Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@06:58:28 GMT

برداشت محصول جو در استان اردبیل آغاز شد

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۳۶۴۱۳

برداشت محصول جو در استان اردبیل آغاز شد

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل اعلام کرد: برداشت محصول جو در مزارع دیم شهرستان‌های پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز منطقه مغان آغاز شده است و بتدریج در سایر شهرستان‌های استان تا یک ماه آینده برداشت می‌شود.

احمد شهریار روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به کشت محصول جو در ۱۰۰ هزار هکتار از اراضی زراعی استان اردبیل در سال زراعی جاری افزود: ۷۵ هزار هکتار از این محصول در مزارع دیم و ۲۵ هزار هکتار نیز در مزارع آبی کشت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به پیش‌بینی برداشت حدود ۱۹۰ هزار تن محصول جو از مزارع دیم و آبی استان اردبیل در سال جاری گفت: دولت آماده خرید توافقی محصول جو به قیمت ۱۱۵ هزار ریال است ولی با توجه به تقاضای بالا برای این محصول، احتمال خرید در مراکز دولتی پایین است.

به گزارش ایرنا، با وجود پیش‌بینی خرید توافقی، به علت نیاز استان به جو و فروش محصول برداشت شده با نرخ‌های بالاتر در بازار آزاد، کشاورزان رغبتی برای فروش محصول خود به نرخ توافقی ندارند و هم‌اکنون هر کیلوگرم جو به قیمت ۱۵۰ هزار ریال در بازار به فروش می رسد.

استان اردبیل کمتر از یک درصد مساحت ایران را دارد ولی با تولید سالانه ۴.۵ میلیون تن انواع محصول کشاورزی، چهار درصد تولیدات کشاورزی کشور را به خود اختصاص داده است.

این استان با تولید بیش از ۴۰۰ هزار تن گندم، ۷۵۰ هزار تن سیب زمینی و ۴۵۰ هزار تن انواع محصولات باغی، سهم عمده ای در تامین نیاز به محصولات کشاورزی کشور را دارد.

۷۵۰ هزار هکتار از اراضی استان اردبیل کشت می‌شود که ۲۷۰ هزار هکتار آن اراضی آبی و ۴۸۰ هزار هکتار نیز جزو اراضی دیم است.

محصول گندم با ۲۸۰ هزار هکتار و جو با حدود ۱۰۰ هزار هکتار، بیشترین سهم اراضی کشت محصول کشاورزی در استان اردبیل را دارد.

برچسب‌ها گندم پارس آباد مغان تولید داخلی استان اردبیل کشاورزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گندم پارس آباد مغان تولید داخلی گندم پارس آباد مغان تولید داخلی استان اردبیل کشاورزی استان اردبیل هزار هکتار محصول جو هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۳۶۴۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت کلزا از مزارع  گيلانغرب

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، مدیر جهاد کشاورزی گیلانغرب  گفت: پیش بینی می‌شود با میانگین تولید دو تن در هر هکتار بیش از هزار و ۳۰۰ تن کلزا از مزارع  شهرستان گیلانغرب برداشت شود.  
ولی‌پور افزود: این میزان برداشت نسبت به سال گذشته  یک ونیم برابر بیشتر است.  
 

دیگر خبرها

  • کشت نیشکر در ۲۹ هکتار از زمین‌های کشاورزی گیلان
  • آغاز برداشت بیش از ۸۰۰ تن گل محمدی از مزارع قم
  • آغاز برداشت کلزا از مزارع  گيلانغرب
  • از تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی تا توزیع کالای اساسی طرح تنظیم بازار در فارس
  • عملیات امحای مزارع آلوده در شرق شیراز آغاز شد
  • آغاز عملیات امحای مزارع آلوده به فاضلاب در شرق شیراز + فیلم و تصاویر
  • عملیات امحاء مزارع آلوده در شرق شیراز آغاز شد
  • کشت قراردادی پنبه در یک هزار هکتار از مزارع سیستان وبلوچستان اجرا می‌شود
  • خرید بیش از ۱۲ هزار تن گندم در خرمشهر
  • ۴۰ هزار تن گندم در استان بوشهر برداشت می‌شود