Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک حجت الاسلام واحدی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دهه کرامت از اول ذی القعده (میلاد حضرت معصومه (س))  تا یازدهم ذی القعده (میلاد ثامن الحجج امام رضا (ع)) می باشد و پنجمین روز از این دهه پر برکت در تقویم ملی با عنوان روز ملی بزرگداشت امامزادگان ثبت شده است.

وی افزود: به همین مناسبت و با هدف تکریم امامزادگان واجب التعظیم و ترویج فرهنگ زیارت برگزاری جشن های مردمی ویژه این ایام در ۱۹ بقعه متبرکه سراسر استان پیش بینی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی تصریح کرد: این جشن ها در آستان مقدس امامزادگان عبدالله (ع) و آمنه خاتون (س) و محمد عابد (ع) شهرستان اراک، سید اسحاق (ع)، سید علی اصغر  (ع)، شاهزاده حسین (ع)، سید ابو رضا (ع) و سید هارون (ع) شهرستان ساوه، امامزادگان آستانه علیهم السلام و باب المراد (ع) شهرستان شازند، فاطمه صغری (س) شهرستان آشتیان، سید منصور (ع) شهرستان زرندیه، امامزادگان معصوم علیهم السلام، زبیده خاتون (س) و قتلگاه علی بن امام محمد باقر (ع)شهرستان دلیجان، بی بی ستین (س) شهرستان تفرش، امامزادگان فضل و یحیی علیهم السلام شهرستان محلات، امامزاده مسعود (ع) شهرستان خنداب، سید احمد (ع) شهرستان فراهان و امامزاده محمد (ع) شهرستان خمین برگزار خواهد شد.

 واحدی خاطرنشان کرد: با توجه به همزمانی دهه کرامت با سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) و قیام ۱۵ خرداد، کرسی های تلاوت و محافل انس با قرآن کریم نیز پیش بینی شده که در بقاع متبرکه سراسر استان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: فارس

کلیدواژه: روز ملی بزرگداشت امامزادگان بقاع متبرکه امامزادگان عبدالله ع و آمنه خاتون س

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۳۶۲۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۱۰ المان آجری در مراغه

مروتی گفت: المان‌های آجری به مناسبت بزرگداشت روز مراغه در پارک ملت این شهر با استفاده از طرح‌های بنا‌های آجری ساخته شد.

مروتی افزود: ساخت این المان‌ها با مشارکت ۲۳ هنرمند، معمار، کارشناس فنی شهرداری، اساتید دانشگاه و دانشجویان معماری دو هفته زمان برد.

وی با بیان اینکه مراغه خواستگاه معماری سبک آذری در ایران است گفت: این سازه‌ها باهدف احیا و به نمایش گذاشتن معماری تاریخی و سنتی این شهر اجرا شد.

 شهردار مراغه گفت: این سازه‌های آجری در پارک ملت مراغه که نماد فرهنگ غنی معماری این شهر از دیرباز تاکنون است قرار دارد.

وی با اشاره به تدوین ده‌ها برنامه برای بزرگداشت روز مراغه افزود: ساخت المان‌های آجری از برنامه‌های جذاب و به یادماندنی  امسال است.

مروتی افزود: برنامه‌های روز مراغه از ۱۲ اردیبهشت آغاز شده و به مدت یک هفته با برگزاری همایش‌ها، برنامه‌های فرهنگی و ورزشی ادامه خواهد داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • ۳۰۰ برنامه ویژه دهه کرامت در کرمانشاه اجرا می‌شود
  • کرمان، زیرسایه خورشید/ اجرای ۵۰۰ برنامه فرهنگی ویژه دهه کرامت در پایتخت مقاومت اسلامی
  • اخذ سند مالکیت امامزاده بی‌بی خدیجه خاتون(ع) شهرستان میبد
  • کتاب «اخلاق النبی(ص) و اهل بیته(ع)» به زبان ترکی استانبولی ترجمه و منتشر شد
  • ساخت ۱۰ المان آجری در مراغه
  • تمسک به وجود نازنین امام صادق(ع) برای امت اسلامی یک ضرورت است
  • ارسال سند محتوایی ۲۰ برنامه‌ آستان قدس رضوی برای عتبات
  • شهر قم غرق در عزا و ماتم شهادت رئیس مذهب جعفری+ فیلم و عکس
  • یادداشت| امام صادق(ع) و نگاه ویژه به شهر مقدس قم
  • اقدامات بی بدیل امام صادق علیه السلام در حفظ و صیانت از روایات