Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-رئیس مرکز توسعه حل اختلاف کشور، گفت: در سال گذشته رسیدگی به حداقل 50 درصد پرونده‌ها در شورا‌های حل اختلاف کشور با همت اعضا این شورا‌ها به صلح و سازش منجر شد که این امر از ورود حداقل 500 هزار پرونده به محاکم جلوگیری کرده است.
به گزارش خبرگزاری آریا، حجت الاسلام و المسلمین هادی صادقی در رابطه با عملکرد مرکز توسعه حل اختلاف و شورا‌های حل اختلاف کشور در خصوص امر قضازدایی، با اشاره به لزوم تحقق اجرای دستور رئیس قوه قضاییه مبنی بر قضازدایی و کاهش ورودی پرونده‌ها به محاکم و دادگاه‌ها، اظهارکرد: یکی از اقدامات خوب و در حال توسعه انجام شده در راستای قضا زدایی؛ ارجاع پرونده‌های با قابلیت سازش از محاکم حقوقی و قضایی به شورا‌های حل اختلاف است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: برهمین اساس در سال گذشته با ارجاع حدود یک میلیون پروندۀ دارای قابلیت سازش به شورا‌های حل اختلاف سراسر کشور حداقل 50 درصد آن‌ها با همت و تلاش اعضای این شورا‌ها به صلح وسازش بین طرفین منجر شد و این گام بلندی است در راستای قضا زدایی که از ورود حداقل 500 هزار پرونده در یک سال به محاکم جلوگیری کرده است.
رئیس مرکز توسعه حل اختلاف کشور با اشاره به تاکید رئیس قوه قضاییه در جهت کاهش آلام و مشکلات مردم، افزود: ارجاع پرونده‌ها به شورا‌های حل اختلاف به جهت ایجاد صلح و سازش بین طرفین آثار قابل توجهی از قبیل کاهش زمان، هزینه و تعدد مراجعه مردم به محاکم را در پی دارد.
حجت الاسلام و المسلمین صادقی با بیان اینکه میانگین زمان رسیدگی به پرونده‌ها در شورا‌های حل اختلاف 30 روز است، اضافه کرد: این در حالی است که همین میانگین در محاکم و دادگاه‌ها و بسته به میزان تراکم پرونده‌ها در برخی استان‌ها بیشتر این مدت است.
وی با اشاره به استفاده از ظرفیت‌های مردمی برای مصالحه در پرونده‌های حقوقی و کیفری به ترتیب با داوری و میانجی گری، اضافه کرد: داوری و میانجی گری از دیگر مسیر‌های ایجاد صلح وسازش در اختلافات است که به تازگی توسعه یافته و باید جهت بهره مندی مردم این ظرفیت‌ها به عموم معرفی شوند.
رئیس مرکز توسعه حل اختلاف کشوربا اعلام این که به یک هزار و 500 نفر درسراسر کشور پروانۀ میانجی گری اعطا شده است، افزود: این افراد با گذراندن فرآیند‌های مختلف از جمله «شرکت در دوره‌های آموزشی لازم و پذیرش در آزمون‌های تخصصی» آمادگی و توانایی مورد نیاز را دارند تا پرونده‌های امورکیفری قابل سازش از طریق دادستانی‌ها به آن‌ها ارجاع شود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: حل اختلاف مرکز توسعه حل اختلاف شورا های حل اختلاف حل اختلاف کشور پرونده ها شورا ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۳۶۲۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین ۲۰ درصد سهم اعتبار اتوبوس‌ها توسط شهرداری

رئیس شورای اسلامی شهر بجنورد با بیان اینکه ۲۰ درصد از سهم تامین اعتبار اتوبوس‌ها توسط شهرداری و ۸۰ درصد توسط دولت تامین شد گفت: توسعه فضای سبز شهر از مهم‌ترین برنامه‌های شورای شهر است، اما ایجاد بوستانی شبیه شهربازی در بجنورد ممکن نیست و از دایره جانمایی خارج شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌شمالی، جمشید عین‌بیگی امروز _دوشنبه دهم اردیبهشت_ در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار کرد: اعضای دوره فعلی شورای شهر سه سال است که این منصب را عهده‌دار شده‌اند و دو سال پس از آغاز فعالیت شورا، شهردار بجنورد تغییر کرد.

وی افزود: سال گذشته ۲۶ دستگاه اتوبوس به توسعه ناوگان حمل‌ونقل عمومی اختصاص پیدا کرد و ۱۴ اتوبوس تاکنون تحویل داده شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر بجنورد با بیان اینکه ۲۰ درصد از سهم تأمین اعتبار اتوبوس‌ها توسط شهرداری و ۸۰ درصد توسط دولت تأمین شد، خاطرنشان کرد: توسعه فضای سبز شهر از مهم‌ترین برنامه‌های شورای شهر است، اما ایجاد بوستانی شبیه شهربازی در بجنورد ممکن نیست و از دایره جانمایی خارج شد.

عین‌بیگی اضافه کرد: در زمینه فرهنگی و به منظور هویت‌بخشی به بجنورد و معرفی مفاخر و مشاهیر شهر، همایش نکوداشت آیت‌الله محمدتقی بجنوردی با حضور شرکت‌کنندگانی از استان‌های مختلف برگزار شد.

وی گفت: به منظور استفاده از ظرفیت‌های نخبگان و دانشگاهیان، کمیته مطالعاتی از سوی کمیسیون عمران برگزار شد که اعضای شورا پایبند به تصمیمات آن هستند.

رئیس شورای اسلامی شهر بجنورد افزود: برگزاری جشن عید غدیر در پارک بش‌قارداش بجنورد با حضور کم‌نظیر مردم در سال گذشته از برنامه‌های شورا بود.

کد خبر 749050

دیگر خبرها

  • مردم کردستان برای حل اختلاف به صلح‌یاران مراجعه می‌کنند
  • سازش ۶۷ درصد پرونده‌های ارجاعی به مشاوران کلانتری‎های سیستان و بلوچستان
  • صلح و سازش در پرونده قتل با رضایت اولیاء دم در کوهرنگ
  • رسیدگی پزشکی قانونی به ۲.۱ میلیون پرونده در سال گذشته
  • تامین ۲۰ درصد سهم اعتبار اتوبوس‌ها توسط شهرداری
  • دادگاه‌های صلح در تهران ایجاد شود
  • دادگاه‌های صلح در تهران تشکیل می‌شود؟
  • ۱۲۷ هزار شورا در کشور مشغول خدمت به مردم هستند
  • تکریم بیشتر ارباب رجوع و پیگیری برنامه‌های نظارتی بر محاکم در اولویت دیوان عالی کشور
  • ۲۰ درصد پرونده های محاکم مازندران مربوط به اراضی کشاورزی است