ولایت مدار استان شوند .

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: مسابقات قرآن کریم اوقاف و امورخیریه در گیلان اوقاف و امورخیریه رشته های معارفی مرحله شهرستانی رشته های آوایی بازه زمانی مرحله استانی قرآن کریم ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۳۶۱۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی قرآن در کرمانشاه

حجت الاسلام ابوذر قوره جیلی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: نوزدهمین دوره آزمون‌های ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم همزمان با سراسر کشور در کرمانشاه برگزار شد.

وی افزود: در این دوره ۲۸۲ نفر در سه بخش ۱۰ جز ،۲۰ جز و حفظ قرآن کریم شرکت داشتند.

مسئول اداره قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه تصریح کرد: این دوره از آزمون‌ها در سه حوزه امتحانی شهرستان هرسین، جوانرود و کرمانشاه برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه آزمون اعطای مدرک تخصصی در چند سطح از جمله درجه یک، دو، سه، چهار و پنج برگزار شده خاطرنشان کرد: درجه یک معادل دکتری، درجه دو معادل فوق لیسانس، درجه سه معادل لیسانس، درجه چهار معادل فوق دیپلم و درجه پنج معادل دیپلم است.

مسئول اداره قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه حضور شرکت کنندگان در این دوره را خوب ارزیابی کرد و افزود: سال گذشته ۲۱۹ نفر در این آزمون حضور داشتند که این آمار در سال جاری به ۲۸۲ نفر رسید.

وی یادآور شد: در نوزدهمین دوره آزمون‌های ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در کنار اساتید مطرح و شناخته شده حوزه قرآن، شرکت کنندگان در گروه‌های سنی مختلف همچون خردسالان نیز حضور داشتند.

کد خبر 6096195

دیگر خبرها

  • ۴۳۰ حافظ یزدی در آزمون ملی اعطای مدرک تخصصی شرکت کردند
  • مرحله نهایی جشنواره قرآنی حیات در مشهد برگزار خواهد شد
  • جلوگیری از ناهنجاری‌های جامعه با بهره‌گیری از آموزه‌های قرآن
  • غوغای «فرشته‌های کابلی» در «قصر دارالامان»
  • مرتضوی: عمل به قرآن در جوامع اسلامی سبب اتحاد بیشتر می‌شود
  • آغاز دوره آموزشی طرح ارتقای قاریان استان یزد
  • رقابت‌های قرآنی دانش‌آموزی استان مرکزی
  • مسابقات قرآن دانش‌آموزی استان مرکزی
  • برگزاری آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی قرآن در کرمانشاه
  • نوزدهمین دوره آزمون حفاظ قرآن کریم در گلستان