Web Analytics Made Easy - Statcounter

پایگاه نظامی عین‌الاسد امریکا، محل استقرار نظامیان ائتلاف بین‌المللی در عراق، شامگاه دوشنبه هدف حمله 6 موشک قرار گرفت و به حالت آماده‌باش درآمد.

روزنامه ایران: به گزارش رسانه‌های امریکایی همچون «واشنگتن پست»، 6 راکت شلیک شده به پایگاه امریکا در غرب استان الانبار تنها چند متر دورتر از اقامتگاه نظامیان در این مقر نظامی برخورد کرده اما به رغم خسارات وارد شده هنوز تلفاتی گزارش نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ساعاتی پس از این حمله که در ساعت 22 و 25 دقیقه به وقت محلی عراق به وقوع پیوست، گروه موسوم به «مقاومت بین‌المللی» مسئولیت شلیک موشک‌های گراد  122 میلیمتری به عین‌الاسد را پذیرفت و در بیانیه‌ای اعلام کرد، موشک‌ها با دقت کامل به اهداف اصابت کرده‌اند. شبکه خبری «العالم» نیز به نقل از منابع میدانی، اصابت 2 موشک به دروازه جنوبی پایگاه عین‌الاسد و 3 موشک به داخل محوطه پایگاه را تأیید و اعلام کرده ستون‌های دود و آتش در داخل عین‌الاسد پس از اصابت این موشک ها، از ناحیه «البغدادی» نیز قابل مشاهده بوده است. همچنین منابع آگاه و فعالان شبکه‌های اجتماعی از بسته شدن دروازه عین‌الاسد پس از اصابت موشک به بخش جنوبی و پرواز پهپادها و بالگردهای امریکایی بر فراز ناحیه البغدادی گزارش داده‌اند. در همین حال رسانه‌های نزدیک به گروه‌های مقاومت می‌‌گویند پروازهای جاسوسی و آواکس «سنتری3» روی یگان‌های حشد الشعبی مستقر در نزدیکی این پایگاه امریکایی نیز رصد شده است. منابع عراقی کشف سکوی پرتاب به کار رفته در این حمله توسط نیروهای امنیتی را تأیید کرده‌اند.


خیز عراق علیه ترکیه
اما اتفاقات صحنه سیاسی عراق طی 48 ساعت گذشته، فقط به این ماجرا محدود نبود. در اتفاقی مهم، نمایندگان منتخب پارلمان عراق که همچنان برای انتخاب رئیس‌جمهور، نخست‌وزیر و همچنین تشکیل دولت برای حل بحران سیاسی داخلی بغداد با مشکلات و بحران روبه‌رو هستند، پس از آنکه توانستند در اجماعی موفق، مصوبه جنجالی جرم‌انگاری عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را فارغ از حواشی و اختلافات میان احزابی به قانون بدل کنند، این بار در تدارک اقدام برای اخراج نظامیان ترکیه حاضر در شمال عراق برآمده‌اند. این پیشنهاد در حالی دیروز در دستور کار نشست پارلمان قرار گرفت که نظامیان ترکیه مدت‌ها است به بهانه مبارزه با حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک)، حریم هوایی و زمینی عراق را نقض می‌‌کنند. آنکارا از آوریل سال گذشته حتی در این تعرض پا را فراتر نیز گذاشته و نیروهای ویژه و پهپادهای جنگی خود را به منطقه آورده و در عملیات‌های مختلف حملاتی را انجام داده است. «العالم» نوشت؛ «مهدی تقی»، نماینده ائتلاف الفتح در پارلمان عراق با تأکید بر طرح پارلمان برای اخراج نیروهای ترکیه از داخل اراضی عراق گفت: «حرکتی از سوی نمایندگان گروه‌های سیاسی مختلف آغاز شده که هدف آن بیرون راندن نیروهای ترکیه از داخل خاک عراق در شمال این کشور است. جلسات دولتی-پارلمانی برای بحث و بررسی راه‌های اخراج این نیروها که در حال حاضر اشغالگر محسوب می‌‌شوند، در دستور برگزاری قرار دارد.» وی افزود: «سکوت در قبال حضور ترکیه در داخل اراضی عراق، این نیروها را به سوی افزایش و گسترش نفوذ خود به عمق خاک عراق سوق می‌‌دهد و این موضوع نقض حاکمیت عراق است و امنیت ملی آن را تهدید می‌‌کند. پس سکوت در برابر آن جایز نیست.» همزمان کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق نیز از دولت این کشور خواست تا برای برگزاری نشستی امنیتی به منظور بررسی تجاوزهای ترکیه اقدام کند.


حمایت جبهه صدر برای انحلال پارلمان
در همین حال منابع آگاه عراقی از حمایت «مقتدی صدر» از گزینه انحلال پارلمان و برگزاری انتخابات زودهنگام پرده برداشتند. «شفق نیوز» به نقل از این منابع نوشت: «صدر، با اعلام حمایت از انحلال پارلمان و تعیین تاریخی برای انتخابات بعدی، تأکید کرد که حاضر به تشکیل دولت با چهارچوب هماهنگی شیعیان نیست.» براساس آخرین گزارش‌ها این خبر در نشست‌های درون حزبی در حال بررسی است. به باور ناظران گرچه حزب مقتدی صدر که با کسب 73 کرسی پیشتاز انتخابات عراق بود در ائتلاف تازه و کوتاه مدت خود با اپوزیسیون در کنار احزاب سنی و دموکراتیک کردستان دست‌کم 180 کرسی به دست خواهد آورد اما همچنان تا 220 رأی لازم تا تصویب این مصوبه 40 کرسی فاصله دارند. در همین حال «نصر الشمری»، سخنگوی رسمی مقاومت اسلامی نجبا در ایران، با تأکید بر اینکه دولت نباید به گزینه‌های غیرمعتمد سپرده شود و اتحاد بیت شیعی تنها راه خروج عراق از بن‌بست سیاسی به شمار می‌‌رود، گفت: «تاکنون هیچ نشانه‌ای بر حل مشکل انتخاب نخست‌وزیر وجود ندارد و یکی از دلایل مهم آن، اصرار «مقتدی صدر» بر تشکیل دولت اکثریت ملی است که البته قرار بود از ائتلاف سه‌گانه جریان صدر، اهل سنت و کرد تشکیل شود اما این ائتلاف نتوانست اکثریت مطلق پارلمان عراق را به‌دست آورد تا بتواند بحران سیاسی عراق را حل کند.»

انتهای پیام/

 

 

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: پارلمان عراق عین الاسد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۳۶۲۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرتاب ۳۰ موشک به پایگاه میرون ارتش رژیم صهیونیستی

ایسنا/خراسان رضوی ۳۰ فروند موشک از جنوب لبنان به سمت پایگاه میرون واقع در شمال فلسطین اشغالی پرتاب شد.

به گزارش ایسنا به نقل از الجزیره بامداد یکشنبه موشک‌ها از جنوب لبنان به سمت پایگاه نظامی میرون رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی شلیک شدند و آژیرهای هشدار در این منطقه به صدا در آمدند.

رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند که صدای انفجارهای شدید در منطقه میرون به گوش می‌رسد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نمایندگان پارلمان عراق خواستار اخراج سفیر آمریکا شدند
  • پارلمان عراق قانون ممنوعیت همجنس‌بازی را تصویب کرد
  • عراق قانون جرم‌انگاری همجنس‌گرایی را تصویب کرد
  • عراق قانون مجازات همجنس‌گرایی را تصویب کرد
  • پرتاب ۳۰ موشک به پایگاه میرون ارتش رژیم صهیونیستی
  • ایران بازار عراق را از دست می‌دهد؟ | واکنش معاون وزیر صمت به رقابت ترکیه با ایران در بازار عراق
  • نقاط فلج‌کننده گنبد آهنین برای موشکباران بعدی روشن شد
  • کریدور عراق-اردوغان- اروپا / چالش‌های فنی و زیرساختی
  • اردوغان: رادار ناتو در ترکیه موشک‌های ایران به‌سوی اسرائیل را رهگیری نکرد
  • رادار ناتو در ترکیه موشک‌های ایران به‌سوی اسرائیل را رهگیری نکرد